• Anonym

    Rusta, handlar aldrig där igen !!

    Var iväg och handlade i veckan och impulsköpte ett badrumsskåp och spegel på Rusta för nästan 600kr. Det var beställningsvaror som vi fick hämta på ett DHL lager tre dagar efter vi varit i butiken och betalat. Men väl hemma så såg vi att det aldrig skulle kunna sättas upp (fel mått).

    Så Idag var sambon och lämnade tillbaka det (obrutna förpackningar självklart) och vi fick inte tillbaka alla pengar, dom tog ut 150:- för frakten. Fraktkostnad var det inget prat om ens när vi köpte sakerna så vi betalade endast det priset som stod i affären. I kvittot står det inte heller något om fraktkostnad varken när man köper eller returnerar produkterna.

    Dom kan väll inte ta betalt för något som inte ens står i kvittona? Inte för att vi är så beroende av 150 kr men det låter ju helt galet.
    Han jobbar själv inom handels och kommer en kund och köper en dator för låt säga 2599:- och vill returnera den så får kunden tillbaka samma summa. En annan sak är det ju om jag tex beställer från Gina Tricot, då står det redan i kvittot att det dras 35:- i returavgift.

    Någon som råkat ut för något liknande?
    Tycker det är så sjukt dåligt när man lurar sina kunder så nej där handlar inte jag igen, inte särskilt trevlig bemötande i kassan heller när han frågade hur det kunde gå till så (han var trevlig och lugn hela tiden).

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-03 20:59
    Ser nu att tråden hamnade fel, den ska givetvis ligga under ekonomi. En moderator får flytta tråden om h*n vill. :)

  • Svar på tråden Rusta, handlar aldrig där igen !!
  • Schweppes

    Läs på hemsidan. Lite får man ta reda på själv.

  • Tirem
    Anonym skrev 2012-04-03 21:39:22 följande:
    Ah på hemsidan tydligen skrevs längre upp, men va tusan? Om man står i en butik och handlar något.. det är ju inte som så att man tänker "jaa men jag tar och letar upp närmsta dator och klickar in på deras hemsida för att se om det finns några "dolda avgifter" vid det här köpet.."

    Asså nån gräns får det ju finnas eller? Vill dom ha nöjda eller missnöjda kunder?

    Det är ju inte så svårt för om att säga - det här är en beställningsvara och det innebär att om ni vill returnera detta så tar vi ut en avgift på 150:- 

    Eller skriva det i kvittot så dom slipper öppna munnen.

    Eller? Det handlar som sagt om att behålla sina kunder och utan nöjda kunder lär Rusta gå i konkurs. 



    Självklart letar man inte upp en dator men... Man frågar personalen om vad som gäller! Du har ett ansvar när du gör ett avtal (köp) med en affär, du är ansvarig för att vet vad du godkänner. När du köper och betalar en vara godkänner du egentligen ett avtal med affären i fråga... Skulle du någonsin skriva på ett avtal utn att dubbelkolla vad du godkände?


  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-03 21:39:22 följande:
    Ah på hemsidan tydligen skrevs längre upp, men va tusan? Om man står i en butik och handlar något.. det är ju inte som så att man tänker "jaa men jag tar och letar upp närmsta dator och klickar in på deras hemsida för att se om det finns några "dolda avgifter" vid det här köpet.."
    Asså nån gräns får det ju finnas eller? Vill dom ha nöjda eller missnöjda kunder?
    Det är ju inte så svårt för om att säga - det här är en beställningsvara och det innebär att om ni vill returnera detta så tar vi ut en avgift på 150:- 
    Eller skriva det i kvittot så dom slipper öppna munnen.

    Eller? Det handlar som sagt om att behålla sina kunder och utan nöjda kunder lär Rusta gå i konkurs. 

    Fast det säger sig ju själ när det handlar om en beställningsvara - alltså inte en vara de har i butik. Kollade ni ens upp att det var öppetköp innan ni köpte?
  • Barbabok
    Anonym skrev 2012-04-03 21:41:22 följande:
    Då får dom väll ställa upp datorer då i butikerna så man kan surfa in på deras hemsida där det står. Om dom inte kan skriva det bredvid prislapparna, säga det när man köper, eller skriva det i kvittot så man informeras om det. Hade jag beställt från hemsidan hade det ju varit en annan sak.
    Ja visst kunde man muntligt informerat men tror inte det är ett krav. Visst är det mycket med tanke på vad sakerna kostade i sig.
    han kommer i juni
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-03 21:41:22 följande:
    Då får dom väll ställa upp datorer då i butikerna så man kan surfa in på deras hemsida där det står. Om dom inte kan skriva det bredvid prislapparna, säga det när man köper, eller skriva det i kvittot så man informeras om det. Hade jag beställt från hemsidan hade det ju varit en annan sak.

    Denna info finns i butikerna.
  • Coyote
    Anonym skrev 2012-04-03 21:41:22 följande:
    Då får dom väll ställa upp datorer då i butikerna så man kan surfa in på deras hemsida där det står. Om dom inte kan skriva det bredvid prislapparna, säga det när man köper, eller skriva det i kvittot så man informeras om det. Hade jag beställt från hemsidan hade det ju varit en annan sak.
    Fast det är ju inga problem att fråga heller vad som gäller. Tyvärr, det här känns som att det ligger på dig, du har inte tagit reda ordentligt på vad som gäller vid returer, nu får du stå för det, ungefär.
  • Anonym
    Tirem skrev 2012-04-03 21:44:20 följande:
    Självklart letar man inte upp en dator men... Man frågar personalen om vad som gäller! Du har ett ansvar när du gör ett avtal (köp) med en affär, du är ansvarig för att vet vad du godkänner. När du köper och betalar en vara godkänner du egentligen ett avtal med affären i fråga... Skulle du någonsin skriva på ett avtal utn att dubbelkolla vad du godkände?
    Nää jag skulle aldrig skriva på ett avtal utan att läsa, och vi läste kvittot innan vi skrev på det, där stod bland annat hur många dagars returrätt osv. Men inget om någon kostnad.

    Så till er ALLA som skriver här. Det stod nu på deras hemsida. MEN för deras bästa, för att dom ska få behålla kunder så borde DOM säga
    - det här är en beställningsvara och det innebär att vi tar ut 150:- i avgift om du vill returnera
    Eller så kan dom skriva det bredvid prislappen, eller bara skriva det i kvittot så man läser det innan man skriver på.

    JAG tycker att det är att lura sina kunder när dom verkligen "gör allt" för att gömma den här summan. Som jag sa, det är ju inte som så att man tänker där i butiken "jag loggar in på deras hemsida och ser om det står något om "dolda avgifter".

    Så sambon kommer ringa imorron och "klaga" på det här, för DERAS skull. Vi kan inte vara dom första som åker dit och lämnar en vara och så blir man paff och känner sig lurad på 150:-
  • OnlyOne

    Ibland är man slarvig eller inte tillräckligt påläst och åker på liknande smällar. Rusta har i detta fall inte gjort något fel då det kostar dem pengar att frakta gods fram och tillbaka.

    Alla har vi säkerligen begått liknande tabbar. Man får svälja sin stolthet, lära sig av misstagen och gå vidare, klokare än innan.

  • Coyote
    Anonym skrev 2012-04-03 21:50:51 följande:
    Nää jag skulle aldrig skriva på ett avtal utan att läsa, och vi läste kvittot innan vi skrev på det, där stod bland annat hur många dagars returrätt osv. Men inget om någon kostnad.

    Så till er ALLA som skriver här. Det stod nu på deras hemsida. MEN för deras bästa, för att dom ska få behålla kunder så borde DOM säga
    - det här är en beställningsvara och det innebär att vi tar ut 150:- i avgift om du vill returnera
    Eller så kan dom skriva det bredvid prislappen, eller bara skriva det i kvittot så man läser det innan man skriver på.

    JAG tycker att det är att lura sina kunder när dom verkligen "gör allt" för att gömma den här summan. Som jag sa, det är ju inte som så att man tänker där i butiken "jag loggar in på deras hemsida och ser om det står något om "dolda avgifter".

    Så sambon kommer ringa imorron och "klaga" på det här, för DERAS skull. Vi kan inte vara dom första som åker dit och lämnar en vara och så blir man paff och känner sig lurad på 150:-
    Ja, det är klart ni känner så, att det är deras fel. Det jag tänker är dock att om jag köper en beställningsvara så känns det ganska självklart att det inte bara är att lämna tillbaka varan, och det vanligaste är ju att man kollar så produkten passar hemma innan man köper den.

    De kan säkert bli ännu bättre på att informera vad som gäller, så ring ni.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-04-03 21:50:51 följande:
    Nää jag skulle aldrig skriva på ett avtal utan att läsa, och vi läste kvittot innan vi skrev på det, där stod bland annat hur många dagars returrätt osv. Men inget om någon kostnad.

    Så till er ALLA som skriver här. Det stod nu på deras hemsida. MEN för deras bästa, för att dom ska få behålla kunder så borde DOM säga
    - det här är en beställningsvara och det innebär att vi tar ut 150:- i avgift om du vill returnera
    Eller så kan dom skriva det bredvid prislappen, eller bara skriva det i kvittot så man läser det innan man skriver på.

    JAG tycker att det är att lura sina kunder när dom verkligen "gör allt" för att gömma den här summan. Som jag sa, det är ju inte som så att man tänker där i butiken "jag loggar in på deras hemsida och ser om det står något om "dolda avgifter".

    Så sambon kommer ringa imorron och "klaga" på det här, för DERAS skull. Vi kan inte vara dom första som åker dit och lämnar en vara och så blir man paff och känner sig lurad på 150:-
    Men det är ju du som har fel!!

    Har flera gånger gjort liknande köp, på rusta, och informationen finns där. NI missaden,. tugga i er det o stå för det istället. Det här är bara pinsamt.
Svar på tråden Rusta, handlar aldrig där igen !!