Smilla03 skrev 2012-04-29 14:20:11 följande:
Hejsan. Jag fick precis som du beskriver, det var som att jag hade ägglossning så jag blev också orolig och tänkte att du släpper alla ägg =) Men det gick jätte bra så det är helt naturligt ! Fast iof. du kan ju ringa till IVF kliniken och fråga också, jag gjorde aldrig det utan litade på medicinerna =) Jag håller tummarna att allt är ok för dig också.
Många många styrkekramar till er som har fått mensen =( Jag känner med er och hoppas ni mår bra trots allt =/
Jag väntar och väntar på att dagarna ska gå, de går ju i snigelfart!!! Massa dagar kvar innan jag får testa.
Å även efter testdagen sitter man som på nålar!!
Hoppas att efter 12 veckor att man kan lugna ner sig då?
Om man nu kommer så långt så att säga?????
ingae skrev 2012-04-29 10:53:39 följande:
Hej alla
Fick tips av EEJ om denna sida. Kopierar in min fråga...
I morgon börjar jag spraya inför ivf i Umeå. Det ska bli så spännande! Jag inser också att nu kommer tiden att gå fortare än jag kan föreställa mig och kom då att tänka på hur man ska få allt att fungera rent praktiskt.
Jag kommer att åka upp själv eftersom vi har två barn som min man får stanna hemma med. Det kommer att kännas lite ensamt, det är jag medveten om, men vi har gjort detta totalt fyra gånger, så jag vet vad som väntar mig.
Mina frågor till er som har gjort denna resa eller kommit lite längre i planeringen än jag, är:
- stannar ni i Umeå mellan äggplock och återförande?
- när bokade ni resan?
- var rekommenderar ni mig att bo?
- finns det något mer ni tycker att jag bör tänka på?
Jag är också lite nervös över att själva resan ska bli försenad och att jag missar allt. Har ni några tips för hur jag ska råda bot på detta?
//I
Välkommen

Nu kan jag inte svara på allt men däremot kan jag rekomendera Hotel Aveny.
Det är nog lika bra & stanna i umeå mellan äggplock & återförande,
då det vanligtvis bara är 2 dagar emellan.
Själv bor jag här & behövde inte boka någon resa alls.
Lycka till