• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn
    Freja150: Vad spännande med blasto-odling! Glad Då gjorde ni rätt som endast bokade en övernattning. Svårt att veta hur man ska göra.. blir det återföring efter två dagar stannar vi kvar men fem dagar känns länge, och man vet ju inte i förväg vilket det blir. Roligt att höra att så många av dina ägg blev befruktade, grattis! {#emotions_dlg.flower}

barreliten: Härligt att ni är igång med ivf:en nu och toppenbra att ni fick börja på direkten! Solig Du ska se att tiden kommer rusa iväg, det är så mycket med allt i början så man har fullt upp hela tiden.

Chan2: Jättetråkigt att det blev ett negativt test för dig också.. Rynkar på näsan Och visst tar det hårt på en även fast man redan "vet". Skulle läkaren ringa upp dig denna vecka?

Norris: Wow, 35 ägg!! Det var inte dåligt.. grattis! Skrattande Hade du fler blåsor eller fanns det ägg i alla? Helt otroligt att en del kommer upp i såna enorma mängder ägg, kroppen är fantastisk på det sättet. Hoppas du mår bättre idag.

Enya: Roligt att ha dig tillbaka! Solig Hoppas verkligen att det går bättre för er med korta metoden. Kommer du börja nu eller vid nästa cykel?

Mirage: Toppenbra att du är nedreglerad och nu får gå vidare till nästa steg och börja spruta! Glad Hur känner du inför det? Kommer du ta injektionerna själv?

EEJ: Precis, det är inte billigt med hotellvistelse. Vet faktiskt inte hur vi ska göra denna gång.. svårt när man har lång resväg. Blir stora bränslekostnader också om man ska åka fram och tillbaka en extra gång. Hade varit enklare om man åtminstone kunde se in i framtiden och ta reda på hur länge dom små rackarna ska odlas.. Drömmer

pinglan: Okej, två veckors väntan kvar med andra ord. Tänk att dagarna ska gå så långsamt när man vill att dom ska gå fort! Aha, du är också en liten tjuvtestare.. Flört

Jo, får verkligen hoppas att dom vet vad dom gör. Blodprovet måste ha visat dåligt resultat med tanke på ökningen. Förra gången fick jag ut 9 ägg och 8 blev befruktade så det var ju inte så jättemånga förstås.

mammaidamaria: Stort grattis till ditt Plus, vad roligt! Håller tummarna att allt går bra! {#emotions_dlg.flower}

• drömmer om ett barn
    Tinzu: Nej, jäkla mens!  Gråter Du som testade positivt innan.. usch, vad orättvist när det slutar på detta sätt. Undrar hur vanligt det är med tidiga missfall? Läser då och då om dom som plussar innan TD och sen dyker mensen upp iallafall.. Rynkar på näsan Hemskt tråkigt när börjar hoppas på något och så går drömmarna i kras. Orkar ni gå vidare med privata försök? Kram
  • Chan2
    drömmer om ett barn: När jag lämnade resultatet till dom igår så ringde barnmorskan upp mig samma dag. Jag passade på att fårga om det är lång kötid om man skulle vilja fortsätta privat och fick då veta att bara för en telefontid till läkaren så är det 3 veckor Förvånad Vi bokade in att läkaren ska rina oss omän jag ej vet hur vi ska göra men jag ville liksom inte vänta och komma på om typ 3 veckor att vi vill fortsätta och då måsta vänta totalt 6 veckor pga det... Så det rä ett tips om man ska fortsätta privat... boka en telefontid direkt.
  • drömmer om ett barn

Chan2: Oj, det var lång väntetid för ett samtal! Förvånad Måste vara fullt upp på kliniken låter det som. Tycker du gjorde helt rätt som bokade in en telefontid, då hinner ni fundera litegrann fram tills dess och så får du ställa alla frågor till läkaren sen.

• vårt 2012
    Chan2: Jag mailade bara in resultatet, fick ett fint svar av sköterskan på eftermiddagen samma dag.
     Jag ringde in när jag blödde så mkt och bokade då en telefontid me doktorn!

Vi ska gå vidare med privatbekostade försök, så det känns bra att jag ringde in så pass tidigt att vi hinner med samtalet innan cykeln som jag kan börja spruta.. Hoppas jag!
    Eftersom det for så tidigt så "vanliga" mensen kom så tror jag att jag ska få börja spruta runt nästa mens :)

Fick även en glad nyhet idag att min arbetsgivare är villig att hjälpa till med bruttolöneavdrag samt att jag skulle få tillbaka den flextid jag tagit ut för att åka på läkarbesöken under de landstingsfinanserade försöken!
    Får naturligtvis endast tiden för resa till å från umeå samt själva läkarbesöket! Men det känns jättebra!
    Jag har en underbart förstående chef som nog pratat med ledningen om det här med tiden för alla läkarbesök utan att jag bett om det.

Till er som plussat! Grattis och jag håller alla tummar och tår att det håller hela vägen!

Till er som blött, tappat eller fått negativt test! KRAM 
  • Mirage

Tinzu: Stora kramar till dig! Jädrans vad trist!

Drömmer om ett barn: Jag har tagit första sprutan nu ikväll, eller rättare sagt så har min man fått ta den åt mig. Hjärtat bankade stenhårt innan han stack mig, fastän jag läst att det inte ska vara så farligt. Han kommer få fortsätta ta sprutorna framöver oxå, tycker det känns skönt att han är med och deltar på sitt sätt. Jag vågar då inte göras det själv :P, fastän det inte gjorde så ont. Såg att du ligger cirka 6 dagar före mig. Dags för ultraljud snart då med andra ord, spännande!

Mammaidamaria: Hurra, vad kul! Jätte stort grattis till ditt pluss!

• Tinzu

tack för era ord, kramar tillbaka!

drömmer om ett barn skrev 2012-09-19 18:33:50 följande:
    Tinzu: Nej, jäkla mens!  Gråter Du som testade positivt innan.. usch, vad orättvist när det slutar på detta sätt. Undrar hur vanligt det är med tidiga missfall? Läser då och då om dom som plussar innan TD och sen dyker mensen upp iallafall.. Rynkar på näsan Hemskt tråkigt när börjar hoppas på något och så går drömmarna i kras. Orkar ni gå vidare med privata försök? Kram

vi kommer att ta en paus från IVF:en, sambon vill köra hårt på att försöka på den naturliga vägen då det ändå lyckades en gång för några år sen, och det var den graviditeten som höll sig längst, den höll sig åtminstone till vecka 6, och då hade jag obehandlad Hypotyreos, så han vill som hålla tummarna lite att det ändå skulle ta sig på det sättet. Jag sa till han att det är mig det är fel på, om det inte skulle fungera så har han fortfarande en chans att kunna bli förälder, om vi går skilda vägar, men det tyckte han inte var som ett alternativ.. men jag avskyr att han ska behöva vara sorgsen över något som min kropp har skapat

• drömmer om ett barn
    Tinzu: Kan vara värt ett försök att prova på egen hand ett tag. Eftersom ni lyckades bli gravida tidigare kan det mycket väl hända igen och förhoppningsvis gå hela vägen. Håller tummarna för er och hoppas att ni inte behöver göra fler behandlingar. Kämpa på! {#emotions_dlg.flower}

jenads: Välkommen till oss! Solig

Visst är det er första IVF? Spännande att allt sätter igång snart.   
  • Norris

Nu ringde doktorn och sa att vi väntar med återföringen tills imorgon :) 22 befruktade ägg blev det! :)