Juliette F skrev 2014-01-26 13:17:16 följande:
Åh, jag förstår bättre nu, att det är en speciell situation för dig och pappan!! Men det verkar som din lille pojke kommit till den bästa och kärleksfullaste tänkbara familjen, så han har haft tur ändå :). Tycker du har en vettig inställning till hur du ska förhålla dig till båda barnen, att ge dem båda vad de behöver. Jag tror du får ett helt friskt barn nu, förstår att det är en sorg om ens barn inte kan lära sig tala. Men att ni skriver att han är helt fantastiskt precis som han är - gör att jag får lite tårar. Så fint skrivet. Hormonerna svallar, är redan skengravid så här en dryg vecka före ET.

Personligen är jag glad över att jag inte överför mina gener med sköldkörtelsjukdom till bebis.

Även om det inte är den värsta sjukdom som finns, men ändå.
43 år - ungdom där!

Lägg till 2,5 år och så har du min ålder... :)). Vad häftigt att bli naturligt gravid vid 43!! Min svägerska blev det också (allt gick bra, 44 när barnet föddes), och mina mormor och farmor var båda en bra bit över 40 när de fick sina sista. Fick nyligen veta att min 42+-åriga granne ska ha barn igen!! Så jag blir inte den där ensamma supergamla mamman i kvarteret :)).
Ska definitivt fundera över progesteron, men jag bävar lite för de där sprutorna, de intramuskulära, och att maken ska behöva ta dom på mig varje dag på rumpan.. fick utrogestan vagitorier (på begäran) sist, det får väl bli dom om kliniken rekommenderar progesteron för mig trots allt. Fast de sa progesteronvärdet i blodet var perfekt, men det var 3 månader sen så jag ska nog be dom göra ett nytt blodprov där nere, för säkerhets skull! Tack för tips om hur länge de ska tas isf, till vecka 13 alltså!
Tror jag kan skippa Trombylen då, vi har inga blodproppar / hjärtproblem o dyl i familjen och jag har som sagt bra blodvärden / blodtryck enligt tester och läkare. Snarare lite lågt blodtryck, samt "lättflytande" blod. Men hur det ser ut inne i livmodern? Ingen aning!! Ska få akupunktur, Repro erbjuder det i samband med ET! Ska förbättra cirkulationen därnere tydligen! Försöker yoga och motionera nu denna veckan, tror inte man får göra det en viss tid efter ET. Måste var i tip top shape - det är nu eller aldrig.
Kram tillbaka!
Tack för ditt svar

Progesteronen jag tagit har varit vagitorier, men det finns även som orala tabletter. Det där med sprutor vill man (jag!) ju helst undvika. Jag har också funderat på FET i naturlig cykel om jag skulle söka hjälp. Det verkar enklast - och billigast. Och det ger ju ändå goda chanser, har för mig att det är ca 40% chans vid ett embryo. Har du funderat på att sätta in fler? Det var jag länge brydd över men jag tror jag hade valt ett...
Du verkar ju vara i toppfprm så det ska nog gå bra
Vad härligt att höra att det finns någon som är något äldre än jag här! Jag börjar känna mig lite utdöd på FL

Jag har för övrigt också vajsing på sköldkörtelhormonerna. Men jag tror det började efter min förra graviditet. Du vet säkert att du ska höga levaxindosen under graviditet redan! Tack vara det här med missfallen och fertilitetsutredningen fick jag för första gången levaxin utskrivet trots att jag burit på problemen ett tag. Så det har ju inte varit förgäves att det blivit så långt till ett plus! Jag började i maj förrförra året, så det har tagit ett och ett halvt år lite drygt. Det låter kanske inte som mycket, men det har känts som en evighet! Speciellt med tanke på min ålder. Jag var ju 41 när vi började...Funderar nu på en snabb trea med hjälp av ED men jag vet inte hur realistiskt det är om vi ska behålla vår mentala hälsa också!! Men det känns som sista chansen. Annars får det ju stanna vid två barn - om jag ens kommer dit! Har du tanke på fler barn? Man har ju möjlighet att få hjälp upp till 50 utomlands!