• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • LindaM
    Väntrummet
    * turtle01, har läkartid & infomöte den 24/4
    * Annie79, mannen gör PESA osv. +läkartid 2/5

Sprayar
    * Emilotta, första ivf
    * Mustikka (första IVF)

Sprutar
    LindaM (ÄP v19)

Väntar på äggplock

Ruvar
    * FaithHopeLove första ivf, TD 26/4
    * Drömmer om ett barn, första ivf, TD 30/4
    * EEJ första Ivf, TD 7/5
    *Smilla03 första ivf, TD 11/5

GravidGravidaGravid
    * A79 
    * vårt2012
  • Emilotta

dom har fortfarande inte ringt om blodprovet, sånt här stressar mig! jag vill ju veta idag om jag får börja spruta nu eller inte

• LindaM

Smilla03: Ja det känns skönt att vara igång med ny omgång igen, var lite orolig först att vi skulle behöva väönta ända till hösten då min privata läkare har lite dåliga öppettider, men ibland ska man ha tur:)

Drömmer om ett barn: har för mig det tog 14 dagar efter ÅP innan jag fick mensen, hade precis börjat med provera då mensen startade av sig själv så det var skönt att slippa den väntan. Tar första blodprovet i morgon på  sprutdag 8 och ska sedan på VUL först på måndag, hoppas nu bara det hänt något då jag fått spruta så länge, lite surt om man håller på att spruta i 12 dagar utan att något hänt menar jag.
    Vad använde du får medicin, i vilken dos och hur många dagar?

Mistikka: Dom vet väl inte vad det beror på egentligen, min privata läkare här hemma trodde det kunde vara så att dom helt enkelt tog mig för tidigt, dom var för små. Enligt blodprovet Umeå fick så låg mitt värde jättehögt och det blev lite brått att komma upp för ÄP, jag tror dock mitt höga värde berodde på att jag hade väldigt många ägg och inte på att dom var mogna. På måndagen var 10 stycken 14-15 mm och jag plockades redan på torsdagen.
    Den här gången får dom hålla bättre kolla med VUL och inte bara förlita sig på blodprovet.

• EEJ

Ett fet hinner man kanske med, men ett et blir knappt om tid. De vill ju att man ska hinna ha en vanlig mens innan man kör igen...

Fick brev idag om att vi fått frysa in 5 fina blastocyster så livet kändes lite lättare. Men hur tänker ni som köpt ett 3 pack? Det ingår ju ett frysförsök i det. Gör man det nu eller sparar man det till sist?

• Emilotta

dom ringde idag efter halv 6 och jag är fortfarande inte nedregleradRynkar på näsan nu ska jag in på fredag och göra ett ultraljud och se om dom kan se vad det beror på. hon sa nått om att det kan vara en äggblåsa som spökar. jag blir bara så less på att det fortsätter att strula. hoppas på att det blir nått positivt på fredag.

• ak15

emilotta: så hade jag oxå, hade en äggblåsa och fick ta ägglossningssprutan o sen öka med sprayen fick spraya 4 ggr per dag ist för 3ggr... de tjorvade i några månader för mig med äggblåsor som kom (äggstockar med kämparglöd i hehehe) ... men sen när jag började spraya 4ggr och jag hade haft min blödning då blev jag ordentligt nedreglerad :) lycka till

• Emilotta

ak15: tack för ditt svar! jag har bara sprayat 2 ggr om dagen, 2 puffar på morgonen och 2 puffar på kvällen, så då har det säkert varit alldeles för lite.

visst var du med och skrev i början av tråden? satt faktiskt just igår och undrade hur det går för dig?

• ak15

ja då kan de vara för lite för dig :(..

jo jag blev gravid, men plussen var svaga i början sen fick jag ett orentligt plus och 5 dagar senare fick jag ett missfall skulle precis gå in i vecka 7 :(

men men som tur så fick jag igång min mens redan 12 dagar efter missfallet :)

så nu väntar jag på att få börja med ägglossningsstickorna o förhoppningsvis så blir de fet nästa helg eller dagarna efter de :) känns spännande      

• drömmer om ett barn
    pinglan: Långa metoden börjar på CD21 och den korta tror jag börjar på dag 1 eller 2 (har inte så bra koll på den eftersom jag körde den långa). Vet inte hur det går till om man inte haft någon mens på flera månader men kan inte tänka mig att man ska behöva invänta den. Det finns ju vissa som inte haft mens på över ett år! Har för mig att jag läst att dom som har oregelbunden cykel brukar få korta metoden. Du får googla på saken! Glad

Lider med dig som blev stucken så många gånger.. aj aj. Om dom inte hört av sig så räckte blodet alldeles säkert! Så spännande att det snart är er tur, vilken dag är mötet? Solig

Igår kväll kom det lite ljusrosa på "införings-staven" man använder tillsammans med progesterontabletterna så då kände jag att nu orkar jag inte leva i denna ovisshet längre. Idag är det RD14 och då borde ett gravtest vara ganska säkert. Dock blev det lite problem med testet.. jag hade den för kort stund i urinet så det kunde inte "sugas upp" till testfönstret. Dum som jag var doppade jag den en gång till och då kom ett resultat: plus. VET att man inte får göra som jag gjorde så nu litar jag inte på resultatet utan har beställt digitala tester från Clearblue där det står Gravid eller Inte Gravid. Då får man veta i klartext! Drömmer

FaithHopeLove: Jag beundrar dig för att du är så positivt inställd och håller hoppet uppe trots att det inte gick vägen denna gång.. {#emotions_dlg.flower}

annalotta: Du skriver att det verkar vara kört. Är mensen på gång?

LindaM: Vad skönt att mensen kom igång så pass snabbt så du inte behövde vänta på den. Hoppas att det har gått bra på blodprovet idag! Glad Jag sprutade med 125ie Puregon i 10 dagar, hade samma dos hela tiden. Vilken dos har du?

Emilotta: Neej, vad tråkigt att du inte blivit nedreglerad! Rynkar på näsan Hoppas verkligen att dom hittar orsaken på ultraljudet imorgon. Vad tråkigt när det blir så här.

ak15: Välkommen tillbaka! {#emotions_dlg.flower}

Beklagar ditt missfall, måste vara oerhört tungt att gå igenom en sådan sak när man väl lyckats bli gravid.. Gråter Skönt att du kan göra en FET och inte behöver göra om hela behandlingen på nytt. Hur många fick du till frysen?
Svar på tråden IVF Umeå