• Madame Hoffa

Djurplågeri med innekatt

Jag kan inte förstå hur man kan skaffa katt för att låsa in den och aldrig låta den gå ut?!

Jag har alltid haft katt både när jag bodde i lägenhet i stan och nu när jag bor i hus. Katten har alltid fått gå ut och in som den vill, och det har aldrig varit några som helst problem.

Personligen tycker jag det är själviskt att skaffa katt om man bara ska låta den gå inne.

• Svar på tråden Djurplågeri med innekatt
  • Sisisisi

Mina innekatter verkar inte ett dugg plågade av att vara inomhus. Tvärtom. Vad är det som plågar en innekatt menar du?

• Dr Mupp

Personligen anser jag att det är mer djurplågeri att släppa ut en katt vind för våg tillsammans med alla de faror i from av andra djur, elaka människor och bilar som finns där ute. Har man någonsin sett en påkörd katt så förstår man ju att det är så mycket bättre för katten att vara inne eller ute i rastgård eller med sele.  

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • La Lola

Tycker det mer plågeri när folk bara släpper ut de vind för våg i en tätort/stad o inte har koll på katten....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Madame Hoffa
    Sisisisi skrev 2012-04-08 14:51:20 följande:
    Mina innekatter verkar inte ett dugg plågade av att vara inomhus. Tvärtom. Vad är det som plågar en innekatt menar du?
    Men de vet ju inget annat? Tror du seriöst att de inte hellre skulle vara ute och springa om de fick?
  • Cinza

Mina katter verkar inte vilja gå ut. Vi har haft dem i sex år och varje sommar har vi fönstret på vid gavel i vardagsrummet och inte en enda gång har de hoppat ut. Det är inte mer än en meter ner till marken så höjden borde inte stoppa dem. Jag kan därför inte hålla med dig om att det skulle vara djurplågeri att ha innekatt. Mina katter skulle nog bli mer plågade av att jag tvingade ut dem. 

• Madame Hoffa
    Dr Mupp skrev 2012-04-08 14:53:20 följande:
    Personligen anser jag att det är mer djurplågeri att släppa ut en katt vind för våg tillsammans med alla de faror i from av andra djur, elaka människor och bilar som finns där ute. Har man någonsin sett en påkörd katt så förstår man ju att det är så mycket bättre för katten att vara inne eller ute i rastgård eller med sele.  
    Men snälla nån, ska man låsa in alla djur och även människor då, för de kan ju också bli påkörda?

Jag har som sagt alltid haft katt, sen jag var 13 år, och de har fått springa utomhus och aldrig någonsin blivit påkörda.
  • Fidelis ad urnam

Mina katter blir aldrig överkörda, de blir aldrig slagna av barn och elaka vuxna, de blir aldrig anfallna av andra katter eller andra djur. Mina katter är aldrig orsak till irritation hos grannar, bajsar aldrig i sandlådor och förstör. De lever inomhus där de aktiveras dagligen och mår mycket bra. 

• La Lola
    Fidelis ad urnam skrev 2012-04-08 14:57:50 följande:
    Mina katter blir aldrig överkörda, de blir aldrig slagna av barn och elaka vuxna, de blir aldrig anfallna av andra katter eller andra djur. Mina katter är aldrig orsak till irritation hos grannar, bajsar aldrig i sandlådor och förstör. De lever inomhus där de aktiveras dagligen och mår mycket bra. 
    Tummen upp!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Madame Hoffa
    Cinza skrev 2012-04-08 14:56:37 följande:
    Mina katter verkar inte vilja gå ut. Vi har haft dem i sex år och varje sommar har vi fönstret på vid gavel i vardagsrummet och inte en enda gång har de hoppat ut. Det är inte mer än en meter ner till marken så höjden borde inte stoppa dem. Jag kan därför inte hålla med dig om att det skulle vara djurplågeri att ha innekatt. Mina katter skulle nog bli mer plågade av att jag tvingade ut dem. 
    VILL de inte ut så är det ju en annan sak. Men då har de ju den fria viljan.
Svar på tråden Djurplågeri med innekatt