• Anonym

Rusta, handlar aldrig där igen !!

Var iväg och handlade i veckan och impulsköpte ett badrumsskåp och spegel på Rusta för nästan 600kr. Det var beställningsvaror som vi fick hämta på ett DHL lager tre dagar efter vi varit i butiken och betalat. Men väl hemma så såg vi att det aldrig skulle kunna sättas upp (fel mått).

Så Idag var sambon och lämnade tillbaka det (obrutna förpackningar självklart) och vi fick inte tillbaka alla pengar, dom tog ut 150:- för frakten. Fraktkostnad var det inget prat om ens när vi köpte sakerna så vi betalade endast det priset som stod i affären. I kvittot står det inte heller något om fraktkostnad varken när man köper eller returnerar produkterna.

Dom kan väll inte ta betalt för något som inte ens står i kvittona? Inte för att vi är så beroende av 150 kr men det låter ju helt galet.
    Han jobbar själv inom handels och kommer en kund och köper en dator för låt säga 2599:- och vill returnera den så får kunden tillbaka samma summa. En annan sak är det ju om jag tex beställer från Gina Tricot, då står det redan i kvittot att det dras 35:- i returavgift.

Någon som råkat ut för något liknande?
    Tycker det är så sjukt dåligt när man lurar sina kunder så nej där handlar inte jag igen, inte särskilt trevlig bemötande i kassan heller när han frågade hur det kunde gå till så (han var trevlig och lugn hela tiden).

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-03 20:59
    Ser nu att tråden hamnade fel, den ska givetvis ligga under ekonomi. En moderator får flytta tråden om h*n vill. :)

• Svar på tråden Rusta, handlar aldrig där igen !!
  • Anonym

Hur går det ts? Vad sa de i butiken när ni ringde?

Hur kan man inte först detta? "Om du ångrar dig innan varan levererats till dig, måste du ändå stå för transportkostnaden som uppstått genom din beställning, fn. 149 kr"

• DisposableHero
    Anonym skrev 2012-04-04 21:13:43 följande:

Hur går det ts? Vad sa de i butiken när ni ringde?

Hur kan man inte först detta? "Om du ångrar dig innan varan levererats till dig, måste du ändå stå för transportkostnaden som uppstått genom din beställning, fn. 149 kr"

Ja fast du verkar ha missat att TS inte alls ångrade sig innan leveransen. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-04 10:38:28 följande:
    Fel, DHLs lager låg i samma stad som Rusta (Linköping) och vi var tvunga att åka dit och hämta sakerna eftersom den inte fanns i butiken.

När vi var i butiken så sa hon "dom här varorna har vi tyvärr bara på DHLs lager, dom finns att hämtas där om 3-7 arbetsdagar och dom kontaktar er när det finns att hämta där".
    Du skriver det så bra själv:  När vi var i butiken så sa hon "dom här varorna har vi tyvärr bara på DHLs lager, dom finns att hämtas där om 3-7 arbetsdagar och dom kontaktar er när det finns att hämta där".

Varan fick beställas, innan du kunde hämta den. 
  • Anonym
    DisposableHero skrev 2012-04-04 23:35:34 följande:
    Ja fast du verkar ha missat att TS inte alls ångrade sig innan leveransen. 

Nej det har jag inte missat. Men detta visar ju att kostanden för leverans blir ändå.

Det är ju leveranskostanden som blir till lagret.
  • mammassnosa
    Anonym skrev 2012-04-05 07:38:29 följande:
    Nej det har jag inte missat. Men detta visar ju att kostanden för leverans blir ändå. Det är ju leveranskostanden som blir till lagret.

Fast då ska man inte skriva kostnaden för hemleverans... Då ska det stå kostnaden för transport av best. vara eller nåt sånt. Kostnad för hemtransport tolkar iaf jag som att nån ska köra det till min dörr....
  • Anonym
    mammassnosa skrev 2012-04-05 07:47:45 följande:

Fast då ska man inte skriva kostnaden för hemleverans... Då ska det stå kostnaden för transport av best. vara eller nåt sånt. Kostnad för hemtransport tolkar iaf jag som att nån ska köra det till min dörr....

I butiken står även info om beställningsvaror, även på de papper som ts skrev på vis beställning.
  • Anonym
    mammassnosa skrev 2012-04-05 07:47:45 följande:
    Precis det jag menar.
    Han ringde och butikschefen sa att det inte är första gången detta tas upp, att han skulle "titta på det". Så antar att texten på hemsidan ev. kommer skrivas om. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-05 07:56:35 följande:
    I butiken står även info om beställningsvaror, även på de papper som ts skrev på vis beställning.
    Nej det står inte i dom papperna vi skrev på i butiken, vilket jag skrivit tidigare i tråden. Hon som satt i kassan läste också kvittot och sa att de inte står men "att det är i alla fall så".
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-05 08:59:00 följande:
    Nej det står inte i dom papperna vi skrev på i butiken, vilket jag skrivit tidigare i tråden. Hon som satt i kassan läste också kvittot och sa att de inte står men "att det är i alla fall så".

Men jag vet att det gör det, sen är det en annan sak att ni inte läst det ni skrivit under. Och nej teten på hemsidan kommer inte att skrivas om.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-05 09:00:56 följande:
    Men jag vet att det gör det, sen är det en annan sak att ni inte läst det ni skrivit under. Och nej teten på hemsidan kommer inte att skrivas om.
    Men hon i kassan då? Missade hon också den texten i sånna fall, och vi som läst pappret flera gånger. Jobbar du på Rusta eller hur kan du "VETA"?
Svar på tråden Rusta, handlar aldrig där igen !!