• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Norris

Hej alla!

Nu har jag en iten fråga som svaret säkert finns i tråden men eftersom mitt internet är segare än segast så går det säkert snabbare att fråga igen! =) Hur många dagar efter sprutstart brukar det bli ÄP? Jag kommer nog börja spruta imorgon eller fredag. Blir det ÄP redan nästa vecka då?? Hoppas inte för jag e bortrest med jobbet hela veckan!!! Det var liksom den enda vecka på hela hösten som det inte får bliiii!!

Usch känner lite småpanik... Tänk om allt blir helt fel nu?

• Chan2
    mammaidamaria skrev 2012-09-05 08:45:15 följande:
    Chan2: Jag känner mig väldigt aktiv i tråden men det är för att jag ligger och vilar hela dagarna. Vad härligt att magen har återgått till det normala. Efter lunch styr vi mot Umeå, får se vad som händer där...
    Åååh, det kommer att gå bra tror jag Glad Önskar er iaf ett stort lycka till!! {#emotions_dlg.flower}
  • Chan2
    Norris skrev 2012-09-05 09:25:28 följande:

Hej alla!

Nu har jag en iten fråga som svaret säkert finns i tråden men eftersom mitt internet är segare än segast så går det säkert snabbare att fråga igen! =) Hur många dagar efter sprutstart brukar det bli ÄP? Jag kommer nog börja spruta imorgon eller fredag. Blir det ÄP redan nästa vecka då?? Hoppas inte för jag e bortrest med jobbet hela veckan!!! Det var liksom den enda vecka på hela hösten som det inte får bliiii!!

Usch känner lite småpanik... Tänk om allt blir helt fel nu?

Jag förstår paniken hade en liknande situation men då var det min sambo som var orolig att inte hinna vara med pga jobb....

Jag började med 1:a sprutan den 16/8 och den 27/8 tog jag ägglossningssprutan och 36 timmar efter det dvs onsdagen den 29/8 hade vi ÄP, så det bör väl innebära att du klarar dig?

Lycka till iaf!
  • Norris
    Chan2 skrev 2012-09-05 09:49:31 följande:
    Jag förstår paniken hade en liknande situation men då var det min sambo som var orolig att inte hinna vara med pga jobb....

Jag började med 1:a sprutan den 16/8 och den 27/8 tog jag ägglossningssprutan och 36 timmar efter det dvs onsdagen den 29/8 hade vi ÄP, så det bör väl innebära att du klarar dig?

Lycka till iaf!

Åh tack, nu känner jag mig lite lugnare =) Ojj va spännande, nu ska jag också få köra igång!! =)
  • EbbaGrön

När vi hade gjort äggplocket fick vi en lapp om att det var 17ägg, sen när vi skulle göra insättningen då frågade labb-killen om vi ville veta hur det gott, han sa då av våra 18 ägg hade si och så många blivit befruktade.

Äggen som blev kvar skulle dom långtidsodla och vi skulle få ett brev sen om hur många embryon som dom hade kunnat frysa ner.
    Fick brevet igår, på ena brevet stod det att dom hade kunnat frysförvara 3ägg och på lappen vi ska fylla i och skicka tillbaka står det att dom har kunnat frysförvara 2ägg. 

Tycker dom verkar ha dålig koll =/ Någon fler som varit med om samma?  

• Chan2
    EbbaGrön skrev 2012-09-05 10:01:20 följande:

När vi hade gjort äggplocket fick vi en lapp om att det var 17ägg, sen när vi skulle göra insättningen då frågade labb-killen om vi ville veta hur det gott, han sa då av våra 18 ägg hade si och så många blivit befruktade.

Äggen som blev kvar skulle dom långtidsodla och vi skulle få ett brev sen om hur många embryon som dom hade kunnat frysa ner.
    Fick brevet igår, på ena brevet stod det att dom hade kunnat frysförvara 3ägg och på lappen vi ska fylla i och skicka tillbaka står det att dom har kunnat frysförvara 2ägg. 

Tycker dom verkar ha dålig koll =/ Någon fler som varit med om samma?  

OJ jag är oxå väldigt aktiv här känner jag, men de är för att det gör saker lättare för mig så jag slipper sitta och tänka på mig själv och fokusera på er andra Glad Tiden går så sakta.

Jag har ej varit med om samma ännu, jag väntar på det där brevet ännu och hoppas att jag får det i veckan eller typ idag helst...

Låter ju konstigt att de har sån dålig koll, ska du kontakta dom så du får veta vad som är korrekt kanske?
  • EbbaGrön
    Chan2 skrev 2012-09-05 07:51:46 följande:
    Min dagsform på ruvardag 6 Hjärta: Magen är som den ska vara dvs inte sullen längre tror jag och brösten ömmar som faen, dvs det är väl om det ska vara hoppas jag.

Hur är dagsformen för er andra, mammaidamaria, Siri2012, Enya, vårt2012, EbbaGrön och alla andra såklart? Hoppas på att ni alla mår bra och att det går framåt.

barreliten: Tror ej att väntetiden är så lång i Umeå, jag har då inte fått den känslan... Inte mer än 3 mån iaf Glad vilket är en evighet då man vill börja och då man vill att något ska hända helst igår.

Har testat även idag på ruvardag 12, med ett digitalt test och det stod "gravid".

Men har kraftig mensvärk och mitt humör är inte på topp, känns som menshumör. 
    När jag tog gelen i morse blev det lite brunt på "tuben", så vet ej om det är en blödning/missfall på gång eller.    

Någon fler som fått så? 
  • A79
    Mustikka skrev 2012-09-03 14:28:47 följande:
    Idag var vi på andra BM besöket, alla värden var perfekta och jag hade bara gått upp ett kilo:) ganska skönt eftersom jag under behandlingen och just efter gick upp 4 kg:/

Hur går det för er Emilotta och A79? Har ni börjat få mjölk i era bröst? Det har jag:) liten chock när jag märkte det haha.
    Nu är det 2 veckor kvar till RUL!!:D
    Här är många så flitiga skrivare så jag missade detta inlägg haha...
    Såg det nu när jag såg Emilotta svara på det!

Jo idag har jag vart hos BM tagit blodtryck & blodsocker ja allt sånt där & allt ser bra ut.
    Fick lysssna på hjärtat som tydligen var svårt ,
    då bebis i magen sparkade bort (grejjen ) vet inte vad det heterSkäms
    Iaf den där grejjen hon har för att lyssna på hjärtat.
    Haha & när hon hittade så var hon för upptagen med att skratta & bebbe i maagen fortsatte sparka undan grejjen så hon fick leta om & om igen hahah nä det var hur kul som helst!!!
    & mjölk i brösten vet jag inte men dom har defenetivt blivi större! Spännande med RUL snart!!!
    Det är ju oxå en sådan fantstisk upplevelse!!!
    Hur går det er nu? 
  • mammaidamaria

...inlägget blev skickat för tidigt.

Tre stycken fick gå till frysen. Vet någon om de finns några max antal när det gäller infrysning.

Nu kommer den långa väntan, testdag 20/9