• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • björnen2007

EEJ: ok, och tråkigt att det inte tog sig. man har inte snart så mycket hopp om att detta ska funka. varför ska det vara så svårt nu när man lyckats själv förut utan problem, det är många tankar i huvudet och man kan ju inte göra annat än just fundera och tänka.

• Freja150
    Norris skrev 2012-09-14 18:27:06 följande:
    Freja150:
    Vi fick tid för ÄP på tisdag 7:45 :) tar sista puregonsprutan imorgon och ovitelle på söndag, så jag behövde inte hämta ut mer medicin, helt perfekt!! Mina blåsor var från 10 mm och upp. De flesta mellan 13-15 och den största 17 :)
    Uppdatera gärna efter äp hur det gick, men om det gjorde ont så berätta inte det för mig!!! Är tillräckligt rädd redan haha :)

Oh, vad rolligt att vi kan följas åt lite Glad Jag är inte så känslig för smärta och oroar mig inte så mycket för ÄP:et, så jag kommer nog mest tycka att det är skönt när det är över och se fram emot nästa steg. Uppdaterar dock om resultatet!

Chan2: Jag har hängt med i tråden från början men inte varit så aktiv. Har laddat upp med tidningar inför måndagen Skrattande Vi har också tid 07:45 så jag hoppas vi slipper vänta allt för länge! 
  • mammaidamaria

Alla ni som har testdag snart (till veckan), hur mår ni? Känns det som vanligt? Jag vill sååå gärna testa mig redan nu men ska vänta tills testdagen...men denna väntan är så jobbig:(

• Tinzu

hjäääääääälp nu var jag jättedum! jag har just kommit in på ruvardag 8 med blastocyst, och hade knappt druckit dom senaste timmarna, skulle gå på toa "hmm.. har ju några stickor från testlagret" jaaa klart jag tar och provar bara för skojsskull då det börjar närma sig.. och jag ser ett jättesvagt streck. Men jag tror inte på det. jeeeeeeez...

• EEJ

Tinzu: har du tagit något ägglossningsspruta? Annars är det väl helt troligt att du kan plussa på rd8 med en blastocyst! Spännande!

• Tinzu
    EEJ skrev 2012-09-16 08:49:10 följande:
    Tinzu: har du tagit något ägglossningsspruta? Annars är det väl helt troligt att du kan plussa på rd8 med en blastocyst! Spännande!

den här gången var det en ostimulerad FET men det känns ju helt konstigt, det kan inte stämma.. nu är det 8 dagar kvar till TD, måste hålla mig tills dess om det inte hänt något innan
  • Mustikka

Håller tummarna för dig Tinzu! Så spännandeGlad Det måste ju stämma när du inte har någon äl spruta i kroppen som kan störa + en blastoSolig

• Tinzu

fast idag kom en liten blödning, vet inte om det kommer att komma mer, hade då mensvärkar när det hände, känner inget nu.. men ska jobba idag och då kommer det säkerligen komma igång om det är något

• Tinzu

Nu känns det dock som att det är kört även för denna gång, rosa flytningar var hela dagen igår, även idag kommer det och alla symptomer jag hade innan har försvunnit.. var jättetrött, hade halsbränna, illamående, kände konstiga lukter, konstiga smaker.. inget av det finns kvar