• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Norris

Jag har förresten en liten fråga. På lördag har jag och min sambo planerat in att åka på spa där vi ska bada badtunna och basta och sånt. Bör vi avstå det om det ska bli ÄP nästa vecka? Blir hans spermier dåliga då??

• Freja150

Grattis Ebbagrön!!!

drömmer om ett barn:  jag är väldigt imponerad av din förmåga att hålla koll på alla, som någon annan skrev har jag nog med att hålla koll på mitt eget  :-S

På måndag blir det ÄP för vår del, efter 3 ultraljud och 16 (!) dagar  med Puregon fick vi nu äntligen besked! Det visade sig att jag var aningens svårstimulerad... Så jag hoppas för allt i världen att det finns några ägg - men det får tiden utvisa! Har bokat hotell från söndag-måndag än så länge. Hur har ni andra gjort som har lång resväg gällande tden mellan ÄP och insättning, åkt hem eller stannat kvar?

Har läst om era tankar kring vilken inställning man ska ha - och det är ju så klart högst individuellt och varje person/par gör det som känns bäst för dom.  Hjärta  Men för vår del är det 100 % positiv energi som gäller! Just nu finns inget annat än att detta kommer att lyckas (även om vi såklart är medvetna om den risk som finns att det inte lyckas...) Men vi mår bättre just nu genom att vara positiva. Ledsna kommer vi bli, och rasa kommer vi göra - oavsett inställning - om det inte lyckas.

Nu ska jag uppdatera listan, flyttar mig redan trots att jag sprutar till och med fredag - känns bara så himla bra att än en gång få flytta på sig fram i listan Flört   

• Freja150
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    *Barreliten (Ska på infomöte den 18/9)
    *Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
    * EEJ (ska börja spruta nästa mens 19/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * drömmer om ett barn (3:e IVF)
    * Mirage (1:a IVF)
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Norris (from 6/9, 1:a IVF) 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    * kvinna32 (FET v.38)
    * Freja150 (ÄP 17/9, 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Mammaidamaria (testdag 20/9, 1:a IVF
    * Smilla03 ( td 22/9) 2:a FET
    * Tinzu testdag 24/8 2:a försöket, FET

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (1:a IVF)
    * fiffa (1:a IVF)

• vårt 2012
    Chan2: Jo det känns lite si å så men det finns ju dom som får små blödningar å får plus sedan osv så jag tror det är för en extra koll.. Men inte ids jag ringa, jag mailar dom svaret..

EEJ & Drömmer om ett barn: Jo det lutar nog åt att det blir ett trepack.. Såg för övrigt på Västerbottensnytt ikväll att det kommit ett förslag på att lesbiska samt hetrosexuella par ska få tre försök betalda av landstinget..
    Bra att det diskuteras!
    Men nästa fråga, mediciner, vul å sånt, ingår det eller är det utöver?

Gäller högkostnadsskyddet på apoteket?

Åh, tusen tankar!
    Kram till er alla! 
  • EEJ

Vul och blodprov ingick för mig, tog båda på kk här i Skellefteå. Medicinerna får du punga ut själv, du kommer dock upp i högkostnadsskydd direkt. Ska hämta ut mina mediciner imorgon och ska betala 2200:-. Men sen är det ju "gratis" i ett år framöver....

• Mustikka

Högkostnadsskyddet kom ni väl upp i på era första försök? Det gjorde jag och har nu gratis medicin ett år, eller ja till Maj nästa år.

Jag har även samma på besök till vc och sjukhus.

• vårt 2012

Oki så bra, jag visste inte om högkostnadsskyddet gällde när det är privat...
    Men så bra då vet man :)
    Jo Mustikka det gjorde jag med! :) 

• EbbaGrön

Tack så mycket! Känns helt overkligt! Har nog inte fattat det ännu. 

Har gått med "mensvärk" nästan varje dag sen återinsättningen.  Ni som varit med om detta, hur länge brukar den hålla i sig? Och när börjar man känna andra saker?
    Hade jag inte tagit ett gravtest så hade jag aldrig kunnat tro att jag var gravid, det enda jag känner är denna mensvärk och ont i ryggen.  

• mammaidamaria

En vecka kvar till testdag. Hur känner ni andra som har testdag strax efter mig. Symptom? Jag har som träningsvärk/mens värk i magen och ömma bröst men det kan ju även vara tecken på mens. Springer och kissar på natten, gör ni de? De brukar jag aldrig göra annars.