4everHope skrev 2012-04-12 11:39:09 följande:
Hej,
Här är en till som i princip har bestämt sig för EA på Unica, Brno. Vi väljer på det och ÄD på AVA, Riga.
Pengamässigt får man ju 5 EA mot i värsta fall ett ÄD.
Lite avhängt är det på min sambos spermiekvalitet. Idag ska vi till vår gyn och göra ul, ta blodprover och lämna spermieprov. Sambon blir 45 år så trots en biologisk son på 8 år är det ju inga garantier för pigga simmare.
Visst vore det roligt att ge sonen ett biologiskt syskon men å andra sidan kommer det inte göra någon skillnad, en ev graviditet blir ju den samma.
Lite frågor:
Angels, som är på gång, behövde du göra en testcykel först eller började du behandla slemhinnan direkt inför ett EA? Skickade Unica dina läkemedel eller kunde läkaren i Sverige skriva ut dessa? Hur länge ska man äta dessa läkemedel innan EA, förstår att det är avvägt på slemhinnans tjocklek som mäts dag 15-16. men när åker man i sånt fall till Tjeckien för insättning? Har massor av frågor känner jag...
Spännande att det finns en sådan här fantastisk möjlighet. Jag har också gått igenom en lång barnlöshetsresa, står om den på min sida för den som är intresserad.
=)
Hej och välkommen hit! Roligt att ni också funderar på EA. Vi har tidigare sagt att vi som gör EA måste försöka få till en träff så småningom (när vi alla förhoppningsvis lyckats) och det är lite extra roligt när så många funderar på att göra EA just på Unica. Det var Juliette som från början fick in mig på Unica-spåret, då jag var på väg till Polen, men tyckte att de var näst intill otrevliga och inte särskilt hjälpsamma, men det kan bero på bristande kunskaper i det engelska språket.
Först gör jag en testcykel, det är den jag jobbar på nu. Har 6 dagar kvar med tabletten Divina och sen är det dags att invänta mensen. Sen börjar själva överföringscykeln. Vilka tabletter som ska tas i den vet jag inte riktigt än, men jag tror den heter något på E... hm... minns inte namnet, men som du själv skrivr så tror jag tablettintaget är beroende av hur tjock slemhinna man har vid mätningen (17-19 dagen i testcykeln). Jag är idag på jag 18 i cykeln och jag har EA beräknad till den 9 maj beroende på när min mens kommer igång.
Min sambo har 3 barn sedan tidigare, 10, 12 och 16 år är de idag. De var 2, 4 och 8 när vi började försöka. Nu visade det sig ju att det var fel på oss båda, men visst kändes det som ett säkert kort att träffa en man som redan satt 3 barn till världen.

Åldern börjar ta ut sin rätt här, han blir 41 i år, men då var han bara 32, skulle fylla 33, så vi tänkte nog aldrig på att det skulle vara fel på honom... Det var dock först efter 3 IVF-försök som läkaren "kläckte ur sig" att det är fel på mina ägg.

Tänk om vi vetat det tidigare... men men, gjort är gjort.
Ställ gärna fler frågor, bara att fråga på. Det är nog inte enbart du som undrar över saker och ting och även om vi kanske inte kan svara på alla frågor idag, så går dagarna i raketfart och ju längre i processen vi kommer, desto fler frågor kan vi svara på.