• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Mustikka

EbbaGrön: jag hade mensvärk nästan varje dag till vecka 9. Sen har jag haft det till och från, har det ibland nu också, och gick in i vecka 19 idag:) Så länge det inte kommer blod och gör superont så är det ingen fara.
    Hade även väldigt ömma bröst och var jättetrött.

Välkommen björnen2007!:) usch va tungt ni haft det:( håller tummarna att allt går bra denna gång!

Emilotta: Har du också RUL nästa vecka som jag?:)

• Emilotta

vi har inte RUL förrän om 2 v, o då är jag i v 20. 19+2. vill ju dit nuGlad

nä jag tror inte jag känt bebisen än, vet iof inte hur det ska kännas heller=) idag hade jag som små elektriska surrningar i magen men ingen aning om vad det var. längtar till riktiga sparkar=)

• Äppelkaka

Hjälp, panik!!!!

Jag fattar inte hur det gått till eller vad jag har svarat på när jag var på apoteket  men jag har inte hämtat ut båda flaskorna Synarel och nu är den första slut! Helt slut, tom och jag har inte haft koll på att den andra inte har hämtats ut!!

Sitter här och stortjuter just nu av rädsla för att jag sabbat allt! Vet inte om mitt apotek har en hemma till mig som de beställt tillsammans med allt annat eller om de måste beställa den på nytt. Har kollat på deras hemsida och sett att den inte finns i lager i hela Ö-vik. Om de beställer så får jag den inte förrän på måndag!'

H****es f********e skit!

Vad ska jag göra?? Kan KK i Ö-vik ha någon exrta flaska liggande för nödsituationer i fall jag inte får tag i någon??         

• Tinzu
    Äppelkaka skrev 2012-09-13 20:56:50 följande:
    Hjälp, panik!!!!

Jag fattar inte hur det gått till eller vad jag har svarat på när jag var på apoteket  men jag har inte hämtat ut båda flaskorna Synarel och nu är den första slut! Helt slut, tom och jag har inte haft koll på att den andra inte har hämtats ut!!

Sitter här och stortjuter just nu av rädsla för att jag sabbat allt! Vet inte om mitt apotek har en hemma till mig som de beställt tillsammans med allt annat eller om de måste beställa den på nytt. Har kollat på deras hemsida och sett att den inte finns i lager i hela Ö-vik. Om de beställer så får jag den inte förrän på måndag!'

H****es f********e skit!

Vad ska jag göra?? Kan KK i Ö-vik ha någon exrta flaska liggande för nödsituationer i fall jag inte får tag i någon??         

oj vilken panik! jag hade samma problem, fick åka 5 mil för att köpa jag hoppas att det löser sig för er, har dock inget svar, bara att jag kan hålla tummen för er att det ordnar sig
  • Äppelkaka
    Tinzu skrev 2012-09-13 21:04:25 följande:

oj vilken panik! jag hade samma problem, fick åka 5 mil för att köpa jag hoppas att det löser sig för er, har dock inget svar, bara att jag kan hålla tummen för er att det ordnar sig

Jag är inte ensam om att krångla till det alltså Skäms Hittade nu att det kan finnas på apoteket i Sollefteå så ev får jag åka dit efter jobbet och handla. En liten omväg hem bara.....
  • Tinzu
    Äppelkaka skrev 2012-09-13 21:07:29 följande:

Jag är inte ensam om att krångla till det alltså Skäms Hittade nu att det kan finnas på apoteket i Sollefteå så ev får jag åka dit efter jobbet och handla. En liten omväg hem bara.....
    haha nej du behöver inte känna dig ensam om det jag är mästare på att krångla till allt, men skönt om det löser sig så man slipper ha panik att allt ska bli förstört
  • Freja150
    Äppelkaka skrev 2012-09-13 20:56:50 följande:
    Hjälp, panik!!!!

H****es f********e skit!

Precis det där hände mig också!!! - blev måttligt glad på apoteket då jag sagt att jag skulle ha ut allt förrutom Ovitrelle . Ändå fick jag bara en flaska Synarela. Detta hände mig tackolov under veckan så jag hann med att beställa innan lunch och fick det dagen efter men jag blev ändå utan 3 doser (kväll, morgon, kväll) och när jag väl fick tag på det blev det spray kl 12.00 ist för kl 8.00. Jag hade hunnit spruta i 5 dagar så det var ingen fara enligt kliniken, som jag ringde till i panik (!), och jag fick ingen ägglossning - vilket är vad som kan hända. Och eftersom du inte sprayat så länge ser jag så är det nog ingen fara för dig heller. Men ring kliniken i morgon =)

Lycka till! 
  • Norris

Dags för UL 2 idag :) sen får jag veta vilken dag det blir ÄP. Hur många dagar innan äp slutar man spruta? Jag har bara orgalutran så det räcker till imorgon. Kanske måste hämta ut mer?

• Kvinna32
     {#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    Barreliten (Ska på infomöte den 18/9)
    * Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
    * EEJ (ska börja spruta nästa mens 19/9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar
    * Mirage (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Norris (from 6/9, 1:a IVF)
    * drömmer om ett barn (from 13/9, 3:e försöket)
    * Äppelkaka (from 12/9, syskonförsök, andra ivf)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET
    * Freja150 (ÄP 17/9, 1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Mammaidamaria (testdag 20/9, 1:a IVF
    * Smilla03 ( td 22/9) 2:a FET
    * Tinzu testdag 24/9 2:a försöket, FET
    * Björnen2007 testdag 21/9 2:a IVF 
    * Kvinna32 testdag 2/10 

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79
    * Mustikka