• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • pinglan2012

Väntar på ett samtal från dem, men fortfarande har de inte ringt.... Någon som vet hur länge de jobbar?

På hemsidan står det ju att telefontiden är t.om. kl. 16 - men det kanske bara gäller de som ringer till Dem?

• pinglan2012
    pinglan2012 skrev 2012-05-14 16:11:40 följande:
    Väntar på ett samtal från dem, men fortfarande har de inte ringt.... Någon som vet hur länge de jobbar?

På hemsidan står det ju att telefontiden är t.om. kl. 16 - men det kanske bara gäller de som ringer till Dem?
    Problemet löst! De ringde mig, om än kl 18.30 Glad
  • drömmer om ett barn
    LindaM: Hur går det med ruvandet, några känningar? Glad Glöm inte att uppdatera våran lista och lägg in dig som ruvare.

Mustikka: Oj, vilken berg-och-dalbana med dina blödningar! Har dom slutat nu? Hur har det gått med sprutorna under helgen? Och vad visade resultatet på dagens blodprov? *nyfiken* Jag kände ingenting alls under tiden jag sprutade så du behöver inte vara orolig över att något är fel! Glad

Smilla03: Så tråkigt att höra att det inte gick vägen för er heller.. Rynkar på näsan Jag tyckte det var jobbigt att ta gravtestet trots att mensen redan kommit och jag förstod att det var kört. Men tror att det blir lättare vid nästa försök, kommer nog tänka lite annorlunda då. Så himla bra att ni hinner köra en FET innan sommaren! Nu hoppas vi att våra frysisar vill stanna kvar.. {#emotions_dlg.flower}

germany: Bra tänkt att en gång är ingen gång. Man får försöka tänka att första var bara ett "provförsök" och att det oftast tar ett försök för att ta reda på vilken dos som passar en osv.

turtle01: Vad skönt att din mens och huvudvärk nu är borta! Behövde du fara till apoteket och hämta smärtstillande? Tänk inte att du ska behöva göra ett till försök, det ska bli plus för dig på detta försök! Solig

Fru Bone: Håller tummarna för dig! {#emotions_dlg.flower} Blev det några till frysen? Lägg gärna in dig i våran lista.

pinglan: Vad bra att du blivit uppringd, tror dom jobbar ganska sent om dagarna. FET sker alltid på eftermiddagarna och sen gissar jag att läkarna har telefontid därefter. Har du börjat med sprutorna nu?
  • drömmer om ett barn
    FaithHopeLove: Hur var det, fick du några ägg till frysen? Sitter och funderar på om du skulle göra ET eller FET denna gång.

annalotta: När beräknas din mens komma? Man bara väntar och väntar på den nu.. Är du laddad inför en ny omgång?
  • Mustikka

Drömmer om ett barn: Som jag misstänkte så fick jag höjs dosen från 225 till 300, det gör mig lite orolig. Är rädd att det inte finns några ägg. Mitt problem är att jag har få ägg, eller folliklar. Det är därför jag får så hög dos.
    På fredag har jag tid för vul, är nervös:/

• ingae
    Drömmer om ett barn:  Vet inte om man kan säga att vi valde Umeå direkt. Eftersom vi behöver donerade spermier, så finns det inte så många kliniker vi kan vända oss till. Umeå hade vi varit i kontakt med innan vi kom fram i kön i Stockholm för sex år sedan och så har de bra samarbete med fertilitetskliniken på Karolinska. Spremierna från "vår" donator är redan på plats!

En kompis som har bott i Umeå tror att tåg även är ett alternativt ressätt, så nu ska det nog lösa sig! Just nu sprayar jag för fullt, jag har inga direkta biverkningar (har inte fått det tidigare heller), men ska på blodprov och VUL på onsdag, sen börjar väl sprutandet.
  • annalotta

Drömmer om ett barn: började med provera i söndags, ska äta dem i 10 dagar sedan brukar mensen komma efter två dgr? Jag känner mig laddad! Varit i turkiet en vecka och laddat batterierna :)
    När är det dags för dig?? Hur känner du det?? Skulle vara så himla roligt att få lyckas innan sommaren!

Mustikka: håller tummarna för ditt vul på fredag! Jag har som dig, få blåsor så jag kommer oxå börja på 225 denna gång..i hopp om att få ut fler blåsor och förhoppningsvis få odla fram en bladtocyst

• pinglan2012

Igår började jag med sprutorna! Känns overkligt att ÄP är såå nära nu!

Annalotta: för mig tog det 4 dagar efter avslutad Provera-kur innan blödningen kom, men det brukar ju variera mellan 2-6 dagar.

• Sofiali77

Hej! Känner igen några få av er på den här sidan från Solstrålarna, där jag har hängt tidigare. Har 2 IVF, 1 ET och ett FET bakom mig. Vid andra IVF blev jag gravid, men fick missfall i vecka 8. Nu gör vi ett nytt försök att få till ett syskon. Verkar vara fullt upp här med medicinering, äggplock, och graviditeter. Känns bra :)
    Jag äggplockar i början av nästa vecka. Någon annan som gör det?

• Emilotta

Välkommen hit Sofiali77! Usch vad jobbigt med missfall, håller alla tummar att det går bättre denna gång!

Jag har svårt att bli nedreglerad men idag har jag tagit nytt blodprov och hoppas få börja med sprutor snart. får se vad dom säger i eftermiddag. Har sprayat i 6 veckor nu..

Svar på tråden IVF Umeå