Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption

Juliette, ja gör det - jag blir så nyfiken
Vad gäller Barbora så lät hon lite osäker/pressad på telefonen och när vi pratade om PGD rekommenderade hon inte det eftersom det kan påverka embryot negativt...och utifrån det hon sa tänkte jag att de inte är så duktiga på PGD och då tänkte jag att de inte är så duktiga på annat heller. Men man drar ju stora slutsatser på väldigt små indikationer eftersom det är ett så stort beslut och man har så lite information om klinikerna...men jag håller med, breven jag fått är också otroligt bra. Hon är ju också fantastisk på engelska!
Vad gäller Grekland har jag varit mest orolig för att den dåliga ekonomin ska påverka verksamheten negativt, att de inte har den senaste utrustningen, att de frestas ljuga/fuska tex vid överföringen/kvaliteten på embryorna för att de är så beroende av att få in pengar. Men samtidigt kanske just deras verksamhet inte påverkas så mycket av krisen eftersom många utomlands söker sig dit ständigt och jämnt...
Jag har tagit blodprov som visar att jag inte har ökad risk för blodpropp (som genetiskt vissa har) men har nu blivit gravid när jag tagit trombyl första gången. Jag har förstått det som att det hjälper kroppen att behålla graviditeten genom att det underlättar blodgenomströmningen - oavsett om man har behov av blodförtunnande eller ej! Jag har även en bekant som försökt i många år och först på trombyl blev hon gravid inte bara en utan två gånger! Men jag tror ju också starkt på progesteron som ju minskar med åldern och är det hormon som ser till att graviditeten bevaras. Nu är jag säkert lite tjatig för jag har nog nämnt detta förut, men för mig är det mirakelmediciner eftersom jag efter 2 år äntligen verkar få behålla barnet vid hela 43 års ålder!
Äntligen svar från Serum i Aten angående blodprovet jag skickade!!
Ureaplasmaprovet var positivt! Allt annat negativt, dvs man fann inget konstigt förutom Ureaplasma. Äntligen ett svar på varför!!!!
Ska käka antibiotika i 25 dagar, maken i 40 dagar. Ovanpå det höga doser av vissa vitaminer för hans del. Dessutom måste han undvika direkt solljus under hela behandlingen... Dr antyder att Ureaplasman kan ha orsakat makens katastrofdåliga spermier!! Är i intensiv mailkontakt med Serum och läkaren där, forts följer!
Sist jag var inne här var när jag var gravid (spontant!) med min dotter vintern 2013/14. Jag tänkte därför höra om det är någon som blivit gravid sen dess? Vore kul att bli uppdaterad!
Nu är min tjej 14 månader och har precis lärt sig gå. Är SÅ tacksam för henne! Det tog ju 1,5 år innan jag blev gravid och jag hade precis valt klinik och skulle komma igång med processen när jag för säkerhets skulle kollade att jag inte var gravid - men det var jag! Väldigt förvånande men otroligt efterlängtat. Det tog faktiskt lång tid efter det innan jag fattade att jag faktiskt fick ett barn till slut!
Önskar er alla lycka till! Jag tycker att embryodonation verkar vara ett fantastiskt sätt för att försöka få barn!
Varma hälsningar från mig!
Sist jag var inne här var när jag var gravid (spontant!) med min dotter vintern 2013/14. Jag tänkte därför höra om det är någon som blivit gravid sen dess? Vore kul att bli uppdaterad!
Nu är min tjej 14 månader och har precis lärt sig gå. Är SÅ tacksam för henne! Det tog ju 1,5 år innan jag blev gravid och jag hade precis valt klinik och skulle komma igång med processen när jag för säkerhets skulle kollade att jag inte var gravid - men det var jag! Väldigt förvånande men otroligt efterlängtat. Det tog faktiskt lång tid efter det innan jag fattade att jag faktiskt fick ett barn till slut!
Önskar er alla lycka till! Jag tycker att embryodonation verkar vara ett fantastiskt sätt för att försöka få barn!
Varma hälsningar från mig!