• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Siri2012

Hej alla!!

Ja, då är jag på dag 6 som ruvareHjärta

Efter återinsättningen, som gick jättebra=)!! har jag mått sjukt illa, fick tabletter för att jag var lätt överstimulerad. Jag gillar inte dom tabletterna, gör mig väldigt illamående. Så sen i torsdagskväll har jag legat hela dagarna, illamående, ingen matlust och har kräkts på kvällarna. FY!! Inte alls kul. Har knappt hunnit tänka på vad som finns i mig =( Men det kanske är bra att inte ligga och tänka på det hela tiden. Men iallfall, det känns helt fantastiskt att ha en liten skrutt i mig =) testdag 17/9, känns ganska nära nu måste jag säga!

Nån mer som tar lutinus? Har ni mycket flytningar av dom? Känns som att halva tabletten kommer ut i form av flytningar.. =(     

mammaidamaria: Oj vad många ägg!!! HärligtGlad  Tråkigt att du skulle bli överstimulerad.. hoppas det går över fort och att du inte mår så dåligt. Jag har inte gått upp nått i vikt, kan iof ha at göra med att jag inte ätit nå bra och mått dåligtRynkar på näsan

Lycka till alla!!!{#emotions_dlg.flower} 

• Chan2
    Siri2012 skrev 2012-09-04 10:08:39 följande:
    Hej alla!!

Ja, då är jag på dag 6 som ruvareHjärta

Efter återinsättningen, som gick jättebra=)!! har jag mått sjukt illa, fick tabletter för att jag var lätt överstimulerad. Jag gillar inte dom tabletterna, gör mig väldigt illamående. Så sen i torsdagskväll har jag legat hela dagarna, illamående, ingen matlust och har kräkts på kvällarna. FY!! Inte alls kul. Har knappt hunnit tänka på vad som finns i mig =( Men det kanske är bra att inte ligga och tänka på det hela tiden. Men iallfall, det känns helt fantastiskt att ha en liten skrutt i mig =) testdag 17/9, känns ganska nära nu måste jag säga!

Nån mer som tar lutinus? Har ni mycket flytningar av dom? Känns som att halva tabletten kommer ut i form av flytningar.. =(     

mammaidamaria: Oj vad många ägg!!! HärligtGlad  Tråkigt att du skulle bli överstimulerad.. hoppas det går över fort och att du inte mår så dåligt. Jag har inte gått upp nått i vikt, kan iof ha at göra med att jag inte ätit nå bra och mått dåligtRynkar på näsan

Lycka till alla!!!{#emotions_dlg.flower} 
    Härligt att höra av dig Siri2012, jag är på ruvardag 5 Glad och har testdag den 18/9 så vi ligger väääldigt nära i dagar kan man säga Skrattande
    Hoppas att du får börja må bättre snart!

Jag tar inte Lutinus som verkar va i tablettfrom utan jag har fått nått som heter...ÄH va sjutton kommer ej på namnet men det är en kräm som jag "sprutar" upp i vaginan, gillart inte MEN vad gör man inte för guldägget Hjärta man har i sig.
  • mammaidamaria

Siri2012: Vad kul att höra ifrån dig. Usch vad jobbigt att må pyton, hoppas det vänder! Har du blivit sjukskriven? Gör själva insättningen ont?

Imorgon em har jag tid i Umeå, sista chansen för insättning (5 dagars) annars frys dom in, vet inte riktigt vad läkaren har tänkt men jag vilar och vilar och hoppas att jag känner mig lite bättre imorgon. Vaknade i natt av enorma smärtor, inte kul. Är det bara min mage som inte har kommit igång efter insättningen??

• Siri2012
    Chan2: Ja,vi är väldigt nära varandra=) Idag mår jag mycket bättre, har nästan varit mitt vanliga jag fast mer orkeslös.
    Ja precis, jag gör vad som helst för att det ska ta sig!! Hjärta 

mammaidamaria: Ja det var inte kul, jag hatar att spy, det är det värsta jag vet-på riktigt. Jag var sjukskriven förra veckan. Ska börja jobba imorgon, känns jobbigt men jag får ta det lugnt helt enkelt.   

Insättningen gjorde inte alls ont, det gick snabbt också.

Hoppas att du får göra insättningen imorgon! Jag hade också väldigt ont i magen förra veckan, känns spänd och gasig, fast man inte är det. Det är ju för att buken samlar på sig vätska. Har gett med sig nu efter dagarna med tabletterna. Ska ta idag och imorgonkväll också tänkte jag.
    Visst tar du också lutinus??

Lycka till imorgon, jag hoppas att det blir av!Glad          
  • mammaidamaria

Siri2012:Jag håller med dig, finns inget värre än att spy. Du får se till att ta det lungt. Var du hemma en v eller? Tänkte om du fick sjukintyg från läkaren?

Skönt att höra att insättningen gick smidigt till. Jag hoppas att det blir imorgon men är å andra sidan lite rädd iom att jag inte mår så bra. Mådde du bra vid insättningen?

Näe jag tar ett litet piller..hm..kommer inte på namnet samt en vagina gel.

• Chan2

Min dagsform på ruvardag 6 Hjärta: Magen är som den ska vara dvs inte sullen längre tror jag och brösten ömmar som faen, dvs det är väl om det ska vara hoppas jag.

Hur är dagsformen för er andra, mammaidamaria, Siri2012, Enya, vårt2012, EbbaGrön och alla andra såklart? Hoppas på att ni alla mår bra och att det går framåt.

barreliten: Tror ej att väntetiden är så lång i Umeå, jag har då inte fått den känslan... Inte mer än 3 mån iaf Glad vilket är en evighet då man vill börja och då man vill att något ska hända helst igår.

• mammaidamaria

Chan2: Jag känner mig väldigt aktiv i tråden men det är för att jag ligger och vilar hela dagarna. Vad härligt att magen har återgått till det normala. Efter lunch styr vi mot Umeå, får se vad som händer där...

• Emilotta
    Mustikka skrev 2012-09-03 14:28:47 följande:
    Idag var vi på andra BM besöket, alla värden var perfekta och jag hade bara gått upp ett kilo:) ganska skönt eftersom jag under behandlingen och just efter gick upp 4 kg:/

Hur går det för er Emilotta och A79? Har ni börjat få mjölk i era bröst? Det har jag:) liten chock när jag märkte det haha.
    Nu är det 2 veckor kvar till RUL!!:D
    nä mjölk har jag inte alls märkt av =) häftigt, jag har 3 v kvar till RUL och längtar så mycket. Gravidmässigt mår jag bra tror jag. men jag har fått ett nytt MS-skov och mina ben är bortdomnande. känns lite läskigt men det finns inget att göra än att vänta ut det. är sjukskriven denna vecka för att vila. känns tungt att vara på jobbet nu. jag vill inte riktigt kännas vid sjukdomen så det blir lite extra jobbigt när man blir påmind såhär. 
    ska till barnmorskan idag för andra gången och det ska bli kul=)

för den som frågade om Lutinus så är det verkligen så att det känns som att halva tabletten åker ut!!! jättekladdigt men dom fyller sin funktion så bara att ha en binda eller nått.

spännande med så många som är ruvare!!! hoppas ni snart får ert Plus 
  • Kvinna32

Hej alla!!

Vad kul att se att det är så många som är igång igen efter semestern. Själv väntar vi på FET som jag tror blir nästa vcka om allt ser ut som det ska imorgon på VUL. JAg tycker det är jobbigt att vänta och vänta. Allt är en enda lång väntan!!

Hoppas att det går bra för alla och vi får tömma tråden snart....

Jag tror inte att det är lång väntetid då man väl fått komma på första besöket. Vi hade både läkarbesök och genomgång av mediciner och sprutor på första besöket. Samt tidsplanering....

Håller tummarna för alla!!