Nicali skrev 2012-04-06 14:45:11 följande:
Har testdag den 9/4 MEN fick mens redan 3/4 RD 9. så nu är det EA som gäller

Ska ha "avslutnings" samtal med sahlgrenska snart och funderar på om det finns något jag bör fråga dem om?
Vår historia är... Gick glada in i bebisverkstaden 2005 då trodde jag att jag skulle bli en ganska ung mamma (24år)! Efter tappra försök i över året tog vi kontakt med läkare för utredning.Tre kurer pergotime utan resultat. Laproskopi utan förklaring och till slut remiss till ivf! Kände mig då lättat då många vi kände hade lyckats på första ivf försöket. Glad som få när de plockade ut hela 12 ägg!!! Nu skulle vi lyckas plus få massa till frysen... Blev helt chockad när vi kom till ET och "bara" två ägg gick att använda. Fick ingen tidig mens denna gång utan klarade mig fram till testdagen 18 dagar senare men det var minus ändå. Dock kom det ut en vad jag senare förstått kan ha varit hinnsäck? Mitt uppe i denna sorg fick vi även reda på att maken fått cancer. Så vi tog bort vår sökandeplats ur adoptionskön då vi insåg att innan han skulle vara friskförklarad skulle han passerat åldern för länge sedan.
Sen var det dax för FET som blev ett minus. Då kände vi att vi tar paus och fokuserar på att få maken frisk och i balans. Han klarade sig och har idag varit cancerfri i fyra år
2010 kände vi att vi orkade igen och gjorde ett försök till. Av 8 ägg blev 3 befruktade (jippie tänkte vi). ET slutade redan RD 10 med mens. ET 1 blev minus. ET 2 Blev inget med då det inte klarade tiningen

2011 Blev det 11 ägg plockade igen efter jätte höga doser. Men 6 var omogna ändå. Så av 5 som gick att använda blev det två befruktade som sattes tillbaka. Inget till frysen

Så här är vi nu! Känner att jag inte orkar en hormonbehandling till då jag får jätte mycket biverkningar. Sen verkar ju inte varken mina ägg eller makens spermier kunna bli någon bebis.
Bokat tid hos en vanlig gyn för att dubbel kolla om de kan missat ngt i utredningen. Typ Endomedtrios eller Baktriell vaginos.
Ska ta kontakt med Unica tänkte jag (läst mycket bra). Har ni som varit i kontakt med dem börjat med mail eller har ni ringt? Min engelska är sådär...
Vi räknar med att göra tre försök sen ger vi upp då vi inte har ekonomin till att fortsätta mer sedan

Hur mycket ska man räkna med att varje försök går på? Räknar just nu med 20 tusen, är jag helt ute och cyklar?
Juliette GRATTIS till Donator match!!! Har inte ens hunnit tänka på vilka "krav" vi har på donator... Vi är extremt olika jag och min man så känns som det mesta skulle funka:-P Kanske inte om båda är 150 då vi båda är ganska långa. Men i övrigt

Vad har ni velat ha matchat? Ögonfärg, hårfärg, längd, kroppstyp,blodgrupp???
NU BÖRJAR RESAN
Oj vilken resa det måste har varit för er! Så skönt att höra att din man äntligen är frisk. Tror att EA kan vara ett bra alternativ för er.
Tack för uppmuntran! Vi är jättenöjda med matchningen, och vi har väl inte ställt några särskilda krav mer än att försöka matcha ögonfärg, hårfärg samt längd och utbildning någorlunda. Det har jättemånga donatorer, så därför tror jag de har en del "att välja på". Jag har bara haft kontakt via mail innan jag åkte dit förra året, har funkat jättebra.
Glad påsk - maken har lagat middag och ropar!