• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Smilla03

Drömmer om ett barn: Idag har mensen kommit *suck*  Nu är det inte lite brunt utan färskt ljusrött blod , Men eftersom TD är på fredag så tänkte jag ändå fortsätta som vanligt med proggisarna eftersom man vet ju aldrig, jag har fått utskrivet och hämtat ut nya idag, ett tips till alla som mailar Umeå är att istället ringa. Jag ringde till Umeå universitets sjukhus till stora växeln och bad dom koppla in mig till reception inne på Ivf då svara det på en gång. Ringer man numret direkt till IVF umeå då kommer man ju aldrig fram.

Jag hoppas också att jag får göra samma som dig =) Att ta ÄL-test och sen åka in och få isatt en ur frysen =) Det verkar ju som att jag hänger kvar i den här tråden ett tag till.

• A79
    drömmer om ett barn skrev 2012-05-07 20:45:11 följande
    A79: Förstår att ni vill vänta med att berätta för er son, men det är säkert svårt att hålla sig! Glad Så du är fortfarande uppsvälld, vad jobbigt. Var själv uppsvälld 1-2 veckor efter ET och tyckte det kändes som att ALLA tittade på magen. Ingen sa något så det var säkert bara jag själv som tänkte på det.. Svårt att dölja en graviditet om den syns redan nu. Det är ingen som har anat något då?
    Jo.. jag har en vän som själv är i vecka 19 nu & henne bara måste jag få träffa då hon är en av världens finaste människor Glad Jag kan säga att ( jag vet att hon vet att jag vet att hon vet) då vi känner varandra mycket väl Glad

Vilken tur ni har som hinner innan sommarn.. skönt att slippa vänta Flört
    Smilla03 skrev 2012-05-07 20:20:58 följande:
    a79: Jag funderar på att säga att jag har sån grym mens värk, dom vet ju att jag har endometrios och jag har ju blivit dålig förut när dom har varit med :/ Usch känns ju surt att ljuga. Men OM det nu blir ett plusi slutet av veckan så kommer de att bli jätte glada för min skull när jag berättar nån månad senare, så man får väll be om ursäkt i efterhand i stället =) Ja, jag håller med, man håller sig en bit från vännerna nu när man har annat att tänka på under hela IVF cirkusen.
    Ja ...hade inte kunnat säga det bättre själv!! men nu ska vi lyckas hela vägen & sedan om några veckor tala om för dem varför man betett sig så skumt :)
  • A79
    Stämmer denna listan??
    Man tappar bort vart alla är utan den

Glad
    Väntrummet

Sprayar
    * Turtle01, första ivf. (Började spraya 29/4)
    * Emilotta, första ivf
    * Mustikka (första IVF)

Sprutar
    * LindaM (ÄP v19)

Väntar på äggplock

Ruvar
    * FaithHopeLove första ivf, TD 26/4
    * Smilla03 första ivf, TD 11/5

GravidGravidaGravid
    * A79 
    * vårt2012
  • Mustikka

Nu är jag nedreglerad!:) Börjar med sprutorna imorgon kväll. Så skönt att börja med nästa steg.
    Har även fått tider för nästa blodprovet och ultraljudet. Ock som det verkar så ska jag spruta ca 10 dagar. Nu hoppas man ju att allt flyter på så det inte blir för mycket ändringar.

Emilotta: Hållet tummarna att du också är nedreglerad nu! Har de ringt än?

Turtle01: jag rekommenderar också att du ringer istället för mailar, om du har möjlighet. Det dyker upp så mycket nya frågor när man pratar med dem och då får man ju svar direkt när man har dem i luren:)

Drömmer om ett barn: läste högre upp att de ordinerade progesteron 2 gg dag till dig. Till mig sa de 3 gg dag när vi var på infomötet. Konstigt.

Smilla03: Håller tummarna stenhårt att det inte är mens du fått! Bra att du fortsätter med progeseronet. För som du säger så vet man aldrig;)

• Fru Bone

I morgon blir det äggplock i Umeå. Usch vad nervös jag är.
    Så här var det inte förra gången.

• ingae
    drömmer om ett barn: Jag bor i Stockholm och hoppas att jag kan få biljett med flyg från Bromma. Om jag hade haft någon med mig i bilen hade det absolut varit ett alternativ att åka med bil, men jag vill inte dra med mig båda barnen och min man har svårt att vara ledig just den aktuella veckan. Eventuellt kanske någon av mina föräldrar kan följa med, men jag hoppas, hoppas, hoppas att det går med flyg. Buss ska väl också gå att hitta?
  • LindaM

Fru Bone: då kanske vi syns, vi ska få tillbaka i morgon:)

Ingae: hoppas du hittar någon som kan åka med dig, inte roligt att åka så långt själv.

• Emilotta
    Smilla03: hoppas verkligen att det fortfarande finns chans att det lyckas, håller alla tummar!

Mustikka: vad skönt att vara nedreglerad! grattis!

tyvärr är jag inte det!!! dom ringde sent i går och i morse var jag inne på ultraljud och nu har värdet till och med gått åt fel håll, jag fattar ingeting och inte dom heller. så nästa steg är att äta dubbel kur med provera för att blöda ut det sista av slemhinnan som är kvar (den var lite mindre iaf, men jag har ju haft mens litagrann nu) och att samtidigt öka sprayningen till 3 ggr om dagen. jag som mådde så illa av proveran, blä. men men bara att bita ihop.

Välkommen Fru Bone!
  • turtle01

Emilotta: Verkligen trist att det inte verkar lossna för dig med sprayningen, men bra att de kollar upp och ordinerar nåt som hjälper. 

Smilla03: Hoppas det inte är mensblödning, håller tummarna

Mustikka: Spännande med sprutstarten, jag ska nog hämta ut mina sprutor imorrn så jag har det förberett inför nästa vecka....

Har ju mens nu som sagt, den började för ovanlighetens skull utan den extrema huvudvärken. Saknade den inte för fem öre kan jag säga, men igår så kom den. Fy tusan, hatar att ha så här ont i huvudet. Är det någon som vet av tillåten migränmedicin? Vet ju att Eeze och treo går bort. Panodil och alvedon hjälper inte.... Frågade på infomötet, men hon hänvisade bara till att fråga på apoteket.  

• LindaM

Då var man ruvade då:) av 17 mogna ägg var 15 befruktade, över all förväntan. Fick tillbaka ett ägg av toppkvalitet och har nu 3 långa veckor framför mig innan testdag.
    Övriga 14 ägg odlas vidare och vi hoppas dom blir fina blastosar som kan frysas.

Fru Bone: hur gick det för dig i dag?

Svar på tråden IVF Umeå