• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Tinzu

jag tog ett ägglossningstest nyss, och den visade då glad gubbe på riktigt jag tog en till igår och då var det inget, strecket var jättesvagt, men nu när jag drog ut strecket så var det inte utsmetat som igår när jag tog den först och fick glad gubbe, nu var det riktigt starkt, som kontrollstrecket, så imorgon ska jag ringa till umeå, wie! hur går det till nu då?

• Freja150

Ni är så aktiva i denna tråd och efter en helg borta hinner jag inte riktigt läsa ikapp. Men verkligen roligt att det börjar hända grejer för alla Glad

Själv är jag inne på sprutdag 4 nu, blodprov på tisdag och ultrajlud på fredag, troligen äggplock under vecka 37 så här går det undan känns det som - men en otrolig lättnad att det äntligen händer något! Har tack och lov klarat mig från hemska biverkningar - än så länge Hade lite sömnproblem under de första två veckorna med sprayen men det var också allt.

Är lite medvetet frånvarande härifrån men jag önskar er alla lycka till! Kan ingen ta tag i att uppdatera listan? - skulle vara kul att få en överblick var alla befinner sig 

• A79
    Kopierade den som lades upp sist!
    Så hoppas att den stämmer??

Väntrummet
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
    * Smilla03  (väntar på nya instuktoner när dom öppnar i Aug)
    * Norris (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 15/8)

Sprayar
    * Freja150 (1:a IVF)
    drömmer om ett barn (3:e IVF)
    * Mirage (1:a IVF)

Sprutar
    mammaidamaria (from 17/8, 1:a IVF)

Väntar på ÄP/ET 
    * vårt 2012 (om allt går vägen FET v.35
    * kvinna32 FET v.38

Ruvar
    * Linda M testdag 5/9
    * EbbaGrön testdag 11/9

* Chan2 (testdag 18/9, 1:a IVF)

Gravida
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
    * fiffa (första ivf)
  • Chan2

Oj oj oj så mycket det händer här man kan nästan inte hålla koll på alla och allt Glad men det känns så bra att de flesta är igång på ngt sätt.

EbbaGrön: Att du "vågade" testa så tidigt, jag kommer inte att våga testa något före avtalad dag för min besvikelse skulle bli såååå stor om det var negativt. Skulle hellre testa senare MEN jag vet inte vad kliniken säger om det om man ej ringer dom på den dag som de avsatt för att jag ska testa, vad tror du?

Hmm, nu när man är ruvare så kan man inte låta bli att grubbla över vad man stoppar i sig, kan man dricka the, äta lakrits osv osv det spelar förmodligen ingen roll det är bara en själv som är nojjig. Funderade tom om en 5km promenad imorse skulle ha någon betydelse Glad

Är det någon som vet vad som händer då man ringer kliniken för att meddela resultatet av testet?

Mammaidamaria: Kan inte låta bli att tänka på dig, hur mår du nu och hur går det?

• EbbaGrön
    Chan2: Ingen aning faktiskt, men dom vill nog att man ringer dom den avtalade tiden.

Jag undrar också vad som händer efter man ringt till kliniken och meddelat sig, vad händer sen? Gör dom ett ultraljud för att bekräfta graviditeten? 

Hur mår du än så länge? Känner du något speciellt i kroppen?

Hade nog kunnat hålla mig till testdagen, men är så less på allt man känner i kroppen och att gå runt och inte veta, så jag och min man bestämde oss för att tjuvtesta =) 
  • EbbaGrön
    Drömmer om ett barn: Ja, har läst det att den kan hålla i sig i 10dagar och visa positivt på gravtest. Men igår när jag tjuvtestade var det 14dagar sen jag tog ägglossnings sprutan, så den borde inte gett falskt utslag igår.

Hur räknar man ut när mensen egentligen ska komma? Om nu ägget inte skulle ha fäst.
    Förut när jag gjort sprut-behandling har jag fått mens mellan 12-14dagar efter jag tagit Äl-sprutan. Kan man utgå från äl-sprutan även denna behandling eller räknar man på nåt annat sätt? 
  • Chan2
    EbbaGrön: Jo jag börjar må bra, magen är inte liika svullen längre och det tar ej ont att ta på den eller att ligga på sida och sova och det är skönt för jag hatar att ligga på rygg och sova en hel natt.
  • mammaidamaria

Chan2: Tack för all omtanke! Jag har just precis kommit hem men det är vila vila som gäller och blir jag sämre så måste jag in direkt. Gjorde en undersökning i fm och dem visade på väldigt förstorade äggstockar och blåsorna var upp emot 40 mm så min mage är som en ballong, fanns även lite lite vätska i buken men inget alarmerande. Detta har varit en pers som jag hoppas alla ska slippa. Fick beskedet från Umeå att 18 ägg av 24 är befruktade.

• Mustikka

Ebba grön: Grattis till plusset!!!!:) jag tjuvtestade efter 12 dagar och det stämde ju, så efter 14 dagar är det nog ingen risk att det är ÄL sprutan som spökar.
    När man ringer eller mailar till kliniken om plusset så får man en tid till Vul. Mitt var i vecka 7+5:)

• Mustikka

Idag var vi på andra BM besöket, alla värden var perfekta och jag hade bara gått upp ett kilo:) ganska skönt eftersom jag under behandlingen och just efter gick upp 4 kg:/

Hur går det för er Emilotta och A79? Har ni börjat få mjölk i era bröst? Det har jag:) liten chock när jag märkte det haha.
    Nu är det 2 veckor kvar till RUL!!:D