• Fiamedbarn

Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption

Juliette F skrev 2014-02-09 11:55:53 följande:

Skrattande Känns det som getingstick Fia, när de bäddar in sig? I dag är allting lugnt, inga getingar. Men jag har haft en massa knasiga "graviddrömmar", och i morse satte molvärken i gång i nederdelen av magen. Det börjar bli tufft att vänta på besked nu känner jag. En vecka i morgon sen de sattes in. En vecka kvar innan vi får besked, jobbigt! SkrikandesSka städa lite lådor idag så att jag får annat att tänka på.
    Ja tålamod är konsten att göra något annat medan man väntar
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Fiamedbarn
    Juliette F skrev 2014-02-14 16:58:37 följande:

Grattis - vilken kamp, 15 försök!! {#emotions_dlg.flower}

Jag började med prednisonet ca 3 v före ET - hur tidigt började du? Jag har också fått tipset med antibiotika av flera - det låter som någonting värt att testa!! Vem är villig att skriva ut det, kliniken?? Även ISM-ET (implantation support medium) vill jag ha nästa gång, vet att kliniker i Tjeckien har börjat med detta då det ska öka chans till implantering med ca 20 % !
    Har precis gjort ett nytt Clearblue-test med sparat morgonurin - fetminus tyvärr. Rynkar på näsan BIM + 2 idag, så nu känns det faktiskt kört. Tror vi kan öppna skumpan i kväll faktiskt. Ska nog sluta med alla mediciner i morgon. Tror inte att resultatet vänder till plus inför officiell testdag, måndag. Känns som om Clearblue borde visa svagt iaf nu, men inte ens en prick eller spökskugga att bygga upp förväntningarna mer. Tredje försöket åt skogen alltså. Rynkar på näsanRynkar på näsan
    Nej än är inte hoppet ute! Man har olika mkt hcg varför det syns olika tidigt. I min graviditet med min son plussade jag inte alls första månaden! Så fostret var äldre än jag trodde Så länge mensen inte har kommit finns det hopp! Jag håller tummarna för dig!!
  • Fiamedbarn
    Juliette F skrev 2014-02-15 18:30:11 följande:

Usch, jag hoppas verkligen inte jag är en låghormonare för jag drack skumpa igår. Skäms Jag vågade göra det när Clearblue-testet lyste blankt! Jag tror inte det finns någon bebis kvar därinne. Alla symtom har upphört, och jag har satt ut alla mediciner. Väntar in kärringen, det brukar ta 2-3 dagar innan hon kommer på besök (jämför med tidigare försök). Maken vill att vi gör ett nytt försök redan i mars om möjligt, men jag vill ha svar från Penny först. Hoppar inte på det här tåget igen utan att ha massa fakta på fötterna. Tack för tumhållning - kanske nästa gång!! Hjärta
    De gånger jag varit övertygad om alla symptom och att jag är gravid, har jag inte varit det!! De få gånger jag verkligen VETAT att jag inte är gravid - har jag varit det!! Förra gången drack jag vin för jag var så jädrans säker!! Och det hade jag typ inte gjort på ett år eftersom vi försökt varje månad. Man kan inte alltid lita på signalerna från sin kropp!! Jag tycker du ska fortsätta med medicinerna tills du får din mens!! Och lite alkohol så här tidigt gör varken till eller från, embryot har ju sin gulekropp...

Visst kan det vara så att det inte lyckades och det är bra att du tänker framåt, men ge inte upp förrän det är över! Att kräva all tänkbar behandling låter riktigt sunt. Jag hade precis bestämt mig för Gennet när jag plussade. Det verkar riktigt seriöst och det ligger i Prag så man inte tvingas skumpa runt i en buss i två timmar men nyinsatta embryon, Dessutom är Gennet den klinik andra kliniker skickar sina embryon för PGD-analys. De är med andra ord väldigt kunniga och välkända med mycket erfarenhet, Tänker jag!

Annars vad jag hört om hänsyn till immunologiska faktorer så är det väl speciellt stort i Grekland. Men det finns kanske på Gennet också? Man kan ju också rispa livmoderslemhinnan på vissa ställen för att det ska fästa bättre men det har jag inte koll på vart det görs.

Hoppas det blev god mat ikväll trots blåsan!!

Stor kram!
  • Fiamedbarn
    Fridolf87 skrev 2014-02-17 22:00:57 följande:
    Men nu lägger jag mig i här. Herregud, om man ej är nöjd med kliniken man valt och JA det har varit mycket konstigt kring bla mailkontakten med repro för Juliette så måste man få skriva det. Juliette har skrivit hur hon känner det och hur hon upplevt det.
    Tråkigt att du blivit ledsen men det är från start Juliettes tråd. Vi måste ju kunna skriva ärligt hur vi blivit bemötta och hur vi upplever klinikerna vi varit på. Alla här önskar vi varandra plus och lycka till med den kliniken vi valt.

Jag håller med! Det är viktigt att vara respektfull mot varandra. Alla har rätt att beskriva de upplevelser de haft av klinikerna, det innebär ju inte att man kritiserar någon annan.
  • Fiamedbarn
    Juliette F skrev 2014-02-19 14:49:46 följande:
    ÅH så bra Veronica!! Jag tror att det är ett stort steg framåt för dig nu!! {#emotions_dlg.flower} Jag vet att väntan är olidlig, känner sååå med dig!! Hjärta

Jag har varit hos min nya kvinnliga gynekolog idag - vilken UNDERBAR människa :). Det är så man börjar få tillbaka tron på mänskligheten igen :). När hon hörde hur många försök vi har gjort och hur mkt pengar vi lagt ner så HALVERADE hon sitt arvode (som redan var mycket längre än surgubben jag gick hos innan)!! Sånt gillar vi :)): Hon lovar att göra ALLT för att hjälpa mig - inte en negativ kommentar om min ålder osv. Men så är hon kvinna. Det är det jag alltid sagt, endast kvinnor förstår kvinnor. På djupet. När det gäller barnlängtan. Solig Även om det finns enstaka negativa kvinnliga gyn också, det vet jag. Kanske någon bra manlig existerar också,  men jag har ej mött många.

Hon undersökte mig noga, men inte med VUL, bara genom att känna utanpå och inuti. Hon sa att min livmoder kändes svullen och "T-formad" ??, vilket är typiskt för tidig graviditet sa hon. Jag har ännu ingen mens på BIM 6 eller 7, minns inte längre. Så hon fixade ett hcg-blodprov som jag tog idag. Kl 17 ikväll får jag definitivt besked. Är hcg minst 5 är jag gravid sa hon, annars inte och då är det nya tag som gäller.

Denna nya gynekolog kan fixa en remiss till en bra läkare som kan göra hysteroskopi till ett bra pris. Fick t o m hans personliga telefonnummer! Men å andra sidan fick jag ett jättebra svar på Serum i Aten idag!!! De känns 5-stjärniga, och gör det där lilla extra i livmodern - dvs rensar allt som ej ska vara där. Om de hittar polyper, myomer och sånt som inte alltid syns på VUL. Dessutom gör de ett implantationssnitt som ska öka chansen till plus i flera månader!!

Sååå frestande att åka dit, i så fall på dag 8-9 i min cykel dvs snart.. om de har tid! Men som sagt, mensen är ju inte här än - fast jag fick lätt spotting efter besöket hos gyn, men hon sa det berodde på själva undersökningen som var lite "brutal" Skrattande....

Hur ska man kunna vänta till kl 17? Men sedan är väntan DEFINITIVT över för denna gången. Skönt. Vill bara veta. Har inga andra symtom mer än att det sticker i livmodern (kan vara mensen på väg..). Tar proggisar ännu på uppmaning från Veronika tills hcg är klart.

Serum i Aten tyckte att de prover som Veronika föreslog var rätt meningslösa.. de föreslår helt andra! Men min nya gyn har skrivit remiss för test av ureaplasma, alla könssjuksomar man alltid måste testa före IVF, samt hormonvärden så jag vet om jag fortfarande kan göra ET i naturlig cykel. Så nu ska jag försöka tjata på maken att Serum är nästa steg.Solig Han gillar Tjeckien, men jag vet inte längre... Gennet möjligen då, de verkar helt ok. Kanske Reprofit också. Unica är också bra.

Nackdelen med Serum är att de inte har så bra resultat på frysta donerade embryor.. de erbjuder 3 st och om jag förstår det rätt är chansen 30% för 3, men jag har mailat för att få klarläggande. Priset är 2000 euro. Så vi får se. Har även hittat en känd spansk klinik som jag ska maila idag. Spännande nu!!! {#emotions_dlg.flower}

Vad härligt att du har träffat en bra gynekolog! Eftersom Grekland är så bra på immunologi så kanske det borde vara nästa steg? Nu är jag så nyfiken på hur det har gått idag med testningen!!
  • Fiamedbarn
    Juliette F skrev 2014-02-19 19:09:09 följande:
    Hej Fia! Det blir till att skicka mensblod till Penny för analys - hcg var tyvärr mindre än 4. Och då är man inte gravid. Rynkar på näsan Men det anade jag redan till 99,9 % så ÄNTLIGEN är väntan över och jag kan lägga detta misslyckande bakom mig. Nya tag nu!

Jag har redan fått 3 mailsvar från Serum idag - det är verkligen snabba på att svara, ett stort plus!! Svarar på alla frågor också. Men det var en grej som bekymrade mig lite... själva testbiten är jag säker på att dom är duktiga på, så där har jag fullt förtroende. Men när jag frågade om embryodonation så fick jag ganska märkliga svar. Eller vad tycks om det här? Klipper o klistrar:
    "Typically we transfer 3 embryos but we can transfer up to 4 legally in your age group because the greek law doesn't make a distinction between own egg and donor egg embryos, but yes, multiple pregnancy rates can be higher with donor embryos than with own egg embryos in older women. Assuming there are no problems with the uterus (large fibroids etc), then with frozen embryos, when we put back 3 frozen embryos, the chance of pregnancy is up to about 50% and about half the pregnancies will be twins.  A small proportion of the pregnancies (about 5%) will be triplet, but in this case, they often spontaneously reduce to a twin or singleton or some of our patients choose to have a selective reduction procedure at about 10 weeks down to twins or singleton.We charge €2000 for 2, 3 or 4 good quality frozen embryos excluding your medication costs (about €100-400) or any blood tests you may need."

DVS de rekommenderar 3-4 donerade embryor för kvinnor 40+, men jag har alltid fått höra att livmoderns ålder inte spelar så stor roll utan det är embryornas kvalitet det hänger på. Och när hon skriver om selektiv abort så blir jag mörkrädd!!! Det är svårt att få till, risk att man tar död på övrigt / övriga embryor.Obestämd Jag skrev att jag aldrig kommer sätta in fler än två, men tydligen är priset samma för 1,2,3 eller 4 embryor. Eller är det inte så man tolkar hennes mail? Lite märkligt tycker jag allt. Men vill man ta risken med flerbarnsbörd så antar jag att det är en bra deal. Ofta går det ju bra, men som sagt risken ökar ju för alla möjliga komplikationer. Det ska man vara medveten om.

Har mailat kliniker i Spanien också, är helt inne på att kolla upp olika länder - men ställer mig nog i kö på Gennet ändå :)): Jag har goda vibbar för dom. Kanske Unica får en ny chans - om jag vågar mig på östrogenbehandling igen.. får se helt enkelt! De har ju en bra deal med sina shared embryo donation - 2 garanterade färskingar dessutom! Glad Saknar dessutom Barbara, vilken skillnad jämfört med virriga Veronika. Flört Btw så är V inte poppis på diverse engelska forum, har jag fått läsa...
    Åh vad tråkigt att höra!! Jag tyckte det lät så bra hos gynekologen och jag trodde det var din tur nästa gång. Men jag förstår dig, man vill bara veta så att man kan komma igång igen. Rätta takter Så kände jag också efter mina 2 missfall och nu känns det som jag fortfarande har lättare att ställa in mig på mf än barn fast jag är i v18! Så stragegin har sina nackdelar

Jag har förstått att det är vanligt i Grekland att man sätter in upp till 4 embryon, det gör man tex på EmBio också. Men jag tycker inte att det är bra, skulle gå med på max 2 st. Jag ser inget fel i en embryoreduktion i och för sig. Jag vet inte om det ökar risken för övriga embryos, det har jag aldrig trott men det kanske stämmer? Då är det ju lite risky...Men samtidigt är det viktigt att man verkligen kan ta hand om de barn som blir och bara tvillingar tror jag är en stor påfrestning! Jo åldern ska väl knappast ha så stor betydelse, men jag tror säkert att de ofta rekommenderar 3 och är man lite äldre så kanske de rekommenderar ett till...på EmBio stod inget om ålder utan det stod bara att de ofta satte in 3-4 st. En sak jag var lite orolig över i Grekland var att de har en kollapsad ekonomi, är det en klinik med bra renommé gör det kanske inget men jag tyckte ändå det kändes lite osäkert. Men jag har läst massor av positivt om Serum och speciellt om Penny! Det var så mycket att jag kände att jag själv ville träffa henne

Jag har förresten pratat med Barbora på telefon Men jag minns att jag var missnöjd, fast då diskuterade vi PGD och jag minns inte vad jag var missnöjd över - men det handlade bara om den frågan!
  • Fiamedbarn

Juliette, ja gör det - jag blir så nyfiken

Vad gäller Barbora så lät hon lite osäker/pressad på telefonen och när vi pratade om PGD rekommenderade hon inte det eftersom det kan påverka embryot negativt...och utifrån det hon sa tänkte jag att de inte är så duktiga på PGD och då tänkte jag att de inte är så duktiga på annat heller. Men man drar ju stora slutsatser på väldigt små indikationer eftersom det är ett så stort beslut och man har så lite information om klinikerna...men jag håller med, breven jag fått är också otroligt bra. Hon är ju också fantastisk på engelska!

Vad gäller Grekland har jag varit mest orolig för att den dåliga ekonomin ska påverka verksamheten negativt, att de inte har den senaste utrustningen, att de frestas ljuga/fuska tex vid överföringen/kvaliteten på embryorna för att de är så beroende av att få in pengar. Men samtidigt kanske just deras verksamhet inte påverkas så mycket av krisen eftersom många utomlands söker sig dit ständigt och jämnt...

• Fiamedbarn
    Nettan12 skrev 2014-02-21 18:44:19 följande:
    En fråga efter att ha följt den här tråden ett tag - hur vet man om man har en immunologisk sjukdom?
    Ni som har fått veta det - har ni gjort tester osv för det?
    Jag har vid tidigare IVF:er fått Prednisolon och just efter transfer så har jag fått en liten förkylningskänsla. Men den läkare som jag hade då har inte testat nåt speciellt, utan Prednisolon var nog bara för att testa nåt nytt och mer. Samtidigt vill man ju kolla allt som går för att förutsättningarna ska vara de bästa eftersom inget har fungerat tidigare.
    Jag har ju astma. Andra immunologiska sjukdomar är tex reumatism och MS. Men man kan säkert ha andra immunologiska problem som inte är kopplade till sjukdomar.
  • Fiamedbarn

Jag har tagit blodprov som visar att jag inte har ökad risk för blodpropp (som genetiskt vissa har) men har nu blivit gravid när jag tagit trombyl första gången. Jag har förstått det som att det hjälper kroppen att behålla graviditeten genom att det underlättar blodgenomströmningen - oavsett om man har behov av blodförtunnande eller ej! Jag har även en bekant som försökt i många år och först på trombyl blev hon gravid inte bara en utan två gånger! Men jag tror ju också starkt på progesteron som ju minskar med åldern och är det hormon som ser till att graviditeten bevaras. Nu är jag säkert lite tjatig för jag har nog nämnt detta förut, men för mig är det mirakelmediciner eftersom jag efter 2 år äntligen verkar få behålla barnet vid hela 43 års ålder!

• Fiamedbarn
    Juliette F skrev 2014-02-26 13:18:12 följande:
    Konstigt, några minuter efter att jag postat mitt förra inlägg började smärtan avta. Mkt mindre ont nu och kan stå upprätt igen, så jag tror jag avvaktar. Det kanske var en reaktion på IVF:et med alla hormoner osv. Har snart blött färdigt efter minuset, så jag antar det kanske var några sista svåra mensvärkar eller nåt.
    Vad jobbigt! Men skönt att det verkar bättre. När jag prövade med pergotime fick jag i samband med mensen så kraftiga buksmärtor att jag trodde jag skulle dö! Jag spydde två kaskadomgångar, bara skrek och fick åka in med ambulans. Tog två morfinsprutpr (el nåt liknande) innan det lade sig lite. Jag var inte lös eller körig i magen utan det var en helt statisk smärta som var outhärdlig. Var inlagd några dagar men de kunde inte hitta något. Dock så verkade läkaren bekräfta min egen teori om att pergotime kunde vara boven. Jag fick kraftiga reaktioner av det och buksmärtorna vid mensen var den stora finalen. Det provar jag aldrig igen!
  • Fiamedbarn
    Juliette F skrev 2014-02-27 22:57:22 följande:
    Ja mycket konstigt. Låter jobbigt med din pergotimeupplevelse!!! Skrikandes Vad orsakade dessa extrema smärtor, mer exakt? Blev det någon inflammation elr nåt?

Jag har ju bara fått hcg och progesteron, undrar om de kan orsaka såna hemska smärtor? Det blir intressant att se vad blodprover och VUL visar. Blev riktigt rädd igår, så ont så länge (morgon till kväll) har jag aldrig haft, började googla på äggstocks- och livmodercancer och såna saker, man blir ju bekymrad när det gör svinont o man inte fattar varför.Förvånad Men det stämde inte riktigt in på symptomen, och idag mår jag ju bättre tack o lov :)). Jag tippar på någon skum bakterie så vi får se!
    Jag hade nån inflammation i buken för det var otroligt ömt i flera dagar efteråt men värken kom inte tillbaka. Jag undrar om det kan ha varit tarmvred? Jag vet att nervsystemet runt tarmarna är nära förbundet med livmodern och när jag var ung hade jag gräsliga menssmärtor och fick då alltid problem med magknip och diarréer. Eftersom pergotime gav kratig ägglossningssmärta och kraftig menssmärta är min teori att det måste finnas ett samband med magproblemen (som dock inte handlade om att jag blev lös..) Läkaren sa att om det brinner på ett ställe så kommer det rök på ett annat och verkade bekräfta att ökad värk i livmodern skulle kunna ge denna smärta och ömhet i hela buken. Men något riktigt svar fick jag ju inte...

Och jag vet inte, men jag tror inte att hcg och progesteron kan ge upphov till din smärta. Det är nog ingen fara. Men jag förstår att du är orolig, man vill ju veta vad det är!!
  • Fiamedbarn
    Juliette F skrev 2014-03-04 18:50:58 följande:
    Hur går det för er? Någon ny info, Veronica?

Äntligen har jag fått svar från Serum! Glad Upptäckte mailet i min spambox (??) idag, att de redan svarat i fredags... men idag är allt betalt och klart, provsvar lovas inom några dagar. Enormt nyfken på vad de kommer fram till. Känns ännu inte helt bra "därnere", ingen smärta - mer ett diffust obehag och trötthet. Tror det beror på för högt TSH, ska försöka höja dosen med gynekologens hjälp för dr vill inte höja mer.

Tar blodproven i morgon och gör 3D ultraljud i nästa vecka!
    Spännande att höra! Du får meddela resultaten sen!
  • Fiamedbarn
    Juliette F skrev 2014-03-04 19:23:08 följande:
    Det ska jag självklart göra! Allt bra med dig och den lilla? {#emotions_dlg.flower}
    Nja jag mår inte riktigt bra. Det är väl hormonerna men jag är både trött och är deppig, jättejobbigt faktiskt. Men jag har inga "riktiga" krämpor att klaga på...Skulle gärna vilja sjukskriva mig lite men det känns fel och omöjligt..Otacksamt att klaga på graviditeten i denna tråd kanske. Jag vill ju verkligen ha barnet! Men det är ändå svårt att hantera vardagen just nu. Dessutom är jag oroande stor och klumpig. Och min son sover dåligt...

Önskar jag kunde snabbspola tiden till sommaren!

Kram!!
  • Fiamedbarn
    Juliette F skrev 2014-03-07 15:23:08 följande:

Äntligen svar från Serum i Aten angående blodprovet jag skickade!!

Ureaplasmaprovet var positivt! Allt annat negativt, dvs man fann inget konstigt förutom Ureaplasma. Äntligen ett svar på varför!!!!

Ska käka antibiotika i 25 dagar, maken i 40 dagar. Ovanpå det höga doser av vissa vitaminer för hans del. Dessutom måste han undvika direkt solljus under hela behandlingen... Dr antyder att Ureaplasman kan ha orsakat makens katastrofdåliga spermier!! Är i intensiv mailkontakt med Serum och läkaren där, forts följer!

Vad skönt att du fått ett svar! Men vad är det för något?

Själv ska jag försöka få lite sjukskrivning på deltid för att få allt att gå ihop och för att värna om både min psykiska och fysiska hälsa.
  • Fiamedbarn
    TyckOmMig skrev 2014-04-29 18:52:04 följande:
    Tjejer hur högt TSH har ni innan Levaxin sätts in?Jag drabbades av struma på höger lob då jag åt östrogen inför ED försöket förra våren vilket ändå lyckades och har nu tvillingflickor på drygt 5 månader men mitt TSH ligger på 2,4 just nu ska ta om provet i början på juni igen för gränsen går vid 2,5 enligt vår endokrina mottagning/medicin alltså gränsen och jag planerar nytt ED försök i september om allt går som det ska med avslut av amningen och mens tillbaka.Ska i möjligaste mån köra i naturlig cykel någon som har erfarenhet av detta?
    Det optimala för att fertiliteten ska vara på topp är 1,0! Jag fick hjälp när TSH låg på 3,0 tror jag. Jag insisterade på att det skulle ner till 1,0 och det tror jag hjälpte till.
  • Fiamedbarn
    Juliette F skrev 2014-05-13 16:17:37 följande:
    Ursäkta att jag varit borta så pass länge från tråden. Anledningen till det är att min man har drabbats av en allvarlig sjukdom, och min tid går åt till att hjälpa och stötta honom. Tankar om barn ligger alltså väldigt långt borta just nu.
    Nej vad trist att höra efter allt ni varit med om Om du vill berätta mer så vill jag gärna lyssna. Stor kram <3
  • Fiamedbarn
    Veronica1 skrev 2014-05-13 20:16:03 följande:
    Juliette,; beklagar verkligen smile4.gif , förstår att era tankar finns på annat nu. Va rädda om varandra!
    Vi är nyss hemkommen från Prag, får se om vi har turen med oss den här gången... 2 perfekt runda & fina 8 celliga embryon sattes in i fredags, så nu är det inte mycket att göra, bara att vänta.
    Sköt om er alla smile1.gif
    Vad spännande! Jag håller tummarna!! När kan du börja testa?
  • Fiamedbarn
    Veronica1 skrev 2014-05-24 21:12:40 följande:
    Tack  för dina tankar Glad. Jag vet faktiskt inte än... TD igår, men jag har inte testat. Vet inte när jag ska göra det, men jag måste göra det! Kanske måndag morgon. Jag har en del symtom, men jag intalar mig själv att det är biverkningar! Jag är så rädd!

Ha det gott!
    Men vad spännande! Du måste ju testa!! Om inte annat så för vår skull Går det inte vägen är det ju bara påt igen!! Det kommer att lyckas - nu eller snart <3
  • Fiamedbarn

Sist jag var inne här var när jag var gravid (spontant!) med min dotter vintern 2013/14. Jag tänkte därför höra om det är någon som blivit gravid sen dess? Vore kul att bli uppdaterad!

Nu är min tjej 14 månader och har precis lärt sig gå. Är SÅ tacksam för henne! Det tog ju 1,5 år innan jag blev gravid och jag hade precis valt klinik och skulle komma igång med processen när jag för säkerhets skulle kollade att jag inte var gravid - men det var jag! Väldigt förvånande men otroligt efterlängtat. Det tog faktiskt lång tid efter det innan jag fattade att jag faktiskt fick ett barn till slut!

Önskar er alla lycka till! Jag tycker att embryodonation verkar vara ett fantastiskt sätt för att försöka få barn!

Varma hälsningar från mig!

• Fiamedbarn

Sist jag var inne här var när jag var gravid (spontant!) med min dotter vintern 2013/14. Jag tänkte därför höra om det är någon som blivit gravid sen dess? Vore kul att bli uppdaterad!

Nu är min tjej 14 månader och har precis lärt sig gå. Är SÅ tacksam för henne! Det tog ju 1,5 år innan jag blev gravid och jag hade precis valt klinik och skulle komma igång med processen när jag för säkerhets skulle kollade att jag inte var gravid - men det var jag! Väldigt förvånande men otroligt efterlängtat. Det tog faktiskt lång tid efter det innan jag fattade att jag faktiskt fick ett barn till slut!

Önskar er alla lycka till! Jag tycker att embryodonation verkar vara ett fantastiskt sätt för att försöka få barn!

Varma hälsningar från mig!

Svar på tråden Vi som gör/funderar på att göra embryoadoption