• Liel

    Äntligen! Fler som är nygravida?

    Efter en lång väntan, så har vi äntligen fått ett positivt test! Det är så overkligt, svårt att förstå. Men med två digitala cb test, ett med digitalt plus och en med veckoindikator, så är det bara att försöka förstå ;) Det är våran tur nu! Enligt uträkningarna på FL har jag beräknad födsel kring 23 nov. Jag tror jag är i vecka 5. Jag har haft ömma bröst i 1-2 veckor, mått lite illa och ibland har jag en tydlig mol/växtvärk i livmodern. Det som bekymrar mig liite är att det drar och stramar lite i äggledarna ibland, mest höger sida. Men jag är även ganska förstoppad, så kanske är det nåt som trycker på... Fler som känner igen sig? Jag har haft ett utomkveds för 7 år sedan, men det upptäcktes inte förrän i vecka 10-11, först då fick jag ont och hade ingen molvärk eller knappt andra symtom. Jag tror inte det är någon fara, men det är lite svårt att låta bli att fundera..

  • Svar på tråden Äntligen! Fler som är nygravida?
  • Mejamelon
    Liel skrev 2012-04-10 20:50:47 följande:
    Spännande! Har ni försökt länge?
    Sen augusti! Så vi har nog hunnit längta en hel del samt fundera kring alla möjliga fel och komplikationer! Men ännu vågar vi inte pusta ut... Nu gäller det ju att hålla bebben kvar i magen också :) Efter att ha läst så mycket här på familjeliv får man ju värsta skrämselhickan :/
  • Liel

    Grattis!

    Åh jag blev så sur idag, trodde jag skulle på mitt andra besök hos barnmorskan, men det var visst en månad för tidigt. Surt. Det är i och för sig bara prover som ska tas, men jag ville prata av mig lite oro och tankar..

  • Mejamelon

    Äsch också, inte kul att vara ut en månad för tidigt. Man väntar ju tillräckligt ändå!
    Hur är det med er annars, hur tidigt berättade ni åt era nära och kära om graviditeten?

  • Josefinasfina
    Mejamelon skrev 2012-04-11 18:59:17 följande:
    Äsch också, inte kul att vara ut en månad för tidigt. Man väntar ju tillräckligt ändå!
    Hur är det med er annars, hur tidigt berättade ni åt era nära och kära om graviditeten?
    Det verkar som vi plussat nästan samtidigt=) Grattis till dig! 

    Man vill bara skirka ut att man är gravid med med ändå inte! Jag berättade för min bästa vän idag men hon har följt mitt kämpande hela året! Till resterande kommer nog jag att försöka vänta till vecka 10-12 nånting!!=)

     
  • Josefinasfina
    Liel skrev 2012-04-11 18:55:07 följande:
    Grattis!

    Åh jag blev så sur idag, trodde jag skulle på mitt andra besök hos barnmorskan, men det var visst en månad för tidigt. Surt. Det är i och för sig bara prover som ska tas, men jag ville prata av mig lite oro och tankar..
    TACK:) Grattis till dig också!
  • Liel

    Började berätta i vecka 7 för familj, nu i v 8 vet närmaste kompisarna också. Går in i v 9 på fre, helt plötsligt går tiden så sakta..

  • Mejamelon
    Josefinasfina skrev 2012-04-11 19:12:38 följande:
    Det verkar som vi plussat nästan samtidigt=) Grattis till dig! 

    Man vill bara skirka ut att man är gravid med med ändå inte! Jag berättade för min bästa vän idag men hon har följt mitt kämpande hela året! Till resterande kommer nog jag att försöka vänta till vecka 10-12 nånting!!=)

     
    Åh, va roligt, grattis! :D Mitt bf är 121213, när har du? Då har vi lite samma plan gällande berättandet, sen vet jag att jag inte kommer att kunna hålla mig längre än till max vecka 8.. :P Vi ska på en resa till Frankrike i v. 7 (den e ja rätt orolig över pga att de e så tidigt i graviditeten) så fram till dess har vi i alla fall tänkt hålla tyst :) Men de e ju som du säger, man vill bara skrika ut det så att hela världen hör!
  • Mejamelon
    Liel skrev 2012-04-11 19:36:42 följande:
    Började berätta i vecka 7 för familj, nu i v 8 vet närmaste kompisarna också. Går in i v 9 på fre, helt plötsligt går tiden så sakta..
    Ja usch då, och då är det ju ändå länge kvar än! Mår du bra eller lider du av mycket illamående?
  • Josefinasfina
    Mejamelon skrev 2012-04-11 19:41:17 följande:
    Åh, va roligt, grattis! :D Mitt bf är 121213, när har du? Då har vi lite samma plan gällande berättandet, sen vet jag att jag inte kommer att kunna hålla mig längre än till max vecka 8.. :P Vi ska på en resa till Frankrike i v. 7 (den e ja rätt orolig över pga att de e så tidigt i graviditeten) så fram till dess har vi i alla fall tänkt hålla tyst :) Men de e ju som du säger, man vill bara skrika ut det så att hela världen hör!
    121215 tror jag! Jag vet inte riktigt vilken vecka jag e i.. har liksom inte funderat ut hur man ska räkna, men enligt en kalender av sista mensens första dag var det 15 dec:) 

    jag förstår, svårt att hålla sig. Vi åker på resa med min familj på 60 års resa den 20 maj och innan det vill jag nog ha sagt det=)

    Vad roligt! 
  • Larsson2006

    Hur tidigt skall ni andra berätta det?
    Förra gången mådde jag så illa att folk började va orolig över att jag var riktigt sjuk så då berättade vi i v8. Sen med mf så berättade vi för min svägerska och min mamma samt deras respektive i v6. Eftersom mamma bor så långt bort och var och hälsade på då.

    Nu vet jag ej. Vet inte om man vågar berätta innan rul i v18 när man vet att allt e ok. Det var grymt jobbigt att måsta berätta att det gick åt helvete.

  • Liel

    Mejamelon: idag tex blir jag äcklad av all mat utom hårdbröd.. Jätte jobbigt att maten blir lidande. Inte så illa alla dagar och jag kräks inte heller.

  • Mejamelon

    Jag går bara omkring och väntar på att jag ska bli mer illamående än vad jag är, men borde väl bara vara glad och tacksam så länge jag får må bra :)

  • Larsson2006

    Mådde tokilla i morse när jag skulle göra frukost blev bara ett glas mjölk.

    Har fått tid för inskrivningen 2/5 och då även ev en remiss till vul för att kolla så allt e ok och att det inte är en till tom graviditet.

    Visste inte (innan mitt mf) att man kunde vara gravid utan foster.

  • Tessan8308
    Mejamelon skrev 2012-04-10 19:28:14 följande:
    Jag tog just testet och plussade genast 3+ !!! :D <3 <3 <3

    stort grattis
Svar på tråden Äntligen! Fler som är nygravida?