• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • pinglan2012
    Drömmer om ett barn: idag är det prick 2 veckor kvar till TD, det känns som flera månader! Vet inte när man kan testa tidigast efter FET... blir kanske om en vecka eller när det gått 10 dar efter insättningen.

Har du varit på VUL också och fick se hur många äggblåsor du hade, eller var det bara blodprov?
    Men 9 ägg var ju ändå bra - normalt är ju 5-15 st. Tänkte om du bara fick ut 3 st eller så. Glad
  • Mirage

Hmmm... Jag har fått ett blåmärkr av min första spruta.... Fler som fått blåmärken av Gonal F? Är det normalt eller har vi gjort nåt fel?

• vårt 2012
    Mirage: hej! det är ingen fara med blåmärket, du träffade bara ett litet blodkärl när du stack..
    Det kan hända, jag fick det oftare av gonalF än den andra vad den nu hette...
    Nålen på gonalF är längre och lite grövre än den på pennorna.

• jenads

drömmer om ett barn skrev 2012-09-20 11:38:34 följande:
    Tinzu: Kan vara värt ett försök att prova på egen hand ett tag. Eftersom ni lyckades bli gravida tidigare kan det mycket väl hända igen och förhoppningsvis gå hela vägen. Håller tummarna för er och hoppas att ni inte behöver göra fler behandlingar. Kämpa på! {#emotions_dlg.flower}

jenads: Välkommen till oss! Solig

Visst är det er första IVF? Spännande att allt sätter igång snart. 
    jo det är vårt första IVF
  • Äppelkaka
    Norris skrev 2012-09-20 11:41:14 följande:
    Nu ringde doktorn och sa att vi väntar med återföringen tills imorgon :) 22 befruktade ägg blev det! :)

22 befruktade ägg!! Oj oj oj, vilket bra resultat, grattis!
  • Äppelkaka
    Tinzu skrev 2012-09-19 00:19:59 följande:
    Nu är våra landstingsfinaniserade försök över, igår kom mensen efter att ha haft rosa i 2 dagar..

Så himla tråkigt! Jag hoppas att ni lyckas bättre själva nu då den närmaste tiden, håller tummarna!
  • EEJ

Första sprutdagen idag, börjar med 150 puregon i två dagar sedan 125 i tre dagar...

• jenads
    EEJ skrev 2012-09-20 19:56:12 följande:
    Första sprutdagen idag, börjar med 150 puregon i två dagar sedan 125 i tre dagar...
    gick det bra att ta sprutan?
  • turtle01

Hej på er gamla vänner här i forumet! Jag har verkligen glada nyheter att berätta, gjorde ett test ikväll som visade "Gravid 3+"!! Är så lycklig, men har inte riktigt fattat det än! 

I somras släppte jag allt vad ivf, mensdatum etc hette. Har bara haft semester etc, och insåg häromdagen att jag borde haft mens runt den 10:e september eller lite före det. Köpte ett test förut idag och kunde knappt vänta till ikväll efter jobbet. Så himla spännande... och så skönt att slippa den där ångesten över vad som inte fungerar. Vi som skulle gjort FET nu i höst. 

Hur går det för er? kram Hjärta 

• Mirage

Vårt 2012: Aha, okej! Tack för infon! Då vet jag att det inte är nån fara !