• Madame Hoffa

Djurplågeri med innekatt

Jag kan inte förstå hur man kan skaffa katt för att låsa in den och aldrig låta den gå ut?!

Jag har alltid haft katt både när jag bodde i lägenhet i stan och nu när jag bor i hus. Katten har alltid fått gå ut och in som den vill, och det har aldrig varit några som helst problem.

Personligen tycker jag det är själviskt att skaffa katt om man bara ska låta den gå inne.

• Svar på tråden Djurplågeri med innekatt
  • Sallets

Hur ska vi göra med vår nakenfis då? Han KAN ju inte vara ute. På vintern skulle han frysa ihjäl och på sommaren skulle han bränna sig i solen...

• stikkem
    asahoff skrev 2012-04-08 14:44:41 följande:
    Jag kan inte förstå hur man kan skaffa katt för att låsa in den och aldrig låta den gå ut?!

Jag har alltid haft katt både när jag bodde i lägenhet i stan och nu när jag bor i hus. Katten har alltid fått gå ut och in som den vill, och det har aldrig varit några som helst problem.

Personligen tycker jag det är själviskt att skaffa katt om man bara ska låta den gå inne.
    Har tre katter, en fran RSPCA som ar helt utekatt och kommer aldrig in i huset (han bara fraser, skralar och beter sig allmant galet om vi tar in honom). Han mar bast utomhus och det ar helt ok for oss.

De tva andra ar utomhus enbart pa balkongen. Den ena av dom var helt utekatt en tid i sitt liv men har anpassat sig perfekt till innekatt. Ber aldrig om att fa ga ut. Jag vill inte ha honom ute da han dodar faglar och vilt.

Ingen av mina katter mar daligt eller ar plagade, sa vad pratar du om?
  • xoxo

Mina katter skulle för det första frysa ihjäl om jag släppte ut dom.

Sen vill dom inte ens vara ute..

Senast igår satte jag sele på alla katter och gick ut på uteplatsen, två av dom satte sug i närmsta soliga hörn och stannade där, den tredje försökte bara gå in igen. Så jag lyfte upp henne och gick ut i solen på gräsmattan.. Hon SKREK.. hon vart skit förbannad och försökte komma ur selet för att kunna springa in, så jag tig in henne, då sprang hon och gömde sig under soffan. Och vägra komma ut därifrån på ett bra tag!

• Höghus

Såklart att TS tycker samma om hundar. De vill inte vara inne utan leva fria på gatorna i flock. Det är deras naturliga beteende.

• VIldamary

Jag har också tre nakenfisar, de är ute på innätad balkong och vill oftast vara ute en liten stund bara.

Jag anser att mina katter har det bättre än till exempel mina svärföräldrars katter.

Mina katter är:

id-märkta, kastrerade, och vaccinerade. De äter ett foder av god kvalitet (är insatt i hur bra olika foder är då jag har en allergikatt), de bor på 200 kvm, har 4 rena kattlådor att besöka. Vi har ett akvarium, där de har en liten pall att sitta och titta på (vilket är mycket populärt), två klösträd att leka i. De får mycket uppmärksamhet av barn och vuxna, jag leker med dem varje dag då de är min hobby. Vid nio lägger de sig nöjda och sover hela natten.

Mina svärföräldrarskatter: Är ovaccinerade, äter mat från lidl, deras päls är inte så fin kan jag säga (och då har jag sett många fina välvårdade huskatter på kattutställningar och hos kompisar), de får vara lösa vindför våg i en by med en 50 och 70 väg. Ena hanen är kastrerad men honan har fött runt 5 kullar före hon blev kastrerad.

Vilka katter har det bättre?             

• QueenObscene

Vad trött jag blir på okunskap och ointresse hos kattägare.
    Personligen tycker jag mer synd om utekatter som far illa för att deras ägare uppenbarligen inte bryr sig tillräckligt mycket .
    Alla katter vill inte gå ut, har vi ju redan konstaterat. Min ena är en sådan, hon vill inte ens vara på balkongen om jag inte är där med henne.
    Katter går inte att jämföra med vilda djur i bur, de är domesticerade djur som är beroende av oss människor.
    Och jag är rädd om mina katter och bryr mig om dem, därför släpper jag inte ut dem i stan nära vägar, tåg och andra människor som INTE uppskattar katter på samma sätt som jag gör.

• draken86

Hade en gång en utekatt som givetvis älskade att vara ute, utan koppel. En dag kom den katten hem med bakdelen släpandes efter sig, förlamad, antagligen påkörd.

Numera har jag tre innekatter som får gå ut med koppel på. Djurplågeri? Det finns värre. 

• Majsan70

Jamen herregud...självklart skall vi släppa ut ALLA våra domesticerade djur..ut i den fria härliga natur människan har skapat...för djuren fixar ju det galant!
    *himlar med ögonen och släntrar vidare genom sidorna på FL*

• draken86

Åååh ja! Låt oss släppa ut alla kor, grisar, hästar, får och ALLA! Så får vi ha en hel djungel i hela landet! ^^

The dirty fucking hippies were RIGHT!
Svar på tråden Djurplågeri med innekatt