• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • vårt 2012

Super kramar till er som inte plussat vid test!

Nalle 

• Smilla03

EEJ: Det kan ju fortfarande finnas en chans, du testar ju lite för tidigt, har du fått din mens? Jag tycker att du ska testa igen på TD också =)

Faith Hope Love: Neej va tråkigt =( Massa styrke kramar till dig, men du tänker helt rätt ! Nästa gång gång hoppas vi att det fungerar.

Till alla er som har svårt att komma fram till IVF-Umeå. Jag fick ett tips att ringa till stora "växeln" på sjukhuset och be att få bli inkopplad direkt! Då kommer ni till receptionen på IVF kliniken och då skriver hon ofta ner ett meddelande och springer iväg till läkare eller sköterska. Det har fungerat perfekt efter att jag sa till om att bli kopplad direkt. Det var min kille som fick det tipset av de på IVF kliniken efter att jag försökt komma fram till dom en hel dag. Hoppas det fungerar för er också.

• Smilla03

Drömmer om ett barn:  Ja det känns jätte bra =) Fick veta igår att 4 st blasto´s gick till frysen, så nu känns det bättre. Går det inte den här gången så finns det backup. Hur mås allt med dig då? Snart TD hihi =){#emotions_dlg.flower}

• Emilotta

FaithHopeLove: Fyyy vad tråkigt, men nästa gång är det er tur! Många kramar

EEJ: precis, ge inte upp än!

Väntar själv på blodprovssvar i eftermiddag och hoppas på att denna gång vara tillräckligt nedregerad. får uppdatera senare.

• drömmer om ett barn
    Gladpinglan: Hur går det för dig? Glad Ni skulle väl på infomöte i slutet av månaden? Hur gick det med proverna för sköldkörtelvärdet?

FaithHopeLove: Nej, vad tråkigt att det blev minus.. Rynkar på näsan Man vet ju aldrig helt säkert när man får mens eftersom det ändå kan resultera i ett plus. Hoppas verkligen att det lyckas nästa gång. Enligt flera omröstningstrådar jag hittat på FL verkar det vara vanligast att lyckas inom de första tre försöken så ge inte upp hoppet! Kram på dig {#emotions_dlg.flower}

EEJ: Det är länge kvar till din TD så ännu mycket kan hända! Solig Men förstår att det känns jobbigt att se det där minuset. Jag är sugen på att testa men väntar nog till den 30:e eftersom det kan ändras på några dagar OM man skulle ha den enorma turen att vara gravid.

A79: Ja, herregud vad man har fått springa på toa. Absolut är det värt all smärta bara det lyckas! Glad

Turtle01: Vet faktiskt inte hur noga det är att man räknar exakt på dagen. Du kanske borde kolla med kliniken för säkerhets skull?

Smilla03: Grattis till dina 4 blasto-eskimåer! {#emotions_dlg.flower} Vilket toppenresultat! Skönt att veta att du har dom som back-up eller till syskon. Med mig är det bara bra! Är glad över att mensen inte har kommit och hoppas att den håller sig borta tills på måndag. Börjar bli riktigt spännande nu det här..

Emilotta: Väntar med spänning på hur ditt blodprov har gått. Håller tummarna! Solig
  • pinglan2012
    ALLA: Har läst att man börjar den korta metoden på CD2 och den långa på CD21, kan det stämma?
    Om man inte har egen mens, får man äta Provera eller nåt innan?

Jag har förut haft för långdragna blödningar, men efter Pergotime-behandlingar misstänker jag att den har försvunnit (har aldrig haft ÄL och grav.testet visade negativt)... eller måste man helt sonika invänta sin egna mens även om det tar flera månader?

Drömmer om ett barn:
    har varit lite inaktiv då jag bara går och väntar till mötet... börjar vara ganska nervös nu när det är mindre än en vecka kvar Tungan ute

Tog sköldkörtelprovet i slutet på förra veckan och det gick ju DÅLIGT! Fick knappt ut något blod så det var på gränsen att det skulle räcka (trots 5-6 stick) Rynkar på näsan men eftersom de inte har hört av sig antar jag att blodet räckte?

Hur går det för dig?
  • FaithHopeLove

tack för fina ord och peppning. Måste ju tänka positivt endå för att orka! Läste massa jag med om att man lyckas inom ramen av tre. Och att många som inte lyckas på första lyckas på andra :) så det känns lovande och hoppet finns kvar :)) @-}--

• annalotta

Grattis så himla mkt till er som plussat!!
    Och till er som inte plussade denna gång, en kram till er! Och hoppas ni blir de lyckliga vid nästa ivf

Skrivit lite här tidigare! Är på ruvardag 9, men tyvärr är det för oss vårt 4:e ivf som inte lyckats! Ingen aning om varför det bara inte vill ta sig?? Har blivit gravid "det vanliga sättet" med dottern för 5 år sedan, men nu verkar det kört. Såg EEJ att du skrev att man inte hinner ett till försök innan hösten?? Sa dem så till dig? Usch, hade hoppats vi skulle hinna med ett FET innan sommaren :/

• A79
    FaithHopeLove skrev 2012-04-25 13:59:07 följande:
    tack för fina ord och peppning. Måste ju tänka positivt endå för att orka! Läste massa jag med om att man lyckas inom ramen av tre. Och att många som inte lyckas på första lyckas på andra :) så det känns lovande och hoppet finns kvar :)) @-}--
    Va tråkigt!.. ändå kul  att du tänker positivt kämpar på & inte ger upp!!
    Hoppas att nästa blir lyckad ska hålla alla tummar & tår!!
    Styrkekramar till dej!!Nalle

& annalotta!!
    Ja det verkar många som har problem med just barn nr 2! märkligt!!
    El iaf på mitt jobb är det många som kämpar med nr 2..
    Hopppas ni kanske hinner innan hösten ändå? :) stryrkekramar till dej med!Nalle

• A79
    turtle01 skrev 2012-04-25 09:22:47 följande:
    Det stämmer att jag var där igår, tänkte nog också samma tanke... att kanske någon av de andra man såg skulle vara nån av de som skriver härinne! Men jag var där på förmiddagen, klar vid 10.30 ca. Sprutan gick bra att prova och personalen kändes bra. Får köra den långa spraymetoden, men med start redan den 29/4. 

En enda fråga har jag.... de räknade ju en massa på var man är i menscykeln etc baserat på mina uppgifter om sista mensens första dag. Nu blir jag osäker om jag uppgett rätt datum, skiljer på nån dag sådär isf. Kan det påverka uträkning och prover, eller nollställs man liksom nu när det ska sprayas/sprutas? (behandlingen är ju så dyr så man vill ju verkligen inte sjabbla bort något menar jag....) 
    Ja just detSkrattande
    jag var där runt halv 4 på eftermiddan så vi missade nog varandra
    & hur noga det där med datumet vet ja inte säkertSkämsmåste nog fråga dom på IVF
    Mustikka skrev 2012-04-24 21:57:43 följande:
    A79: Smart att gå dit istället för att sitta vid telefon hela dagen:)
    Läkare sa till oss igår att det är svårt att få tag på dem, men att man alltid kan komma dit och knacka på:)
    Kanske inte funkar för de som bor mil ifrån, men för oss som bor i Umeå kan det ju vara smidigare.
    Och ja morgon koppen bara MÅSTE man ha!:)

FaithHopeLove: tycker du ska tjuvtesta imorgon;)
    Jo.. Det känndes så fånigt att försöka ringa nästa dag igen & kanske inte komma fram igen !
    Jobbar på universitetet alldelens bredvid sjukhuset & passerar sjukhuset varje dag till & från jobbet :) 
Svar på tråden IVF Umeå