• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Tinzu

jag hade inte möjlighet att ta ägglossningstest förrän nu, har jobbat övertid 8 timmar idag men när jag tog testet så visade det en glad gubbe, men när man drar ut stickan så är där knappt ett streck, det är dock jääääävligt utsmetat, ser ut som en sörja med färgrester, undra om det kanske visade fel då? enligt min kalender så ska jag inte ha ägglossning förrän om kanske 3-4 dagar

• mammaidamaria

Hej allihopa.
    Fick uppsöka akuten eftersom jag höll på svimma, frös och var yr. Är nu inlagd, ska få dropp till imorgon bitti. Hoppas få komma hem men de kan bli flera nätter till. Risk för att de inte blir någon insättning på måndag. Vad händer då? Måste man börja om med hela proceduren igen då?

• pinglan2012

Någon som också gör FET med hormonbehandling/stimulering (eller hur jag nu ska säga)?

Jag äter nu Femanest och efter VUL ska jag börja med vaginalpiller tills jag ska göra insättningen.
    Min fråga är: ska man fortsätta ta Femanest samtidigt med vaginatorerna tills man gör insättningen? Tycker de var lite otydliga med det på telefon...

• Mirage

Men herregud! Hoppas du är okej o att det inte påverkar din insättning! Undra vad som orsakat det, inte ÄP hoppas jag?! Krya på dig! Kramar

• Emilotta

mammaidamaria: usch vad jobbigt, hoppas verkligen att du mår bättre snart. om du inte kan sätta in på måndag kan dom ju odla vidare till blastocystor, alltså 5 dagars embryo. jag fick tillbaka ett 5 dagars. skulle det ändå vara så att du inte kan sätta tillbaka då så antar jag att dom fryser ner dem och tinar när du kan ta emot det. om du blir kvar till måndag så tycker jag din vårdavdelning borde se till att du får kontakt med kliniken så löser det sig säker. 
    gissar att det är överstimulering som gjort att du mår som du gör. kram på dig! 

• EbbaGrön
    mammaidamaria skrev 2012-09-01 18:05:51 följande:
    Hej allihopa.
    Fick uppsöka akuten eftersom jag höll på svimma, frös och var yr. Är nu inlagd, ska få dropp till imorgon bitti. Hoppas få komma hem men de kan bli flera nätter till. Risk för att de inte blir någon insättning på måndag. Vad händer då? Måste man börja om med hela proceduren igen då?
    Men fy ! Krya på dig! 

Tror absolut inte att du måste göra om proceduren, dom borde frysa in dina ägg och tina upp dom sen när du är redo igen. 
  • mammaidamaria

Tack för alla krya på! Jag har blivit överstimulerad och blir kvar minst till imorgon. Blir ingen insättning imorgon:( men å andra sidan skulle jag heller inte klara det i dagsläget, mår alldeles för dåligt. Få se vad läkaren säger i em efter undersökningen.

EbbaGrön: Åhhh så roligt:)) stort grattis!!

• drömmer om ett barn
    Freja150: Längesen vi hört något ifrån dig.. Hur går det, har du börjat med sprutorna ännu? Har du klarat dig från biverkningar under spraytiden?

vårt2012: Hur gick det med upptiningen? Du är väl ruvare nu? {#emotions_dlg.flower}

Norris: Härligt att ni ligger i startgroparna! Skrattande Hoppas mensen kommer snart så du får köra igång med sprutorna.

pinglan: Jo, bara jag får börja med sprutorna så kommer förhoppningsvis tiden gå lite snabbare. Hur många dagar innan insättning kommer du få börja med vaggisarna? Har trott att man börjar med dessa tidigast vid ÄP men då är det annat som gäller vid stimulerad FET.

mammaidamaria: Grattis till dina 24 ägg, det var inte dåligt! Verkligen tråkigt att höra att du blev överstimulerad och fick läggas in på sjukhus.. Rynkar på näsan Hoppas du blir bättre snart och får komma hem. Det viktigaste är att du återhämtar sig från detta och så får du göra en FET senare vilket är mycket skonsammare för kroppen. Krya på dig!

Mirage: Vad roligt att du börjat med behandlingen. Nu väntar en spännande tid! Glad

Chan2: Grattis till ruvarstatus, nu håller vi tummarna! {#emotions_dlg.flower}

Tinzu: Har du provat ta ett nytt ÄL-test idag? Jag fick aldrig två lika starka streck, inte ens när den visade glad gubbe. Det var alltid ett starkare och ett svagare. Så jag körde med den digitala och även vanliga stickor för att vara på den säkra sidan.

EbbaGrön: Ägglossningssprutan kan hålla i sig upp till 10 dagar och påverka hCG:n så bäst är att inte tjuvtesta alldeles för tidigt. Jättegrattis till ditt Plus, håller tummarna för att allt ska gå bra! {#emotions_dlg.flower}
  • Tinzu
    mammaidamaria skrev 2012-09-01 18:05:51 följande:
    Hej allihopa.
    men fy så det blev så illa för dig? jag blev bara lite överstimulerad och sjukskriven från jobbet i 2 veckor, men kunde ändå stanna hemma, krya på dig!