Juliette F skrev 2013-08-16 22:58:36 följande:
PDF ska gå att få på flera klinker, bla i Tjeckien. Kan inte på rak arm säga vilka, men säkert majoriteten. Men hoppas nu det funkar med pergotime! Får du fram många ägg även om ditt FSH är 17,8? Fast jag har hört att äggen kan vara bra om man är yngre även om man har ett högt FSH. Större risk de är dåliga om man är äldre och har ett lågt FSH. Tror åldern säger mer än FSH - fast det är vad jag tror. Men stämmer det att man inte kan få IVF om FSH är över 10? Har för mig jag läst det någonstans.
Tack!

Det låter ju jättebra. Ska mejla dom och fråga för jag lutar åt Unica med delad ED med färska ägg! (Jag läste om ett gränsvärde för fsh på 20 på ett ställe, men jag är inte så insatt i IVF och jag vet inte riktigt hur ditt värde ligger, kanske kan du hitta en referenstabell på nätet?)
Jag är 42 så mina ägg är nog varken många eller högkvalitativa men det räcker ju med ett som är bra! Jag har förstått att det är vanligt att flera äggblåsor mognar när man tar pergotime, på vissa mottagningar måste man räkna dom och kan få samlagsförbud om de är minst tre! Och chansen för tvillinggraviditeter ökar från 1 på 100 i vanliga fall till 1 på 10.
Men jag har ju försökt i 16 månader endast med två missfall som resultat så det är nog inte så stor chans att det blir nåt. Har lovat mig att inte testa sönder mig (fixar inte stressen!) utan ska vänta till nästa söndag på BIM. Det SKA gå!
Nu ska jag ha lite kväll. Trevlig helg!! Och tusen tack för svaret!!