• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Smilla03

a79: Grattis till att det såg bra ut allting =) Jag kan tänka mig att det var skönt för er att få se att det verkligen är nånting inne i magen hihi, nu får du se till att bara njuta, 4 veckor kommer att gå som hejjsan och då kan du känna dig ännu lugnare och bara njuuuta Solig  Massa kramar

• drömmer om ett barn
    Smilla03: Ånej, vad tråkigt att höra att du fått blödningar! Rynkar på näsan Jag fortsatte också med vaggisarna trots mens då det ändå kan lyckas fast man har en blödning. Håller tummarna för dig imorgon på din TD. Kram

Vad bra, då vet man att man ska ringa till växeln och be att få bli kopplad till IVF-receptionen om man behöver få tag på dom snabbt. Tack för tipset! Solig

A79: Vad mysigt att få gå på UL och se den lilla och höra att allt ser bra ut! {#emotions_dlg.flower} Känns det mer verkligt nu? Vad roligt att du har en vän som är gravid, då kan ni dela tankar och funderingar med varandra.

Mustikka: Härligt att du är nedreglerad och nu fått börja med sprutorna! Glad Starkt jobbat att ta sprutan själv redan första dagen! Det blir lättare med tiden, redan idag ska du se att det kommer gå lättare än igår. Visst känner man sig både arg och ledsen över att man ska behöva gå igenom allt detta och dessutom inte ens veta om det kommer att ge resultat..

Jag fick inga blödningar efter att mensen tog slut. Har det fortsatt blöda under dagen?

Fru Bone: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower}

Svarade i din tråd du skapat angående kliniken. Ser att det löste sig eftersom du fått tid till äggplock, skönt att höra! Glad Hur har det gått på äggplocket?

ingae: Vilken lång resväg du har! Liten undran: varför föll valet på Umeå? Hoppas att du får med dig sällskap på resan så du inte behöver åka själv. Om det mot förmodan inte skulle lösa sig med flyg så känns buss som ett bra alternativ! Glad Skönt att inte behöva koncentrera sig på vägen utan kunna sitta och läsa eller vila.

Emilotta: Om du visste vad jag lider med dig som inte är nedreglerad nu heller.. Rynkar på näsan Vad konstigt att det kan bli så, människokroppen är verkligen ett stort mysterium. Tungt med dubbel kur av Proveran som du mådde dåligt av redan innan. Hoppas att det rättar till sig snabbt så du kan gå vidare till nästa steg i behandlingen.

turtle01: Vad tråkigt att höra att du fått den hemska huvudvärken du bävade för! Rynkar på näsan Är den värre nu än i vanliga fall? Har inga tips annat än att googla eller höra med apoteket.

LindaM: Stort grattis till ditt resultat! {#emotions_dlg.flower} Vilken skillnad från förra behandlingen, nu kanske du får flera blastocyster till frysen dessutom! Tänk att det kan skilja så mycket från en gång till en annan. Hade du samma medicinering som förra gången? Nu väntar den spännande (men långsamma) ruvningstiden.. Glad

germany: Håller tummarna för att det går vägen för er denna gång! Solig

EEJ: Har saknat dig här i tråden, trevligt att du är tillbaka! Glad Jag pratade med Ida idag och fick samma info om VUL samt att ringa när mensen kommer. Skönt att veta att dom har öppet hela juni månad, tills dess borde man hinna få mens och ÄL om inte kroppen bestämmer sig för att strejka totalt.

Vilken rolig kommentar du fick, men förstår att du ställde frågan! Skrattande Måste vara skönt att veta att du har dina blasto som ligger i frysen och väntar.

Är lite orolig för upptiningen som sker samma dag som återinförandet. Eftersom det tar flera timmar att åka till Umeå finns risken att dom ringer under vägen dit och meddelar att det inte lyckats..
  • Mustikka
    Emilotta: Såg nu att du inte fortfarande inte var nedregleradFörvånad 
    Hur kan värdena gå åt fel håll och att de inte ens vet varför, så konstigt.Rynkar på näsan Din kropp verkar kämpa järnet för att inte hamna i klimakteriet. Kan du inte få göra korta metoden istället då? För då använder man ju inte spray.

Drömmer om ett barn: Skönt att ni kommer hinna innan sommaren!Glad Hur många hade du i frysen? Det är väl inte så vanligt att de inte klarar upptiningen? kommer säker gå superbra! Men förstår din oro när ni har en bit att åka.

EEJ: Härligt att ni också är på gång igen! Och kul att ha dig tillbaka!Glad Nu måste vi se till att det blir ett helt gäng plus till sommaren!Solig
  • drömmer om ett barn
    Mustikka: Ja, det känns faktiskt väldigt skönt. Då har man semesterstängningen på sig att ladda nya batterier om det inte lyckas. Har 3 stycken tvådagars i frysen så får se om dom räcker.. läste om en som hade 6 stycken och dom 5 första klarade inte upptiningen men det lyckades på sista så allihopa gick åt på det försöket! Har läst att patienter har fått olika bud på hur stor chansen är att upptiningen lyckas: 70%, 80% och även 90%. Vågar inte lita på några siffror, får helt enkelt hoppas på turen! Glad

Vilken tid tar du sprutan, blev det 21.30? Hoppas det går bra ikväll nu när du har testat i skarpt läge en gång. Tyckte du det kändes mycket?
  • Mustikka
    Drömmer om ett barn: Vi får hålla tummarna superhårt att de klarar upptiningen!Glad 
    Tar sprutan 21.30 och nu är jag så glad att jag valde den tiden, skulle inte klara pressen på jobbet.
    Men ikväll gick det mycket snabbare än igår, gjorde dock mer ont. Träffade kanske ett ställe med mer nerver eller nåt. Men kände mig mer säker, vilket var sköntGlad
    Och blödningen har slutatGlad
  • Emilotta

Mustikka: eftersom jag har endometrios är det ännu viktigare att jag kör långa och blir nedreglerad ordentligt. egetligen har jag läst mycket om att om man har endometrios ska man nedregleras i 3-6 månader för bästa resultat vid ivf. funkar det inte nu så tror jag att jag ska föreslå att jag nedregleras med sprutor istället till efter sommaren och kör då. det var ju inga problem att nedregeras förra året när jag bara gjorde det för endometriosens skull. måste vara min näsa och slemhinnor som inte vill ta upp sprayen.

vad duktig du är med sprutorna!

• germany
    Drömmer om ett barn -  Tack för tummarna! Jag håller mig lite i bakgrunden i denna tråd då vi ej kommer att göra vårt 3:dje IVF i Umeå (gjorde våra 2 första IVF där). Men vill inte riktigt släppa taget än och håller ett öga på er andra som söker lyckan där och skriver kanske här ändå, någon gång då och då.

Hoppas det går bra för er alla, förr eller senare Hjärta
  • Mustikka

Nu blöder jag IGEN! Fattar inget:( nu är det försent att ringa kliniken också. Åh hoppas det inte gör nåt.

Emilotta: just ja glömde att du har endometrios. Hmm konstigt att det fungerade förra året men inte nu. Det är ju bra att man även kan ta det i sprutform om det är slemhinnan i näsan som krånglar.
    Håller tummarna att du ändå slipper spruta det också och att du blir nedreglerad denna gång!:)

• A79
    Mustikka skrev 2012-05-11 14:34:36 följande:
    Nu blöder jag IGEN! Fattar inget:( nu är det försent att ringa kliniken också. Åh hoppas det inte gör nåt.

Emilotta: just ja glömde att du har endometrios. Hmm konstigt att det fungerade förra året men inte nu. Det är ju bra att man även kan ta det i sprutform om det är slemhinnan i näsan som krånglar.
    Håller tummarna att du ändå slipper spruta det också och att du blir nedreglerad denna gång!:)
    Man kan alltid fara förbi IVF kliniken! det gjorde jag en gång när jag inte fick tag på dem & det gick bra :)

drömmer om ett barn
    Jo det känns overkligt ändå!!!
    Är så otroligt glad :) 
Svar på tråden IVF Umeå