• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • vårt 2012
    Drömmer om ett barn: Vi fick tid för återföring på torsdag, så nu sitter nerverna utanpå kroppen igen, jag hoppas nått av de tre i frysen klara processen att tinas...
    Det är tyvärr bara tvådagars embryon.. Puh!
    Hur går det för er? 
  • A79
    Siri2012

Ja alla upplever olika tror jag förutom den delen att dom är verkligen fina med enDrömmer
    Vi fick ett sådant rum helt för oss själva & fick vänta bara 30 min tills våran tur.
    Skönt att allting gick bra i slutändan & imorrn blir du ruvare!Skrattande

Igår strax före lunchen skulle jag bara kissa! 
    Men där kom blod!! 
    Ganska mycket oxå!! 
    Gick åt massor av papper & jag blir alldelens darrig & knäsvag!! 
    Min kollega drar mig till akuten & där fick jag lyssna på hjärslag & sitta i gynstolen! 
    Tur var så var det bara livmodertappen som är känslig efter samlag (dagen där innan)!!?? 
    Ja trodde man blödde direkt efter samlag. 
    jaja jag kan LOVA att jag hann bli mäkta orolig!!! 
    Dessutom så rör sig bebis exakt hela dagarna jämtjämtjämt!!!! 
    Men just efter blodupplevelsen rörde den sig inte en milimeter vilket inte heller stillade min oro!! 
    Fyyy säger jag bara!!! 
    Nu blir det INGE mer sex förrän nästa år!!
    Även om läkaren sa att det är helt ofarligt & att det är fullt normalt!
    Nej man blir ju skräckslagen ju!!!
    Tänkte jaha.. man fick klara sig till vecka 24 iaf..
    dessutom är man ju så klumpig i sängen ändå!!
    Hoppas ni slipper detta fastän detta var helt ofarligt!!
    Nerverna är ju på topp hela tiden som ni vet!!
    Kram alla{#emotions_dlg.flower} 
  • EbbaGrön
    A79 skrev 2012-08-29 05:01:35 följande:
    Siri2012

Ja alla upplever olika tror jag förutom den delen att dom är verkligen fina med enDrömmer
    Vi fick ett sådant rum helt för oss själva & fick vänta bara 30 min tills våran tur.
    Skönt att allting gick bra i slutändan & imorrn blir du ruvare!Skrattande

Igår strax före lunchen skulle jag bara kissa! 
    Men där kom blod!! 
    Ganska mycket oxå!! 
    Gick åt massor av papper & jag blir alldelens darrig & knäsvag!! 
    Min kollega drar mig till akuten & där fick jag lyssna på hjärslag & sitta i gynstolen! 
    Tur var så var det bara livmodertappen som är känslig efter samlag (dagen där innan)!!?? 
    Ja trodde man blödde direkt efter samlag. 
    jaja jag kan LOVA att jag hann bli mäkta orolig!!! 
    Dessutom så rör sig bebis exakt hela dagarna jämtjämtjämt!!!! 
    Men just efter blodupplevelsen rörde den sig inte en milimeter vilket inte heller stillade min oro!! 
    Fyyy säger jag bara!!! 
    Nu blir det INGE mer sex förrän nästa år!!
    Även om läkaren sa att det är helt ofarligt & att det är fullt normalt!
    Nej man blir ju skräckslagen ju!!!
    Tänkte jaha.. man fick klara sig till vecka 24 iaf..
    dessutom är man ju så klumpig i sängen ändå!!
    Hoppas ni slipper detta fastän detta var helt ofarligt!!
    Nerverna är ju på topp hela tiden som ni vet!!
    Kram alla{#emotions_dlg.flower} 
    Men shit, förstår att du blev orolig!! Himla skönt att allt var bra med lilla miraklet!
    Kramar!!!! 
  • EbbaGrön
    Siri2012: Har testdag den 11/9, så det känns lååångt bort ännu. Tror ej jag kommer kunna hålla mig till dess, så kanske blir att tjuvtesta på söndag, då är jag på rd 10, om jag inte räknat fel. 
  • pinglan2012
    pinglan2012: Hur går det för dig, är det dags för FET snart?
    Fick göra den mest besvärliga varianten av FET med femanest och vaginatorer som är PILLER (hade crinone-gelen förut som bara var en gång per dag). Så nu är det VUL nästa vecka och då förhoppningsvis insättning om 2 veckor Glad

Sprayar du fortfarande eller har du hunnit övergå till sprutorna?
  • Emilotta

A79: men fy vad jobbigt, jag skulle ha stressat sönder men åh så skönt att det inte var något farligt alls. tack för att du delade med dig. om det händer samma för mig kommer jag säkert också att rusa till akuten men kommer ändå kunna tänka på att det även kan vara helt ofarligt.

pinglan2012: härligt att det snart är dags igen!

• sommarbarn88

hemma igen efter en underbar och varm vecka i grekland. såg att många hade hunnit skriva i tråden å orkar inte läsa igenom allt men jag ser att många har kommit ganska långt på sin resa till ett barn och jag önskar alla lycka till och hoppas vi får höra om många plus och växande magar här. själv är det drygt 3 veckor kvar tills mitt blodprov är analyserat. lång väntan men två veckor har ju drygt gått nu och tycker de har gått ganska fort.

• Chan2

Hej alla Glad

Nu är vi hemma igen eller vi har varit hemma ett tag men jag har ej orkat skriva....

Vi hade tid idag för ÄP kl 07.45, var där och anmälde oss ca 07.40, fick direkt ett eget rum och ca 08.00 tar jag dom två Citodon som sköterskan kom med, kl 08.20 ber hon mig gå å kissa och typ 10 min efter det så är det dags. OMG!! Jag var gode nervös, men de är sååå super gulliga där så det känns ändå bra.

EFter 20-30 min så är allt över och jag tyckte att det ej var så farligt, det kändes men tog som inte ont, har mer ont nu eller snarare så känner jag mig ordentligt uppsvälld och som om jag har en fis på tvären typ Flört

Vi fick 6 ägg så det vart ej så många MEN det behövs bara ett guldägg och sen ett till frysen förhoppningsvis så vi kan skaffa syskon oxå eller ifall ngt går snett.

Som ni märker så fick vi ej vänta något speciellt, direkt efter Ä så fick vi fika och sen sov vi i typ 1,5 timme iom att vi steg upp 03.00 på natten för att hinna dit i tid.

fredag är det dags för återinsättning, hoppas att det går vägen.

Nu blir det mer viila!

• mammaidamaria

Chan2: Vad härligt att höra att det har gått bra och som du skriver så behövs det bara ett guldägg. Ja den tiden att stiga upp är lite väl tidigt så inte konstigt om ni var trötta. Vilken tid ska ni vara där på fredag? Jag börjar vara gode nervös:)

• drömmer om ett barn
    Siri2012 och Chan2: Vad skönt att ni är klara med era äggplock. Snart är ni ruvare, lycka till imorgon och på fredag! Skrattande

vårt2012: Hade för mig att ni enbart hade blastos i frysen, måste blandat ihop dig med någon annan.. Skäms Men 3 stycken tvådagars är verkligen inte fy skam det heller. Hoppas det räcker med att tina upp en av dessa! Håller tummarna! {#emotions_dlg.flower}

Jag är inne på 7:e dagen med spray så här händer det inte mycket just nu. Väntar ivrigt på att blödningen ska komma så jag får börja med sprutorna snart! Glad

A79: Usch, vilken obehaglig upplevelse! Kan förstå att du blev skräckslagen och befarade det värsta.. Förvånad Skönt att det slutade gott och inte var någon fara för bebisen! Hjärta

pinglan: Jag har aldrig provat gelén utan endast Lutinus-tabletter (vagiatorer) och dessa var enormt kladdiga och jobbiga att ha att göra med.. Rynkar på näsan Är det samma du ska använda?

Vad spännande med VUL nästa vecka! Glad Känns skönt när man kommer ett steg närmare återföringen. Jag sprayar bara än så länge.. får snällt vänta sisådär 4 veckor innan det är dags att åka till Umeå.

sommarbarn88: Vad härligt med Grekland-semester! Solig Måste varit underbart med sol och värme nu när det är höst och plusgraderna blir färre och färre.

Hoppas att dom sista 3 veckorna går snabbt så ni får gå vidare till nästa steg snart.