• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Freja150
    Norris skrev 2012-09-14 07:12:25 följande:
    Dags för UL 2 idag :) sen får jag veta vilken dag det blir ÄP. Hur många dagar innan äp slutar man spruta? Jag har bara orgalutran så det räcker till imorgon. Kanske måste hämta ut mer?

Jag tar sista sprutan ikväll, sedan blir det ägglossningspruta imorgon och på måndag är det ÄP.
  • Norris

Freja150:
    Men vad bra, då kanske jag inte behöver mer :) 19 fina blåsor hittade dom idag :)

• Äppelkaka
    Kvinna32 skrev 2012-09-14 07:47:36 följande:

Äppelkaka: har du kollat på alla apotek vi har i Övik, vi har juh några stycken?

Ida gfick jag tag på kundtjänsten på "vanliga" apoteket och de har sprayen hemma här i stan! Så himla lättad för nu kan min man hämta ut åt mig under dagen. Jag var helt förstörd igår kväll och tänkte att jag genomlidigt pissveckor av nedreglering bara för att sabba hela processen. Nu är det en ny dag och allt verkar lösa sig
  • Freja150
    Norris skrev 2012-09-14 09:07:07 följande:
    Freja150:
    Men vad bra, då kanske jag inte behöver mer :) 19 fina blåsor hittade dom idag :)

Vad kul, grattis! Vilken storlek hade du på blåsorna? Vi kanske får ÄP samtidigt, du får hålla oss uppdaterade efter att dom hört av sig. Sista jag var på VUL ringde dom inte förän efter 16.00 så få inte panik om dom inte hör av sig i första taget Flört
  • Norris

Freja150:
    Vi fick tid för ÄP på tisdag 7:45 :) tar sista puregonsprutan imorgon och ovitelle på söndag, så jag behövde inte hämta ut mer medicin, helt perfekt!! Mina blåsor var från 10 mm och upp. De flesta mellan 13-15 och den största 17 :)
    Uppdatera gärna efter äp hur det gick, men om det gjorde ont så berätta inte det för mig!!! Är tillräckligt rädd redan haha :)

• EEJ
    björnen2007 skrev 2012-09-14 14:51:09 följande:
    har man större chans att lyckas med ett FET med en blasto? än ett ET med 3 dagars odlat

Det är ju alltid större chans att lyckas med en blaso, enligt statistiken.... Jag har dock satt in två kanonfina blastocyster och ingen har tagit sig.
  • Chan2
    Norris skrev 2012-09-14 18:27:06 följande:
    Freja150:
    Vi fick tid för ÄP på tisdag 7:45 :) tar sista puregonsprutan imorgon och ovitelle på söndag, så jag behövde inte hämta ut mer medicin, helt perfekt!! Mina blåsor var från 10 mm och upp. De flesta mellan 13-15 och den största 17 :)
    Uppdatera gärna efter äp hur det gick, men om det gjorde ont så berätta inte det för mig!!! Är tillräckligt rädd redan haha :)
    ÄP och ET går bra, det tar ej ont dock så är det ju väääldigt olika från person till person men jag önskar att jag var i er sits nu igen, alla förhoppningar/förväntningar och tom väntan kan jag ta bara jag vore där.

Jag vet inte om ni läst mycket bakåt i tiden men ta med er något att läsa då ni åker dit för att göra ÄP, vi hade med oss tidningar och hade samma tid som de ni har, 07.45, vi behövde dock ej dom då vi inte behövde vänta alls, det hände något hela tiden och sen så är man så pirrig att man håller på att dö Glad
    Jag tror att om man får en tid på morgonen så är väntetiden = noll medan jag tror att om man har en tid senare på dagen så kan det bli väntetid iom att det är ngn före en som gör ÄP.

Lycka till! {#emotions_dlg.flower}

• jenads

vi ska på info möte i Umeå på Måndag känns spännande och nervöst