• BK1986

IVF Umeå

Norris skrev 2017-05-15 16:28:25 följande:

Jag blöder fortfarande. Inte lika mycket, men ändå så pass att jag antar att det är kört.

Idag fick vi en faktura från ivf-kliniken på blodprover de gjorde på min make inför vår senaste FET. Är det någon som vet varför det finns krav att maken ska lämna blodprover när han redan "har gjort sitt"?

Fy. Jag beklagar. :( Du vill inte åka in och kolla?

Skumt! Tror inte att min sambo lämnat några blodprover sedan vår utredning. Sa de inte vad de skulle kolla?
  • BK1986
    Norris skrev 2017-05-15 19:58:46 följande:

Nej jag väntar tills mitt inbokade VUL 26/5. Förra året när vi fick missfall såg allt bra ut på ultraljudet men en halvtimme senare blödde jag ut allting. Så även om vi åker in nu och det ser bra ut så kommer jag fortsätta vara orolig.

Jag frågade en sköterna på kliniken varför han behövde lämna prov eftersom jag tyckte det var onödigt. Då svarade hon att dom måste ta prover enligt lagen. Det känna bara så konstigt. Tänk om det nu skulle vara så att han hade nån sjukdom, skulle vi inte få skaffa barn då?

Okej, då förstår jag. Håller fortfarande tummarna för att allt ser bra ut. <3

Så himla märkligt. Min sambo har som sagt aldrig lämnat blodprov på IVF-kliniken så då är det någon ny lag som tillkommit isåfall.

Vet att vissa ärftliga sjukdomar innebär att man inte får adoptera eller att en inte får landstingsfinansierade försök, men det borde väl ha framkommit redan om det vore så?
  • BK1986
    Norris skrev 2017-05-26 12:08:12 följande:

Då har vi varit på VUL idag. Vi förväntade oss att se en tom livmoder. Men nej, två små underbara liv fanns det!!

Så fantastiskt!! Vi trodde verkligen att det var helt kört. Så fel man kan ha :)

Bf 4/1 2018

Så fantastiskt! Blir alldeles rörd. <3 Stort grattis! :)
  • BK1986

Hej allihopa! Vad roligt att se att flera av er plussat och att det går framåt. :)

Vi har kommit oss till vecka 38+4 och bebis kan komma precis när som helst. Känns helt overkligt att det snart är dags.

Hejar på er alla! Kram!

• BK1986

drömmer om ett barn: Guldklimpen är här! Han kom 01:30 natten mellan torsdag och fredag förra veckan. <3 51 cm och 3670 g kärlek. :)

Det lev en lite lång och tuff förlossning så jag är fortfarande inte riktigt på banan men det ska förhoppningsvis börja vända snart. :)

• BK1986

Tack så mycket hörrni! <3 Det är verkligen en oändlig tacksamhet över att han ens finns till. Helt otroligt. :)

• BK1986
    Kv89 skrev 2017-09-10 11:29:41 följande:

Hej, jag var aktiv i denna tråd i maj/juni då vi gjorde vår första ivf. Det långa protokollet, det misslyckades och jag har efter det inte känt mig på hugget att gå in här, nu 5 september gjorde vi ett FET i ostimulerad cykel. Och hör och häpna , jag tror jag är gravid! Haft känningar i magen på ett annat vis än tidigare, sen började känningar i brösten komma smygandes igår. Kunde inte hålla mig ifrån att testa i morse på ruvardag 5. Såå svagt men ändå tydligt att det finns ett svagt svagt rosa streck där. Så lycklig så jag grät när jag uppmärksammade det då jag borstade tänderna i morse, helt övertygad om att det skulle va neg.

Efter 2 års försök är det äntligen vår tur. Hoppas den håller i sig nu!

Bifogar bild på testet, visst inbillar jag mig inte bara?

Nog är där ett streck alltid! Grattis! <3
  • BK1986
    Pitebo skrev 2017-09-27 22:16:49 följande:

Jo det gör bara bra. Det värsta illamåendet är nu borta, är i vecka 18 så det var på tiden! Går in i vecka 19 på lördag, jösses vad tiden springer iväg efter 12:e veckan!

RUL nästa torsdag. Ofattbart!

Så spännande! :) RUL är så mysigt. Att få ligga och titta på storbildsskärm och göra UL på magen istället för den där jädra staven. Ska ni ta reda på kön? :)
  • BK1986

Pitebo: Härligt! Grattis till ett lyckat RUL och den lilla tjejen. :)

Kv89: Men wow! Så roligt! Stort grattis till er. :) Tror som Pitebo att det mest troligt är enäggstvillingar. Häftigt. <3

• BK1986

Hej! Hur går det för er allihopa? <3

Här har lillkillen hunnit bli 12 veckor. Tiden går så fort och han lär sig nya saker varje dag. Finns inte ord för hur tacksam jag är för denna lilla krabat!

• BK1986

Hej! Hur går det för alla? Vi gjorde ÄP för syskonförsök den 12/3. 19 ägg, 6 befruktade men dålig kvalitet. Fick tillbaka 2 och väntar nu på att se om det har tagit.

• BK1986
    Snöoväder skrev 2019-03-22 09:57:09 följande:

18 ägg, 16 mogna, 11 befruktade ett ET på dygn 3, inget till frys...

Rd 14 idag, testdag den 27 tror jag :-B

Spännande! Vi är på RD 7. Du har inte tjuvtestat? Tycker dom har så sjuuukt lång tid från ÄP till testdag. Jag plussade med sonen på ÄP+11. :)
  • BK1986
    Snöoväder skrev 2019-03-22 11:41:44 följande:

Ne jag har inte vågat ännu... Hur länge odlade de ditt ägg innan insättning?

Hade sån mensvärk i tisdags och trodde att den skulle komma då, men den håller sig fortfarande borta. Vet inte om det beror på lutinus. Jag och sambon håller tummarna och väntar.

Jag är rädd för att ta ett test och få negativt, blev så besviken i tisdags när jag hade mensvärk, men har lite lite hopp att den fortfarande inte dykt upp

Kommer du testa tidigare?

Vi satte in på dag 3. Våra små embryosar har aldrig klarat sig till frysen. Vi har även haft problem med befruktningen så jag har rätt låga förhoppningar på våra chanser.

Jag tjuvtestar ALLTID. Vet ju när jag plussat tidigare gånger så det är svårt att hålla sig. :)

Mensvärk kan ju vara positivt också! Molvärk är supervanligt när livmodern växer. Men jag är imponerad över att du lyckas hålla dig! :)
  • BK1986
    Snöoväder skrev 2019-03-22 13:59:00 följande:

Vad tråkigt att ni inte får något till frysen...

Hur tidigt har du plusat och hur många gånger har du blivit gravid?

Vet ju att ovitrelle är ute efter 10 dagar, men som sagt rädd att bli besviken....

Jo, men vi har blivit rätt vana efter 5 IVF:er. En omgång blev inget ens befruktat, så bara vi får nåt tillbaka är vi nöjda.

Av 3 återföringar blev jag gravid 2 gånger. Första blev MA. Vet inte när jag plussade med första men andra gången (som blev vår son) plussade jag så att det syntes på ÄP+11.

Har tjuvtestat även denna gång. Detta är alltså 4:e återföringen. Syskonförsök nr 1. Är på ÄP+11 idag och igår fick jag plus med clearblues digitala testa tidigt. Idag syns det på vanligt clearblue. Så nåt av de två små verkar ha fäst. Vi är försiktigt glada. Det har som sagt gått fel för oss förut.
  • BK1986
    Snöoväder skrev 2019-03-23 07:02:23 följande:

Grattis, håller tummarna för er! Jag har också pussat nu på morgonen, vill så gärna att det ska gå vägen nu!

Åh! Grattis! <3 Håller tummarna för er också. :)
  • BK1986
    Kandelaber skrev 2019-03-23 23:48:03 följande:

Hur fort fiçk ni första besöket på kliniken (efter läkarbedömning) från det att Umeå fick er remiss? Fick ni starta behandling direkt efter första besöket?

Stämmer det att de främst Arbetar med korta protokoll?

Det har gått fort båda gångerna. Första tror jag bara det tog någon månad. Och nu meddelade vi i december och körde igång i januari. Vi körde kort protokoll de två första omgångarna och bytte sen till långa.
  • BK1986
    Kandelaber skrev 2019-03-24 13:05:13 följande:

Ok så det gick så fort det var möjligt i cykeln efter att ni haft första träffen med UL och träffa läkaren?

Ja alltså vi fick först prova med pergotime innan vi fick remiss till Umeå. Men tror remissen gick iväg i november, vi var till Umeå på kliniken i december och körde igång i januari om jag inte minns fel. Det var 2016 så jag kan ha glömt någon detalj. :)
  • BK1986
    Snöoväder skrev 2019-03-24 15:30:37 följande:

Brukar de i Umeå vilja att man fortsätter med lutinus vid ett plus?

Hur länge brukar man ta de tabletterna?

Till mig sa de att jag bara skulle ta de i tre veckor, men gissar att jag kommer få andra direktiv nu när jag ska prata med de i veckan, eftersom vi pussat.

Det är bara dom första tre veckorna. Inga andra direktiv vad jag kan minnas. Kom ihåg att jag både tyckte det var skönt och jätteläskigt att sluta.
Svar på tråden IVF Umeå