• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Tinzu

Nu är våra landstingsfinaniserade försök över, igår kom mensen efter att ha haft rosa i 2 dagar..

• mammaidamaria

Hej.

Nu är vi många i tråden, vad roligt! Läser även att många av er har fått tråkiga besked:( Jag hoppas lyckan kommer snart!

Jag har testdag imorgon men har nu testat mig eftersom jag hade så många olika symptom och testet visar ett starkt kryss

• pinglan2012
    Drömmer om ett barn: Jag har TD den 4/10, men ska ev. testa en vecka innan också. Flört

Vilken stor förändring av enheter för dig! 125ie till 225! Förvånad men de måste ju veta vad de sysslar med, vore ju jättetråkigt om du blir överstimulerad. Hur många ägg fick du ut förra gången?

Mirage: Tack så mycket! Ja, jag är så nöjd över att ha många reserver - förhoppningsvis slipper jag genomgå nån mer ÄP Glad
  • mammaidamaria

Hej igen. Ser att all text ej kom med. Det jag skulle avsluta med var att det vad att kryss på stickan så jag är alltså gravid:) Väldigt glad:) Ska meddela Umeå imorgon och får då förhoppningsvis en tid för tidigt ultraljud, hur långt efter ha ni som plussat fått en tid?

• A79
    mammaidamaria skrev 2012-09-19 11:58:46 följande:
    Hej igen. Ser att all text ej kom med. Det jag skulle avsluta med var att det vad att kryss på stickan så jag är alltså gravid:) Väldigt glad:) Ska meddela Umeå imorgon och får då förhoppningsvis en tid för tidigt ultraljud, hur långt efter ha ni som plussat fått en tid?
    Jag minns iaf att vi fick tid när jag var i vecka 8 :)
    Grattis till Pluset!!!Solig 
  • A79
    Tinzu skrev 2012-09-19 00:19:59 följande:
    Nu är våra landstingsfinaniserade försök över, igår kom mensen efter att ha haft rosa i 2 dagar..
    Nej kramar om!!Nalle
  • Norris

mammaidamaria: men grattis!! Vad roligt :)

Freja150: dom nämnde inget om att odla vidare och jag tänkte inte så mycket på det just då. Jag mådde så dåligt och var nog lite i chock av alla ägg hehee. Jag kanske ringer och frågar som sen varför dom valde 2dagars.

• pinglan2012
    Norris skrev 2012-09-19 13:44:24 följande:
    mammaidamaria: men grattis!! Vad roligt :)

Freja150: dom nämnde inget om att odla vidare och jag tänkte inte så mycket på det just då. Jag mådde så dåligt och var nog lite i chock av alla ägg hehee. Jag kanske ringer och frågar som sen varför dom valde 2dagars.
    De börjar ju alltid med att odla 2 dagar, och sedan bestämmer de ifall de ska odla längre. För mig ringde de dagen som de eg. skulle ha fört in dem i frysen och meddelade att de skulle odla längre (och så fick man veta hur många ägg som befruktats som man kan använda).

Konstigt om de inte väljer att långtidsodla om du också har så mycket ägg??
  • EbbaGrön
    mammaidamaria skrev 2012-09-19 11:58:46 följande:
    GRATTIS =) 

Jag hade testdag 11/9 och fick tid för ultraljud 4/10, så du borde få tid för ultraljud 1vecka efter mig kanske. =)
  • EbbaGrön
    Tinzu skrev 2012-09-19 00:19:59 följande:
    Beklagar =/ Många kramar till dig !!!