4everHope skrev 2012-04-13 21:04:00 följande:
Tack Juliette för resetipsen. Vi bor i Sthlm vilket känns som en fördel vad gäller flygbolag. En fråga igen... Kanske mest riktad till Angels som är mitt i behandlingen inför EA. efter testcykeln med Divina, tabl från mensdag 5 och i 21 dagar. Fick du mens först efter att tablettkuren var slut? Och började du då direkt med nästa medicinkur den som är för transfercykeln? Är det risk att man kan få sin mens under behandlingen eller styrs det genom läkemedlen? Mina frågor är ännu fler nu. Vi har fått klartecken att börja behandla för testcykeln. Min mens brukar vanligen komma dag 26-28. Unica ska skicka tabletterna på mån. Men vad händer, fick blod på pappret idag = mens igång imorgon dag 23... Det är då fan att kroppen ska spela mig ett spratt nu. Minns du hur många dagar det tog för Divina att komma fram? Säg två :) dessutom ställer min förtidiga mens till det med kommande transfer ur och EA. Ska till Spanien 31/5-5/6. Typ då det kan vara aktuellt med EA :( Är det då möjligt att styra insättningen med Medicineringen? Vill inte vänta ytterligare en mån då det inte heller är en bra tidpunkt... Tacksam för snabb respons :)
Tror mina kom ganska fort, men det tog ett tag innan jag hämtade ut dem, för jag förstod inte först vad det var, så jag ringde och frågade vem sjutton som skickat paket till oss.
Tror man kan styra insättningen på samma sätt som vid IVF, men kanske inte hur länge som helst. Du får fråga kliniken, så får du säkert ett bättre och mer exakt svar.
Jag har inte avslutat min första kur Divina än, utan har typ 5 tabletter kvar eller något. Sen väntar vi på mensen och beroende på när den kommer, så planeras insättningen. Först när mensen kommer känner jag att jag vågar boka flygbiljetter.
4everHope skrev 2012-04-13 21:30:42 följande:
Angels: såg att du bor i Sthlm län norr över. Inte så långt ifrån mig mao. En fråga, om det kör ihop sig och inte mina Divinatabletter kommer i tid till dag 5 har du några över sedan din testcykel att låna ut tills jag får mina. Då är du verkligen en Angels :)
Kan absolut låna ut en karta till dig om dina tabletter inte kommer fram i tid. Vet faktiskt inte hur många man behöver, men jag har i alla fall 3 totalt; den jag håller på med och två till. Man tar bara 1 karta per cykel i alla fall, så mycket vet jag.
Juliette F skrev 2012-04-13 13:08:12 följande:
Jag tror det kan bero på att AVA är en väletablerad kedja i Finland, och prisbilden hänger väl med lite högre även i ett relativt billigt land som Lettland. AVA har gott renommé, säkert jättebra läkare och personal också, och tar bra betalt för det. Men frågan är om fler blir gravida på en klinik bara för att den är dyrare och har gott rykte? Unica är ju en liten klinik som inte har samma marknadsföringsresurser. Men personalen där är mycket skicklig. Ryktet sprids via olika internetforum, då folk som varit där är nöjda med behandlingen. Sen är ju prisbilden i Tjeckien en helt annan än t ex i Finland, de har ju tjeckiska kronor i Brno och inte euro - antar det spelar in. Dock upplever jag inte Tjeckien som ett fattigt land - tvärtom, modernt och fräscht. Ett helt annat intryck än Polen, men å andra sidan är Polen utan jämförelse det billigaste landet för alla typer av fertilitetsbehandlingar. Om man lyckas "få till det där" dvs. Jag fixade det inte av olika skäl....
Jag kan dock inte riktigt förstå varför man väljer att betala ett så högt pris när det faktiskt finns billigare alternativ och dessutom likvärdiga (hoppas jag). Men det återstår att se om det är värt pengarna.