wockatz skrev 2012-06-28 16:57:31 följande:
Fast hon ÄR ju inte 4 månader! Hon var liksom inte färdig när hon föddes. Det är ingen slump att man korrigerar ålder på prematurer. Om något så är deras magar ännu känsligare än på fullgångna barn eftersom tarmarna använts innan det var tänkt.
Och från 4 månader är det ju smaksensationer vi pratar om INTE smakportioner som är från 6 månader. 6 månader fullgången bäbis. Även om bäbis vill ha mer att smaka så är det ju faktiskt din roll som förälder att se till barnets bästa och det är ju inte alltid vad barnet vill.
Man kan INTE vänja bäbisar vid bakterier. Det är inte förrän sista månaden i magen som mammans immunförsvar övergår till bäbisen och den biten missar ju prematurer. Det räcker så bra att vara i hemmiljö, den är ju inte steril direkt.
Jag vet att du gör som du vill oavsett vad jag eller nån annan skriver. Men jag blir faktiskt orolig av det du skriver. Snälla ta det lugnt med ditt lilla barn. Hon må ha klarat sig extremt bra och hon må vara en mirakelbäbis. Men hon gick faktiskt miste om 15 veckor i magen och det bör det tas hänsyn till.
Jag blir nästan ledsen.
Smakportioner för mig är samma sak som det du kallar smaksensationer. Smakisar säger jag, inget annat. Mangopuré och äpple- och bananpuré har hon fått som är från 4 månader, ingenting annat.
Om jag får klartecken från läkaren från självaste Neo så är det klart att jag testar, hade de sagt att jag inte får och att hennes mage/tarmar kanske inte klarar det. Nej, då hade jag gett fan i att testa. Men hennes tarmar hr använts precis lika länge som vilken annan 4 månaders som helst och har inget att göra med om hon är för tidigt född eller inte, det har jag fått förklarat för mig i alla fall av läkare, och alla bebisars tarmar är känsliga så hade hon haft problem med sina tarmar, eller om vilken annan unge som helst har problem så väntar man ju såklart.
Vad blir du så ledsen över? Om till och med läkaren säger att jag kan behandla henne som en fullgången bebis så får jag väl göra det om jag vill. Förstår inte ditt problem. Du behöver inte läsa om det är så himla jobbigt.