nemo1 skrev 2012-04-10 21:18:53 följande:
Ts måste antingen vara ett troll, vill provocera eller korkad i huvudet.
Varför? För att hon inte tycker som du?
Jag håller med TS. Katter SKA ha ett stort område som de kan ströva omkring på. Om man bor i ett ovanligt stort hus kanske det går an att ha en innekatt, men jag tycker att man ska släppa ut den. De allra flesta katter aktar sig för bilar och hittar hem igen, även om man bor inne i stan. Visst, katten KAN bli påkörd eller bli illa behandlad av människor och andra djur, men det kan dina barn också. Jag älskar min katt, och jag tycker inte att man ska göra en Fritzl på någon man älskar.
Att några, rent statistiskt väldigt få, katter är avvikande och trivs bra som innekatter betyder inte att det generellt är "okej" att aldrig släppa ut sin katt.
Sen förstår jag inte varför folk verkar tro att TS tycker att kor och hundar ska ströva fritt på gatorna också, bara för att hon tycker att man inte ska stänga in katter. Samvetsgranna bönder släpper ut sina kor på stora ängar där de kan softa omkring och idissla hela (eller åtminstone halva) dagarna. Genuint hundälskande hundägare har en stor trädgård eller tar regelbundet hunden till avsides belägna platser där den kan springa fritt.