• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • mammaidamaria

Alla: Ni som har gjort ÄP, gick ni upp mycket i vikt? Och hur var det för er som blev överstimulerad? Jag har ökat massor:( under denna behandling och även iom överstimuleringen.

• EbbaGrön
    mammaidamaria skrev 2012-09-03 14:49:15 följande:
    Alla: Ni som har gjort ÄP, gick ni upp mycket i vikt? Och hur var det för er som blev överstimulerad? Jag har ökat massor:( under denna behandling och även iom överstimuleringen.
    Jag gick upp ca 2-3kg första veckan efter äggplocket. 
    Hur mkt har du gått upp?
    Skönt att du har fått komma hem! Och gud vad många av dina ägg som blev befruktade.  
    Sa dom något om när insättningen blir?

Krya på dig!!! 
  • EbbaGrön
    Mustikka skrev 2012-09-03 14:23:27 följande:
    Ebba grön: Grattis till plusset!!!!:) jag tjuvtestade efter 12 dagar och det stämde ju, så efter 14 dagar är det nog ingen risk att det är ÄL sprutan som spökar.
    När man ringer eller mailar till kliniken om plusset så får man en tid till Vul. Mitt var i vecka 7+5:)
    Tack så mkt =) Känner mig inte så säker ännu, eftersom det är så pass tidigt. Har även mycket mensvärk hela dagarna. 
    Ska testa med ett digitalt test senare i veckan.  

Vilken vecka är du i nu? Hur många IVF-försök har du gjort? Har du blött något under din graviditet?
  • Mustikka

Ebba grön: mensvärken är livmodern som växer. Jag hade det i flera veckor efter att jag plussat:) men förstår att du är lite försiktig, man vågar inte riktigt hoppas när det är tidigt.
    Jag är i vecka 17, vi lyckades på vårt första IVF- försök efter tre års kämpande på egen hand.
    Har inte blött något som tur är.
    Håller tummarna att du snart kan flytta ner ditt namn till GRAVID:)

• Chan2
    mammaidamaria skrev 2012-09-03 14:49:15 följande:
    Jag gick inte upp något alls vad jag vet och nu sen jag vägde mig i lördags så hade jag tom gått ner lite så det är skönt. Fick ju veta att man skulle väga sig varje dag, känns ju lite jobbigt men det kanske är bäst att göra det.

SHIT så många ägg du fick och så många det är som befruktades, helt otroligt kanske inte är så konstigt att du blev överstimulerad.

Hoppas verkligen att du blir bra snart så du får komma vidare.
  • Äppelkaka

Hej! Jag kliver in här och uppdaterat listan lite och ställer en fråga

Jag har sprayat sedan den 20/8 och den senaste veckan har jag fått migrän/migränkänningar i stort sett dagligen. Har migrän sedan barnsben men i vanliga fall endast ett par gånger om året. Är det någon fler som fått den trista biverkningen? Förra gången fick jag ingen migrän och nu börjar det vara rätt tufft att jobba på som vanligt (tar migränmedicin och Solensten har skrivit ut ett helt gäng tabletter åt mig idag).

Väntrummet
    * Smilla03  (väntar på nya instuktoner när dom öppnar i Aug)
    * Norris (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 15/8)

Sprayar
    * Freja150 (1:a IVF)
    drömmer om ett barn (3:e IVF)
    * Mirage (1:a IVF)
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)

Sprutar
    mammaidamaria (from 17/8, 1:a IVF)

Väntar på ÄP/ET 
    * vårt 2012 (om allt går vägen FET v.35
    * kvinna32 FET v.38

Ruvar
    * Linda M testdag 5/9
    * EbbaGrön testdag 11/9

* Chan2 (testdag 18/9, 1:a IVF)

Gravida
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
    * fiffa (första ivf)

• Enya

Hej allihopa!

Vart så fruktansvärt nere efter allt detta, så inte vart inne så mycket å läst, ser att de hänt mycket för er, kul  '

Troligen vart jag super överstimulerad, har vart väldigt sjuk ett tag, kändes som magen skulle sprängas mm.

imorgon har det gått 2 veckor sedan detta hände, hoppas på att mensen kommer snart, ska då få börja med den snabba iställe, längtar så jag blir tokig, vill så gärna detta.

Lycka till er alla, ska gå in senare och läsa hur de går för er.

Kram kram Enya          

• mammaidamaria

Enya: Kul att du skriver! Hoppas du får köra igång snart igen. Låter inget roligt och jag kan förstå på ett ungefär eftersom jag har varit inlagd i tre dagar för överstimulering och är långt ifrån bra, ballongmage:( Krya på dig och jag håller tummarna för dig den här gången.kram