• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • annalotta
    EEJ skrev 2012-04-25 18:15:53 följande:
    Ett fet hinner man kanske med, men ett et blir knappt om tid. De vill ju att man ska hinna ha en vanlig mens innan man kör igen...

Fick brev idag om att vi fått frysa in 5 fina blastocyster så livet kändes lite lättare. Men hur tänker ni som köpt ett 3 pack? Det ingår ju ett frysförsök i det. Gör man det nu eller sparar man det till sist?
    Hm, nu fick du mig på andra tankar! kanske bättre att spara det ägg vi fick till frysen och köra på ett ET igen? skulle (mot alla odds som det känns nu) vår frysta blasto leda till en graviditet försvinner ju de andra försöken..
    Hur går det för dig?? testat ngt mer?

Drömmer om ett barn: Ingen mens än faktiskt, kommit som längst till ruvardag 7 på våra tidigare försök, men känslan av att det inte tagit sig är exakt samma som de tidigare gångerna, så jag antar det är lutinus tabletterna som stoppar upp mensen. Testade imorse på rvd 10, men nada.
    gud så spännande med pluset!! måste ju vara plus, som jag har testat under dessa 4 försök och aldrig har det dykt upp nå plus, håller alla tummar för dig!!

ak15: beklagar missfallet! men kanon att mensen kom igen så snabbt, andra ggn gillt nudå!

Emillotta: segt att du inte blir nerreglerad, man vill ju bara starta så fort det går! hoppas de ser varför imorgon
  • Emilotta

drömmer om ett barn: förstår att du känner osäkerhet för plusset men åh så spännande! hållar alla tummar att det stämmer, vilket jag tror det görFlört

• FaithHopeLove
    drömmer om ett barn skrev 2012-04-26 10:04:25 följande:
    pinglan: Långa metoden börjar på CD21 och den korta tror jag börjar på dag 1 eller 2 (har inte så bra koll på den eftersom jag körde den långa). Vet inte hur det går till om man inte haft någon mens på flera månader men kan inte tänka mig att man ska behöva invänta den. Det finns ju vissa som inte haft mens på över ett år! Har för mig att jag läst att dom som har oregelbunden cykel brukar få korta metoden. Du får googla på saken! Glad

Lider med dig som blev stucken så många gånger.. aj aj. Om dom inte hört av sig så räckte blodet alldeles säkert! Så spännande att det snart är er tur, vilken dag är mötet? Solig

Igår kväll kom det lite ljusrosa på "införings-staven" man använder tillsammans med progesterontabletterna så då kände jag att nu orkar jag inte leva i denna ovisshet längre. Idag är det RD14 och då borde ett gravtest vara ganska säkert. Dock blev det lite problem med testet.. jag hade den för kort stund i urinet så det kunde inte "sugas upp" till testfönstret. Dum som jag var doppade jag den en gång till och då kom ett resultat: plus. VET att man inte får göra som jag gjorde så nu litar jag inte på resultatet utan har beställt digitala tester från Clearblue där det står Gravid eller Inte Gravid. Då får man veta i klartext! Drömmer

FaithHopeLove: Jag beundrar dig för att du är så positivt inställd och håller hoppet uppe trots att det inte gick vägen denna gång.. {#emotions_dlg.flower}

annalotta: Du skriver att det verkar vara kört. Är mensen på gång?

LindaM: Vad skönt att mensen kom igång så pass snabbt så du inte behövde vänta på den. Hoppas att det har gått bra på blodprovet idag! Glad Jag sprutade med 125ie Puregon i 10 dagar, hade samma dos hela tiden. Vilken dos har du?

Emilotta: Neej, vad tråkigt att du inte blivit nedreglerad! Rynkar på näsan Hoppas verkligen att dom hittar orsaken på ultraljudet imorgon. Vad tråkigt när det blir så här.

ak15: Välkommen tillbaka! {#emotions_dlg.flower}

Beklagar ditt missfall, måste vara oerhört tungt att gå igenom en sådan sak när man väl lyckats bli gravid.. Gråter Skönt att du kan göra en FET och inte behöver göra om hela behandlingen på nytt. Hur många fick du till frysen?
    Drömmer om ett barn: Tack. {#emotions_dlg.flower} Det är inte alls lätt att vara positiv, men jag måste för att orka! Man får börja tänka framåt & samla nya krafter till nästa gång, så att man inte faller ner helt i "deppkropen" 
  • EEJ

Drömmer om ett barn: det är klart att det är ett plus trots att du doppat två gånger. Den reagerar ju bara på hormonet inte på något annat! Kul!

• Emilotta

var på ultraljud imorse och det visade att jag hade en tjock och fin slemhinna vilket betyder att jag inte är nedreglerad. det var dock ingen äggblåsa som ställde till det så det var ju bra. jag ska nu ta provera tabletter i 10 dagar och sen invänta blödning och sen ett nytt blodprov den 8 maj. hon kunde inte säga varför jag inte var nedreglerad så hoppas bara på bättre resultat nästa gång.

• Emilotta

..kommer fortsätta spraya som vanligt så om allt går som det ska så blir det sprutstart v. 19

• Mustikka
    FaithHopeLove: Kram på dig! Visst var det ditt första försök?
    Det sägs ju att chanserna ökar mycket mer på andra försöket. Härligt att du håller dig positiv{#emotions_dlg.flower}

EEJ: Finns fortfarande chans för ett plus! {#emotions_dlg.flower}

Drömmer om ett barn: Har du testat dig igen!? Ett plus är ett plus sägs det ju!Glad

Emilotta: Men vad konstigt att din kropp inte vill bli nedreglerad. Och att de på kliniken inte vet varförObestämd Håller tummarna att det funkar med provera!
    Kunde du inte få testa något annat spray?

ak15:  Varmt välkommen tillbaka till oss!{#emotions_dlg.flower} Beklagar missfalletRynkar på näsan men skönt att allt kom igång snabbt efter det.

LindaM: Ok, så läkarna hade lite för bråttom där. Hoppas de är noggrannare denna gång och att allt går braSolig
  • FaithHopeLove

FaithHopeLove: Kram på dig! Visst var det ditt första försök? Det sägs ju att chanserna ökar mycket mer på andra försöket. Härligt att du håller dig positiv {#emotions_dlg.flower}

Mustikka: Tack! :) Ah, det var vårat första försök. Jo jag har läst & hört att det brukar gå bättre på andra försöket, så jag ser framemot det, och hoppas det går vägen då :) {#emotions_dlg.flower}

• Emilotta

det var ett väldigt snabbt besök. dom verkade vara lite stressade så jag hann inte fråga så mycket. jag har ju varit förkyld så det kanske har gjort det svårare för kroppen att ta upp sprayen. jag är ju friskare nu och ska spraya lite extra tänkte jag, lät som att det var bättre att spraya mer än mindre.. 

• LindaM

Drömmer om ett barn: jag har bytt till menopur den här gången och sprutar 300IE och kommer ha gjort det i 12 dagar då jag ska på mitt första UL. Spännande att se om något hänt.

Mustikka: ja det får vi verkligen göra, känns lite surt att det blev som det blev när det mest troligt är deras "fel" för att dom tog dom för tidigt.

Svar på tråden IVF Umeå