• PimPim1

Tips om dhea

Hej

Jag har svårt att bli gravid och problemet är troligtvis dålig äggkvalitet pga ålder ( 43 ). Jag har troligtvis fungerande ägglossning men blir inte gravid och mannen är inte problemet... Jag planerar inte IVF i detta läge utan tänker försöka på egen hand. Jag har läst att dhea skulle kunna förbättra äggkvalitet och bestämt mig för att det är värt ett försök. Har beställt 7 keto dhea men det används mest av det som tränar hårt och det finns i stort sett ingen info på svenska som rör fertilitet. Däremot finns det internationella fertilitetsstudier som visar på mycket positiva effekter men det verkar vara i ett tidigt skede så det kommer nog dröja innan man får se behandling med dhea i sverige. Nu söker jag erfarenheter från er som använt dhea i syfte att bli gravid. 

Finns det någon som kan bidra med lite tips och berätta hur det har funkat för er? 

Hur har ni doserat, när på dagen osv?  

Dhea ska ju ha positiv inverkan även på embyoutveckling och vi som är över 40 har ju troligtvis mycket låga värden (dhea sjunker i kroppen från 20 års ålder) Har ni slutat med dhea vid graviditet?

Tacksam för alla tips!   

• Svar på tråden Tips om dhea
  • germany

Mba - 12 - Har redan sagt grattis till dig :) Men du är såå väl värd att få ett stort grattis till ruvarstatus igen Solig.
    Tänk att du ändå kom så långt denna gång! Nu är det bara sista trappsteget kvar. Tummar för dig hålls vännen Hjärta

• Kattflickan

Mba: Även jag håller tummarna för ditt 5-celliga embryo! Må detta vara guldägget!

Millan 

• Cice

mba12

Mba: GRATTIS GRATTIS  för ruvarstatusSolig .Hjärta{#emotions_dlg.flower}...
    Jag håller tummar för dig och hoppas att det vara det guldägget  {#emotions_dlg.flower}!

Stor Kram 

• mba12
    Lillstoran skrev 2012-10-27 21:45:32 följande:
    Mba - kul att höra av dig! Det var ett tag sedan! Minns inte riktigt men jag har för mig att det var Danmark och CFC och att du inte var nöjd med dem? Hade också hellre satsat på en svensk klinik. Flygresor full flex (sådana jag har på resor i tjänsten) för 2 personer, hotell, matkostnadet, ledighet för 2 personer - blir det verkligen billigare än att gå i Sverige? Förstår att det är extra besvär om man bor i Stockholm men det kan det ju vara värt. Har bara hört positivt om Falun.

Det var inte priset som gjorde att jag vände mig dit till Danmark på första hand! Jag fick 'nej' på behandlingar här i STLM pga min höga ålder(41 år) och låga AMH. Då trodde vi att det var kört med behandlingar här hemma och vi hade inga chanser! Om vi skulle åka till Danmark skulle vi använda mannens poäng och det skulle kosta bara flygskatten och det är inte mycket. Hotell skulle vi också använda av hans guldkort och det skulle vara gratis. Benzin kostade en hel del 2 ggr fram och tillbaks till Falun. Men vet du vad, DET GÖR INGENTING, vi tänker inte på det. Bara vi lyckas nu.
  • mba12

Myran tack för dina tummar, behöver dina tummar också♥ Kram till dig♥

• Anemon

Mba, grattis till att vara ruvare
    Håller tummar och tår för fullt!
    Kram

Svar på tråden Tips om dhea