• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

elith skrev 2012-07-23 11:45:46 följande:
    Jag grina hela vägen hem. Han tyckte vi skulle "köra" på ändå och ta äl test. Han ville inte skriva ut mer pergo till mig. Nej har ätit pergo två gånger,Första gången enkel, första omgången vet jag ej om de blev nån äl då jag inte fick komma på undersökning. Läser på fler sidor att det finns dom som fått äl senare i cykeln? usch allting känns så meningslöst så det är inte sant :(
    Jag förstår det! Det kan ju vara så att det växer till sig ändå! Vi får hoppas på det!
    Vad händer nu, när du inte fick någon mer pergotime?
    Kan inte säga annat än att jag lider med dig!
  • Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-07-23 08:34:26 följande:
    Var i vecka fyra då jag plussade, man räknar två veckor innan äl och två veckor tidigast syns det på test. Och då säger man att man gått in i vecka fem. Du kan läsa om det här på fl :) du borde också vara i vecka fem nu :)
    Jag har inte riktigt fått kläm på det där med veckorna 4 +2 eller 3 osv...Datorn säger att jag är i vecka 5 så borde nog vara det :P
  • Pepsi
    elith skrev 2012-07-23 12:12:08 följande:
    Ja jag får ringa privatkliniken som skrev ut pergon, men han är på sen och kommer om 2 veckor.. Har beställt hem ägglossnings tester nu. Så vi måste väl köra efter det. Mannen vägrar ge upp.. Jag hoppas också verkligen att det kanske kanske växer nånting. Tack pepsi!
    Så lite så! Hade oxå varit helt förstörd om jag inte lyckats på dubbelkuren!
    Vi håller tummarna!! :)
  • Pepsi
    Renrot skrev 2012-07-26 19:59:37 följande:
    Kikar in här igen, hej alla! Men oj, GRATTIS Pepsi! :D Jag är inne på min 13 dag med mens nu. Denna mens har varit riktigt jobbig, har fått flera svaga tillfällen av järnbrist. Har gråtit en del också. Fick nyligen veta att min bästa vän väntar barn igen. Vi va uppe i bebistillverkning när hon va gravid sist, så det känns lite konstigt att hon väntar syskon innan vi hann få ett plus. Är jätteglad för deras skull, men just när jag fick reda på det så högg det till i hjärtat och tårarna kom. Även en bekant till mig fick sitt andra barn denna vecka. Det har faktiskt blivit riktigt jobbigt nu. Har varit hemma i några dagar dels för extrema mensen och dels för att nerverna går lite upp och ner. Varit så ledsen det senaste. Väntar på att mensen ska gå över någon gång. Känns bara så trist att inte ha någon pergo till denna gång, måste vänta tills nästa mens. Jag är så trött på allt blödande! Förlåt att jag är så negativ. Men jag har en tung period just nu :( Har under nästan hela mitt liv fått kämpa i motvind, och är så trött på det.

Tack! Jag förstår, tyckte att alla blev gravida runt omkringen en! Negativ tycker jag inte att du är! Man måste få vara nere och här inne ska man ju skriva vad man tycker och känner. Hoppas att det snart känns lite bättre! Många styrkte kramar!! Håller trummar för att det är er tur snart!!
  • Pepsi
    Nicholeski skrev 2012-07-30 11:01:45 följande:

Jag trodde aldrig att jag skulle få lägga upp ett sånt här inlägg. Men idag har jag plussat!! Jag vaknade imorse och kände rent spontant bara att "fasen, jag gör ett gravtest för att dra igång mensen". Det är så det brukar bli nämligen. Men upp kom ett extra streck och jag fattade ingenting. Drog istället fram ett clearblue och visst, det var ett plus där.

Är idag på CD 30 och har tagit min 4:e kur pergotime. En kur där min gynekolog inte var nöjd med resultatet på äggblåsan (13mm på CD13) men det funkade ändå! Nästa månad skulle vi bli kallade till vårt första IVF möte.. Jag förstå ingenting!!! Jag är så glad, rädd och förväntansfull!
    STORT GRATTIS OCH LYCKA TILL! :)
    Som någon skrev tidigare, det måste vara något speciellt med denna tråd..Vi är rätt många som plussat nu! =D
  • Pepsi
    Aj88 skrev 2012-07-30 09:57:09 följande:
    Jaha mens efter 38 DAGAR!!! En obehandlad månad. Blir sååååå trött.. Trodde nästan jag va gravid nu när mensen gick över 9 dagar. Men icke!! Ny pergotime kur på ons.
    Håller tummar och tår för att det är din tur nästa gång!!
  • Pepsi
    Renrot skrev 2012-07-30 14:13:53 följande:
    Tack för dom fina orden :) Nån dag så händer det, men hoppas på snart.
    Skönt att det blir augusti nu iaf så att gyn öppnar :)

Nicholeski: Grattis! :D Va kul!
    Klart det gör! Ja nu hoppas vi på att det är er tur :D
  • Pepsi
    lantisen02 skrev 2012-08-02 10:28:08 följande:
    utslag på ÄL-test här, nu kör vi på här...

Håller tummarna :)
  • Pepsi

Hej Tjejer!

Är himla arg och förvirrad just nu!

Fick en liten blödning, (läkaren kallade det inte blödning) imorse.
    Ringde till gyn och de var snälla och tog emot oss.
    Vi åkte in och fick göra en undersökning. Under undersökningen konstaterar läkaren att jag inte är gravid, iallafall inte så långt gånget som i vecka 6 eller 7 som jag trodde.

Fick göra ett gravtest där uppe och det visade svagt mycket svagt positivist, så han tyckte jag skulle göra ett test till i slutet av veckan och sen höra av mig igen.

Men känner mig så konstig, för att jag drömde i natt att jag fick blödningar och så fick jag lite blod på pappret..Jag fattar inte!

Vet inte om man ska vara glad för att det inte var ett missfall ändå, men man känner sig jävligt snuvad. Liksom man åkte hemifrån som gravid och kom hem som icke gravid.

Har ju ändå tagit 3, test som har visat positiv...så tydligen kan de vara så att hormonerna kan sätta igång ändå, utan att man blivit gravid...Typiskt att det ska hända oss.

Så kommer säkert fortsätta min resa med provera och pergotime...
    Ville bara skriva av mig lite.... 

• Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-08-05 19:10:31 följande:
    Men oj pepsi, men du är alltså inte gravid? Eller visste inte läkaren? Vad förrvirrande, tycker så synd om dig. Håller tummarna på att de var en värdelös doktor och att blödningen bara berodde på slemhinnorna eller nå är ju inte så ovanligt med småblödningar. Hoppas testet är starkare i slutet av veckan, han borde ju kunnat gjort ett blodprov och då vet de ju säkert hur det ligger till!
    Nej jag tror inte att jag är det, han kunde inte se någon graviditet.
    Blödningen kom från livmodertappen som tydligen kunde vara lätt "blödlig"
    Fick ge ett urin prov som visade svagt svagt positivt.
    Frågade vart min mens var då, men det kunde han inte svara på.
    Så jag vet inte vad man ska tro, trodde inte man kunde få positivt på 3 test och det är ju inga spökstreck.

Nu ikväll kommer det mer blod, blöder jag mer imorgon vet jag inte om man ska ta det som en mens..och då är det ju snart dags för pergotime om jag får äta det nu när mina hormoner inte är helt som de ska vara.

Usch vet inte om ett missfall hade varit bättre, för nu vet man ju verken ut eller in.
    Det  bästa hade väl varit att inte få något plus alls om det nu inte är någon graviditet då hade man ju bara väntat på sin mens och sen kört igen.

Nu känns det som man är den gamla bitterfittan igen som tycker allt är tråkigt och orättvist. Tänk att det kan vända så snabbt.

Tack för stödet!!!
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)