• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • A79
    Mustikka skrev 2012-05-11 19:30:06 följande:
    A79: jo men jag är på jobbet, var även det när det började igen:(
    Aha.. men efter jobbet?
    Fast det är  klart.. själv slutar jag så tidigt varje dag ..tror att alla slutar samma tid som jag hehe.. 
    Hur är det nu?? 
  • Smilla03

Hejsan. Idag kom äntligen min testdag, fast jag visste ju redan innerst inne att det skulle vara ett minus eftersom jag har blött så mkt den här veckan. Men jag har ringt till Umeå och jag kommer att hinna sätta in en frysis nästa månad. JIIIPPPPIIII känns så himla bra =) Så jag hänger kvar här ett tag till =) Jag uppdaterar listan på en gång =) FaithhopeLove du hade din testdag 26 April. Hur gick det? Tänkte så listan stämmer. Ha en härlig helg allihopa! Ser framemot att se listan fyllas  allteftersom och att gravid listan blir längre, många plus vill vi ha i sommar=)

Väntrummet
    * Smilla03, ( ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)

Sprayar
    * Turtle01, första ivf. (Började spraya 29/4)
    * Emilotta, första ivf

Sprutar
    * LindaM (ÄP v19)
    * Mustikka (första IVF)

Väntar på äggplock

Ruvar
    * FaithHopeLove första ivf, TD 26/4

GravidGravidaGravid
    * A79 
    * vårt2012

• Smilla03

Germany: Jag vill jätte gärna fortsätta följa dig även nu när ni ska få hjälp i Falun, jag har också hört bra om dom. Du kan väll skriva nångång i tråden hur det går. Jag skulle kunna tänka mig att åka dit om inte mitt frysförsök skulle fungera nästa månad, för då måste vi bekosta själva.  Jag håller tummarna för dig

• Mustikka

A79: jag slutade kvart över nio:/
    blöder fortfarande, men det är inte typiskt mensblod, inget slem (ursäkta, äckelvarning) utan bara rent blod. Och det räcker att ha trosskydd.

• A79
    Mustikka skrev 2012-05-11 22:32:45 följande:
    A79: jag slutade kvart över nio:/
    blöder fortfarande, men det är inte typiskt mensblod, inget slem (ursäkta, äckelvarning) utan bara rent blod. Och det räcker att ha trosskydd.
    OK, Jag har fått för mig att dom har öppet helger oxå?
    Kanske kan svänga förbi idag? Vill ju som att allting ska ordna sig snabbt för dejFlört

Smilla03!
    Tråkigt att höra,
    & roligt att du tog dej upp på fötterna rätt fort
    & att du redan nästa månad ska få sätta in frysisen!! Glad
    Ja håller tummarna för dej att denna gång ska det lyckas!!
    Ja önskar att man kunde knäppa med fingranrna så veckorna går!
    Kram på dej{#emotions_dlg.flower} 
  • germany
    Smilla03 skrev 2012-05-11 22:24:45 följande:
    Germany: Jag vill jätte gärna fortsätta följa dig även nu när ni ska få hjälp i Falun, jag har också hört bra om dom. Du kan väll skriva nångång i tråden hur det går. Jag skulle kunna tänka mig att åka dit om inte mitt frysförsök skulle fungera nästa månad, för då måste vi bekosta själva.  Jag håller tummarna för dig
    Hej Smilla!
    Trist att det blev minus för dig, men det är inget som säger att du inte kommer att lyckas nästa gång!
    En gång är ingen gång och du kommer säkert att lyckas, tror jag Glad.

Jag kan skriva lite här ändå och berätta lite om hur det går för oss, och kan berätta lite om hur jag upplever Falun.
    Jag bor precis som du i mellersta Norrland.
  • Mustikka

A79: Har varit på jobbet hela dagen idag också. Men som tur är inget blod!:)
    Tack för omtanken:)

Smilla: tråkigt med minus, men super att du får göra FET snart!:)
    Och härligt att du är så positiv!:)

Germany: Även jag vill gärna veta hur det går för er i Falun, så häng kvar i tråden!:)

• turtle01
    drömmer om ett barn skrev 2012-05-10 17:48:37 följande:
    turtle01: Vad tråkigt att höra att du fått den hemska huvudvärken du bävade för! Rynkar på näsan Är den värre nu än i vanliga fall? Har inga tips annat än att googla eller höra med apoteket.
    Mensen slutade häromdagen, likaså huvudvärken! Skönt, nu har jag beställt sprutorna på apoteket, ska lämna blodprov på tisdag och får ev börja med sprutorna den 16/5. 

Smilla: tråkigt att du fick minus, men bra att du hinner med ett försök till innan sommaren. Det blir ju en nackdel för min del inser jag nu... kommer ju inte kunna det.  
  • Mustikka

Turtle01: Så då är det sprutdax för dig med snart:) spännande! Håller tummarna att du är nedreglerad!

Jag har sprutat i fem dagar och var och tog blodprov idag. Få se om dosen måste ändras, jag misstänker det eftersom jag mest troligt är svårstimulerad.

Hur har ni som sprutat känt er när ni sprutat i fem dagar? Jag känner inget, vet inte om det är bra eller dåligt?

• Fru Bone

Då var man ruvare igen :)
    Hoppas det går bättre denna gång. Har testdag 29/5 och det känns som att den dagen är evigheter bort.

Svar på tråden IVF Umeå