• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Freja150
    Drömmer om ett barn: Tack, ja nu hoppas jag bara att dom blir befruktade också. Hade ganska många tomma äggblåsor, närmare bestämt 12 st, alltså 24 äggblåsor och 12 ägg. Jag tycker äggplocket var obehagligt! Bad om mer smärtlindring för att slippa smärtan. Blev ganska påverkad av det och var yr ett bra tag efteråt. Var ganska öm resten av dagen men idag känns det mycket bättre. Känner bara av lite ömhet vid snabba rörelser och när jag sätter mig ner men ingen konstant smärta!

Hmm, vi lämnade reseräkningarna i lådan på sjukhuset, tror du man kan komplettera med kvitto från hotellet i efterhand? 
  • Freja150

Nej, vi är inte kvar i Umeå, dom hör av sig idag och meddelar om insättning blir imorgon eller senare så vi ville inte stanna kvar med den osäkehetsfaktorn.

• Mirage

Smilla03: Vad trist!!! Det ät klart man hoppas, det är ju hoppet man lever på i dessa sitiationer! Stor kram till dig! Var o lämnade mitt första blodprov igår för att se om jag är nedreglerad. Umeå ska ringa idag för vidare instruktioner. När på dygnet blev ni uppringda?

• Mirage

Skriver fr mobilen, och det går lite sisådär... frågan är ställd till er alla som lämnat E2.

• vårt 2012

Har just meddelat kliniken att testdagen kommit å testet negativt, som jag redan var till 99,9% säker på..

Oj, vad jag vill börja med sprutor å känner idag att jag nästan längtar till plockningen!
    Jag vill bara så gärna komma igång igen!

Vårt 2012 blir det nog inte men jäklar i mig vad jag vill att det ska bli allas 2013!

Hjärta

Ni som betalt, betalar man i långt i förskott eller hur fungerar det?
    Någon som har lyckats få igenom bruttolöneavdrag hos arbetsgivaren? 

• pinglan2012
    vårt 2012 skrev 2012-09-18 10:18:32 följande:

Ni som betalt, betalar man i långt i förskott eller hur fungerar det?
    Någon som har lyckats få igenom bruttolöneavdrag hos arbetsgivaren? 
    Innan ÄP skulle man ha betalt.
    Vi har dock halva summan på bruttolöneavdrag, och det behövde inte ha kommit in innan ÄP (företaget var lite sent med att betala in).
  • drömmer om ett barn
    Freja150: Vad synd att äggplocket kändes för dig, men du hade väldigt många äggblåsor så det tog säkert ett tag att gå igenom dessa. Eller tyckte du att det gjorde ont hela tiden?

Det är klart, blir svårt att stanna om man inte vet vilken dag ET blir. Men det blir många mil att köra..

Vi lämnade också reseräkningen på sjukhuset och skickade sen bara in kvittot för boendet, gick alldeles utmärkt! Solig

Mirage: Kliniken ringde på eftermiddagen (kring 15-tiden) angående E2-provet och har för mig att dom ringde på eftermiddagen förra gången också. Det brukar ta ett tag innan dom får in provsvaren. Man väntar med spänning varje gång dom ska ringa! Glad

vårt2012: Jättetråkigt att det blev ett negativt test.. Rynkar på näsan På något konstigt sätt går det lite lättare när man är inställd på resultatet, men det är förstås alltid jobbigt att se det där minuset på stickan. Allt man önskar och hoppas på är att få ett stort fint plus.. hoppas verkligen att våra drömmar går i uppfyllelse och att det blir ett allas 2013 som du skrev.

Man får en räkning som har ett förfallodatum men det står också "dock senast dag före planerat ägguttag". Själv gjorde jag inbetalningen igår (planerat ÄP nästa vecka).

pinglan: Hur går det för dig? 
  • pinglan2012
    drömmer om ett barn skrev 2012-09-18 10:52:09 följande:

pinglan: Hur går det för dig? 
    Väntar ivrigt på att testdagen ska komma. Gjorde FET förra veckan och det gick hur bra som helst Glad

Nu är det 14 blasto kvar i frysen, så jag fick tipset om att när 5 år har gått så ska jag be om att få förlänga tiden som man får ha dem i frysen iom att jag är så ung också. Det känns lovande, trodde det bara var i unika specialfall om man kunde få förlängd tid Solig
  • drömmer om ett barn
    pinglan: Härligt att höra att det gick bra med din FET! {#emotions_dlg.flower} När har du TD? Ser dig inte i listan.

Vilken trygghet att ha ett helt blasto-gäng i frysen. Dom kommer räcka länge!! Skrattande Jo, ansök om förlängning så dom inte försvinner.
  • Mirage

Drömmern om ett barn: Okej, tack vad bra då vet jag! Det är jätte spännande o så hinner man bli nervös ifall sjukhuset har missat att skicka probet vidare till Umeå.