• RianMusik

Nils Karlsson Pyssling är gay !

Vet ej om ni har sätt Nils Karlsson pyssling men om man har gjort det så ser man att i många scener i filmen är ganska gay !

Inte bra att se för barn !

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-06 15:36
    PS : Skall stå sett !
  • Svar på tråden Nils Karlsson Pyssling är gay !
  • splink
    RianMusik skrev 2012-04-06 17:33:04 följande:
    Du är blåst bara för att du blandar in mina barn i detta ! Mina barn mår bara bra och det finns inget som säger att ens barn far illa bara för att någon av deras föräldrar inte är så gay vänliga ! Hur barn mår handlar om hur du som förälder får dina barn att känna trygghet i uppväxten och inte om ens föräldrar har starka åsikter om saker och ting ! Barn lär sig med tiden att tänka själva ! Det gäller att man bara finns där för dem !
    Jag förstår fortfarande inte meningen i att inte vara gayvänlig? Är det fel att vara gay? Och är det fel för barn att veta att det finns folk som är gay?
    Dotter född -07, BF med syskon 17/9 Bloggar på detsaknadebarnet.blogspot.com
  • RianMusik
    splink skrev 2012-04-06 17:34:28 följande:
    Jag förstår fortfarande inte meningen i att inte vara gayvänlig? Är det fel att vara gay? Och är det fel för barn att veta att det finns folk som är gay?
    Alltså orsaken varför jag inte tänker svara på din fråga är bara för jag vet att du och jag inte tycker likadant som bara kommer göra att detta ämne skulle bara fortsätta utan något stop. Jag skulle kunna svara men då skulle du fråga en ny fråga om mitt svar osv.  Detta är ett känsligt ämne som man har mycket att säga om och sånt tar man inte över nätet utan öga mot öga med den man vill diskutera detta med !
  • Marlean
    RianMusik skrev 2012-04-06 17:33:04 följande:
    Du är blåst bara för att du blandar in mina barn i detta ! Mina barn mår bara bra och det finns inget som säger att ens barn far illa bara för att någon av deras föräldrar inte är så gay vänliga ! Hur barn mår handlar om hur du som förälder får dina barn att känna trygghet i uppväxten och inte om ens föräldrar har starka åsikter om saker och ting ! Barn lär sig med tiden att tänka själva ! Det gäller att man bara finns där för dem !

Finns du fortfarande där för dem om de kommer ut som homosexuella?
  • AW76

Jaså, Nils Karlsson Pyssling är gay? Det avgör du bara sådär, grundat på en film? Behöver jag förklara för dig att film = inte verklighet? Ja, tydligen.

En till grej: Jag har en bror som är gay. Hans största intressen: bilar och sport. Han är så långt ifrån "fjollig" du kan tänka dig. Blir så trött på myten att alla homosexuella killar är fjolliga och feminina.

Eftersom den här tråden inte ligger under "ironi och satir" så antar jag att du är seriös. Tragiskt! 

• Kayle

Jag ser inte alls var probemet ligger, TS. Och som Marlean skriver... Skulle du finnas där? Med tanke på hur du verkar tänka och reagerar så är väl homosexualitet lika med förpassning elr liknande?

• RianMusik
    Marlean skrev 2012-04-06 17:53:33 följande:
    Finns du fortfarande där för dem om de kommer ut som homosexuella?
    Självklart skulle jag det ! Man behöver inte gilla det men man skulle ändå finnas där för dem !
  • Kayle

Och ändå, om nu "badscenen" är så hemsk... Borde det då inte vara farligt för barn att se en pojke och en flicka tillsammans?

• Lippans

Är inte skådisen (pysslingen) tjej? Jag har för mig att det var en tjej som spelade honom..

• Lippans

Nä, det var en kille. Var hade jag fått det ifrån, att det var en tjej? Och det var ju väldigt OT också... Sorry.

• NKmamma

Hoppas att du ts inte lägger över dina trångsynta värderingar på dina barn.

RianMusik skrev 2012-04-06 17:51:35 följande:
    Alltså orsaken varför jag inte tänker svara på din fråga är bara för jag vet att du och jag inte tycker likadant som bara kommer göra att detta ämne skulle bara fortsätta utan något stop. Jag skulle kunna svara men då skulle du fråga en ny fråga om mitt svar osv.  Detta är ett känsligt ämne som man har mycket att säga om och sånt tar man inte över nätet utan öga mot öga med den man vill diskutera detta med !

Men varför startade du tråden då den så uppenbart speglar dina åsikter?
Svar på tråden Nils Karlsson Pyssling är gay !