• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Smilla03
    LindaM skrev 2012-04-27 19:09:15 följande:
    Har en liten undran, liten äcklig sådan:) när ni sprutat har ni fått slemmiga genomskinliga flytningar då? Dom säger ju man får sånna vid ÄL och blir nu lite orolig att orgalutranen inte fungerar som den ska.
    Hejsan. Jag fick precis som du beskriver, det var som att jag hade ägglossning så jag blev också orolig och tänkte att du släpper alla ägg =) Men  det gick jätte bra så det är helt naturligt ! Fast iof. du kan ju ringa till IVF kliniken och fråga också, jag gjorde aldrig det utan litade på medicinerna =) Jag håller tummarna att allt är ok för dig också. Hjärta

Många många styrkekramar till er som har fått mensen =( Jag känner med er och hoppas ni mår bra trots allt =/

Jag väntar och väntar på att dagarna ska gå, de går ju i snigelfart!!! Massa dagar kvar innan jag får testa.
  • A79
    Smilla03 skrev 2012-04-29 14:20:11 följande:
    Hejsan. Jag fick precis som du beskriver, det var som att jag hade ägglossning så jag blev också orolig och tänkte att du släpper alla ägg =) Men  det gick jätte bra så det är helt naturligt ! Fast iof. du kan ju ringa till IVF kliniken och fråga också, jag gjorde aldrig det utan litade på medicinerna =) Jag håller tummarna att allt är ok för dig också. Hjärta

Många många styrkekramar till er som har fått mensen =( Jag känner med er och hoppas ni mår bra trots allt =/

Jag väntar och väntar på att dagarna ska gå, de går ju i snigelfart!!! Massa dagar kvar innan jag får testa.
    Å även efter testdagen sitter man som på nålar!!
    Hoppas att efter 12 veckor  att man kan lugna ner sig då?
    Om man nu kommer så långt så att säga?????
    ingae skrev 2012-04-29 10:53:39 följande:
    Hej alla

Fick tips av EEJ om denna sida. Kopierar in min fråga...

I morgon börjar jag spraya inför ivf i Umeå. Det ska bli så spännande! Jag inser också att nu kommer tiden att gå fortare än jag kan föreställa mig och kom då att tänka på hur man ska få allt att fungera rent praktiskt.

Jag kommer att åka upp själv eftersom vi har två barn som min man får stanna hemma med. Det kommer att kännas lite ensamt, det är jag medveten om, men vi har gjort detta totalt fyra gånger, så jag vet vad som väntar mig.

Mina frågor till er som har gjort denna resa eller kommit lite längre i planeringen än jag, är:

- stannar ni i Umeå mellan äggplock och återförande?

- när bokade ni resan?

- var rekommenderar ni mig att bo?

- finns det något mer ni tycker att jag bör tänka på?

Jag är också lite nervös över att själva resan ska bli försenad och att jag missar allt. Har ni några tips för hur jag ska råda bot på detta?

//I    

Välkommen{#emotions_dlg.flower}
    Nu kan jag inte svara på allt men däremot kan jag rekomendera Hotel Aveny.
    Det är nog lika bra & stanna i umeå mellan äggplock & återförande,
    då det vanligtvis bara är 2 dagar emellan.
     Själv bor jag här & behövde inte boka någon resa alls.
    Lycka tillSolig 
  • turtle01
    Mustikka skrev 2012-04-29 12:35:00 följande:
    Angående klockslag för sprayande. Läkaren sa att jag skulle ta 8 och 20 men det passade inte mina tider så ändrade det till 7 och 19:)
    Jag kom fram till att 9.30 och 21.30 skulle passa mig bäst, det är alldeles för mycket att göra på jobbet vid både 7, 8 och 9... och är jag ledig vill jag inte gå upp i ottan.....  Flört
  • germany
    Hej alla

I morgon börjar jag spraya inför ivf i Umeå. Det ska bli så spännande! Jag inser också att nu kommer tiden att gå fortare än jag kan föreställa mig och kom då att tänka på hur man ska få allt att fungera rent praktiskt.

Jag kommer att åka upp själv eftersom vi har två barn som min man får stanna hemma med. Det kommer att kännas lite ensamt, det är jag medveten om, men vi har gjort detta totalt fyra gånger, så jag vet vad som väntar mig.

Mina frågor till er som har gjort denna resa eller kommit lite längre i planeringen än jag, är:

- när bokade ni resan?

Jag är också lite nervös över att själva resan ska bli försenad och att jag missar allt. Har ni några tips för hur jag ska råda bot på detta?

//I    

Hej !
  • germany
    Hej alla

- när bokade ni resan?

//I    

Hej!
    Försöker igen Skrattande
    Har gjort våra 2 IVF i Umeå och vi stannade kvar i Umeå mellan äggplock och återförande.
    Vi bilade upp (60 mil).

Vi bodde på STF vandrarhem, endast ca 300 meter från centrum. Fräscht och billigt! Lätt att ta sig med buss till IVF-kliniken, tog bara max 10 min och bussen stannar utanför sjukhuset.

Bodde även en natt på Björkens patienthotell, men vi tyckte det var skönare & bättre att bo nära centrum för då kunde vi komma och gå som vi ville, dvs ömsom vila ömsom gå ut och fika/äta, helt perfekt!
  • Mustikka

turtle01: Önskar jag också kunde ha de tiderna:) inte så kul att alltid måsta vakna vid 7 och spraya:/ men har så mycket på jobbet på morgonen så 7 var det enda dom funkade.
    Vilken tid tänkte du sen ta sprutan?
    Eftersom det bara är en gång om dagen så funderar jag på kl 22. Så slipper jag ta på jobbet, men funderar om det kanske är för sent på kvällen.

• turtle01
    Mustikka, jag har skickat ett meddelande till dig!

Sprutan har jag inte funderat på än..... klockan 21 borde fungera med tanke på arbetstiderna iaf, då har jag oftast kommit hem även om jag jobbat kväll. Jobbar du inom vården som jag? Jag jobbar på ett gruppboende, har blandade arbetstider. Bla några natt-turer, så jag lär nog behöva sticka mig på jobbet en eller två gånger kanske. 
  • turtle01
    Vet inte om listan är så aktuell, men vi får uppdatera den lite nu eftersom... 

Väntrummet

* Annie79, mannen gör PESA osv. +läkartid 2/5

Sprayar
    * Turtle01, första ivf. (Började spraya 29/4)
    * Emilotta, första ivf
    * Mustikka (första IVF)

Sprutar
    LindaM (ÄP v19)

Väntar på äggplock

Ruvar
    * FaithHopeLove första ivf, TD 26/4
    * Drömmer om ett barn, första ivf, TD 30/4
    * EEJ första Ivf, TD 7/5
    *Smilla03 första ivf, TD 11/5

GravidGravidaGravid
    * A79 
    * vårt2012
  • ingae
    germany skrev 2012-04-29 20:02:03 följande:
    Hej!
    Försöker igen Skrattande
    Har gjort våra 2 IVF i Umeå och vi stannade kvar i Umeå mellan äggplock och återförande.
    Vi bilade upp (60 mil).

Vi bodde på STF vandrarhem, endast ca 300 meter från centrum. Fräscht och billigt! Lätt att ta sig med buss till IVF-kliniken, tog bara max 10 min och bussen stannar utanför sjukhuset.

Bodde även en natt på Björkens patienthotell, men vi tyckte det var skönare & bättre att bo nära centrum för då kunde vi komma och gå som vi ville, dvs ömsom vila ömsom gå ut och fika/äta, helt perfekt!
    Tack för tipset, men det verkar fullbokat hela veckan som det är uppskattat att jag ska upp. Får nog ta och boka hotell redan nu för hela veckan. Jag hade tänkt att flyga eftersom jag helst inte tar bilen själv. Hur långt i förväg har ni fått info om äp? Jag har inte ens funderat över hur det varit med mina tidigare ivf:er, jag har ju bara behövt sätta mig på pendeln...
  • turtle01

Annie79, verkligen tråkigt att höra om din livssituation... många styrkekramar till dig!! 

Svar på tråden IVF Umeå