• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Chan2
    Enya: Vad säger du?! Fara för ditt liv vad hände då? Förlåt om jag är för "nyfiken" jag blir bara så förvånad och ledsen då vi var som i samma fas i hela karusellen...

Hoppas att det går bra nästa sväng och jag förstrå att de måste vara tungt {#emotions_dlg.flower}
  • mammaidamaria

Chan2: Nu har dom ringt från Umeå och äggplockningen kommer att ske på fredag:) Känner mig redan nervös!

Enya: :( låter inte roligt, måste fråga som chan2, vad har hänt? Håller tummarna för nästa gång!

• Siri2012
    mammaidamaria: Åh så himla skönt, vad bra att det vuxit till sig fler ägg!!! UnderbartGlad

Enya: Fy vad hemskt. Hoppas allt löser sig och att du mår bra ändå.  {#emotions_dlg.flower}  
  • Chan2
    mammaidamaria: Wiiie så skoj!! Vilken tid ska du/ni vara där? Jag/vi har ju oxå ÄP på fredag Skrattande
  • mammaidamaria

Siri2012:Ja en stor sten har släppt!:)Hoppas det går bra för dig! Visst var det på Onsdag?

Chan2:Vi har tid 8.00, ni då? Kanske ses:))

• Chan2
    mammaidamaria:  Oooh, vi har tid 07.45 Drömmer ja vi kanske kommer att mötas i korridoren utan att veta av varandra...

Undra hur länge ett ingrepp tar? Fått för mig att de inte tar lång tid alls.
  • Siri2012
    mammaidamaria: Ja det måste vara jätteskönt för dig.  Imorgon 8.45 har vi tid för äggplock!! Är riktigt pirrig nuGlad
  • mammaidamaria

Chan2: Okej:) Ja då lär vi säkert stöta på varandra för vi kommer vara där lite före iom betalningen. Du får heja om du ser en ganska kort, blond tjej:)Jag skulle också vilja veta ungefär hur långt tid hela alltihopa tar den dagen. Hur har ni gjort med betalningen, sköterskan jag pratade med idag sa att vi får pris också mm på fredag, lite sent känner jag..."Köper" ni ett försök eller tre på en gång?

Siri2012: Förstår att du är nervös!Stort lycka till :)