• jennyz

IVF Umeå

Har för mig att CB ska visa resultat väldigt tidigt också... Håller tummarna!

• jennyz

Stargazes: tyvärr kan det vara det, MEN det kan också vara så att du blöder och är gravid,,, testa igen om några dagar, vilken RD är du på nu? Du kanske ska köpa ett sådant med veckoindikator, och se om antal veckor ökar? Blöder du mycket med klumpar? Denna graviditet blödde jag riktigt mycket på nyårsafton, klumpar och mycket blod, det visade sig att jag hade ett koagel bredvid bebisen, som skulle blöda ut, det tog några veckor, mycket blod två dagar sedan mindre men dock färskt blod.. Förra graviditeten blödde jag mindre, men rött blid i ung 12 veckor av och till, så du kanske bara blöder lätt?

• jennyz

Sorry: läste i telefonen, den laddade inte ner den bilden... ;) om du testar igen om några dagar borde det visa 2-3 veckor, HOPPAS verkligen att det är så! Jag gjorde så med testen att jag testade efter en vecka och då visade det 2-3 veckor, då kändes det bättre ett tag, men precis som du säger, känns aldrig bra med blod trots att det är vanligt...
    När jag berättar för kompisar om vår resa så tycker de att vi varit med om så mycket, IVF, blödningar, två kejsarsnitt (ett akut och det hör sista som gick som det gick) alla kompisar verkar sluppit allt sånt, så de är lite förskräckta...själv tänker jag bara att jag haft sådan tur att få våra två guldklimpar, man kan gå igenom mycket för det, men det tär på kroppen!!! Hoppas dock att det blir samma för er, att du sitter här om 9 månader och tänker att det var det värt!!

• jennyz

Santa86: jättetråkigt, men måste det vara kört, jag har som sagt var blött en hel del trots graviditet... Men jag förstår absolut din oro, hoppas innerligt att det bara är en ofarlig blödning, blöder du mycket?

• jennyz

Förstår dig så väl, själv fick jag min stora blödning på nyårsaftonkvällen, bortrest hos kompisar, så tolvslaget satt jag på toa och storgrät... men det var inte kört... Så jag hoppas det slutar snart för dig!!!

• jennyz

Stargazers: är så ledsen för er skull!!! Försök tänka positivt och ladda inför nytt försök, du kan ju trots allt bli gravid, nu vet du det! Har ni gjort många försök? (Ursäkta har inte koll på alla i tråden... ) ge er tid att sörja mellan försöken, det som höll mig uppe under alla år var tanken på nästa försök efter varje minus...

• jennyz

Yocheri: jag hade inga symtom alls så tidigt, så håll hoppet uppe!! Vi har endast lyckats på färska försök trots rätt många till frysen...(har tappat räkningen på antal FET vi gjort) det ska ju lyckas nu så ni inte behöver fundera på att ni inte har några i frysen!! Och de trivs ju bättre i livmodern än på labb så att de inte klarades av att frysa ner betyder inte att du hade dålig kvalitet!!

Stargazers: ett i frysen kan mycket väl bli FET, nästan alla vi tinat upp har klarat sig, en infrysning blev tydligen sämre ägg då blev det ingen återföring...vi får hoppas att det är guldembryot som ligger i frysen!!! Många lyckas ju direkt med IVF, och att du fick plussa första försöket även om det nu är MF, tycker jag visar att du kommer bli gravid och gå hela vägen snart!! Jag kan dock inte helt förstå hur ni känner då jag aldrig haft MF, jag har bara plussat de två ggr jag fått barn, men trodde att det var MF vid nyår och då gick det inte att prata med mig de två dagar jag fick vänta till VUL...

• jennyz

Petto83: ja visst känns det konstigt att veta!!! Skönt att det varit lugnt i alla fall, att de bestämt snittet så tidigt? Men skönt för er att slippa gå på nålar hela tiden!

Svar på tråden IVF Umeå