• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Emmie02 skrev 2012-08-06 09:46:14 följande:
    Kanske är ett väldigt tidigt missfall som inte kom ut på en gång och kommer nu istället :/ jag vet inte eftersom du fått plus, och när jag gjorde vul i början av vecka 6 så såg vi ett tydligt hjärta slå. Låter ju så konstigt att det inte såg ut som en grav något borde han ha sett tycker man! Tycker det är så fruktansvärt detta och förstår om det är nedslående men vem vet den dumma doktorn kan ha fel så vi ska inte ta ut nåt hoppas på starkare plus. Annars lär du ju ringa gyn och fråga vad som händer för får man plus på stickan så ska mam ju vara gravid :/
    Det måste ju vara ett tidigt missfall, och jag skulle nog tycka att det var skönare om det var det. Då vet man ju att det var det som var felet istället för att kroppen ska spela en ett spratt och bara dumma sig. Sjukt att man tycker missfall skulle vara bättre men nu när det inte blir någon bebis så tycker jag faktiskt att det är bättre.

Jo, jag vet att man ska se hjärtat tydligt i vecka 6. Det värsta var nog när jag sa, att jag tyckte att det gått för lätt och läkaren sa att inget ska vara lätt, då var det tur att jag inte tänkte ordentligt för hade jag gjort det hade jag nog lappat till honom. Säger man så till någon som har svårt och få barn?

Tror inte på nått mer plus denna gång, nu när jag vaknade har blodet ändrat färg till mörkt brunt.
    Ska se om det liksom  sätter fart på blödningen för nu kommer det endast när jag torkar mig.
    Annars får jag väl ringa och fråga.
  • Pepsi
    Aj88 skrev 2012-08-05 20:57:36 följande:
    Pepsi...
    Gud vad jobbigt! Lider verkligen med dig. Hoppas du får ett starkare plus i veckan.
    Tror tyvärr inte det blir nått mer plus denna gång.
    Men tack ändå!!
  • Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-08-06 11:08:20 följande:
    Vilken jävla doktor, man borde inte få vara doktor om man inte kan vara männsklig. Gud vad förbannad jag varit om det hänt mig!
    Jo, tänkte inte så mycket just då, men efteråt.. så har jag tänkt "Vad fasen sa människan" 
    Ibland kanske man ska välja sina ord när patienten sitter och bölar vid andra sidan bordet...
  • Pepsi

Ja, nu undrar jag om han skulle kunna sett på VUL:et om det var en mens på gång. Eller om jag blöder från livmodertappen. För nu blöder jag som en vanlig mens...
    Usch...och ringde till Gyn idag för jag vill veta om jag kan ta mina pergotime tillsammans med denna blödning istället för att behöva sätta igång och blöda igen. För att det är precis en månad sen jag "hade" ägglossning, eller iallafall utslag på ägglossningsstickan.
    Men det var 20 minuter kvar på telefontiden och de hade inga telefontider kvar...KUL.
    Ringde 1177, men hon tyckte det lät konstigt alltihopa och tyckte jag skulle ringa jouren när de öppnar.
    Så får väl göra det.

Tur jag har er, så jag kan skriva av mig...

• Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-08-06 16:20:52 följande:
    Ja gör de för de låter verkligen konstigt alltihopa :/ eller så ringer du akuten och säger att du är gravid och blöder så kan de göra ett till vul och hoppas på att det är nån mer rutinerad. Har du super ont också?
    Jag var i kontakt med jour-gyn nu för att jag inte fick nån tid på dagen. Och hon sa att ska avvakta tar det i och blöda ännu mer så är det ett väldigt tidigt missfall annars så ska jag ta ett test Söndag/måndag och se om det fortfarande är positivt. Sen ska jag höra av mig igen...Så ännu en väntan...Just nu känns det ändå rätt okej efter att pratat med henne. Var väl lite mer mottaglig för informationen idag än vad jag var igår.

Och som jag sagt tidigare så hoppas jag på att det är ett tidigt missfall om det inte händer nått mirakel och det fortfarande är nån bebis där inne. (Kanske jag ska skriva) Bättre att det är ett missfall än att kroppen håller på och läkarna inte kan förklara vad kroppen håller på med.

Sa det till min sambo, att ett missfall kan vi väl ta...men att vi inte ska göra nån trend av det.
    Dom här dagarna har jag iallafall blivit helt övertygad om att jag valt rätt man! haha...Tur att man kan se ljuset i det hela, ibland iallafall.

Hoppas på ett mirakel, att det ska vara en liten där inne, men tror faktiskt inte det.
    Men vi får se...Är inställd på ett missfall och skulle det vara nått annat är det helt otroligt!
  • Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-08-06 16:20:52 följande:
    Ja gör de för de låter verkligen konstigt alltihopa :/ eller så ringer du akuten och säger att du är gravid och blöder så kan de göra ett till vul och hoppas på att det är nån mer rutinerad. Har du super ont också?
    Ska kanske svara frågan oxå och inte bara svamla iväg.
    Jag har precis den värken jag haft sen jag plussade. Så vet inte vad det betyder...
  • Pepsi
    Hannah8401 skrev 2012-08-07 15:33:52 följande:
    Fy stackars dig Pepsi kramar till dig. Men det måste ju vara ett missfall eftersom testet vart positivt. Då vet du att du kan bli gravid iaf. Och jag har hört om många som blir gravida direkt efter missfall för kroppen vill bli gravid igen. Hoppas det blir så för dig. Du har inte fått veta något mer?
    Tack!

Ett tidigt sådant, och det är väl skönt på ett sätt...som du säger så vet man att man kan bli gravid.
    Började blöda som aldrig förr och fick jätte kramper igår kväll så förhoppningsvis är det värsta över, har haft ont i dag oxå, inte inte som igår kväll.

Ska väl ta ett test på fredag bara för att. Sen får jag väl höra av mig till gyn. Så man får veta när man är redo och köra igen eller om man måste gå kolla så allt ser bra ut. Eller det såg ju normalt ut redan i söndags..men  men...

Så ligger det till just nu iallafall.
  • Pepsi
    lantisen02 skrev 2012-08-07 18:15:46 följande:
    beklagar Pepsi, kan inte tänka mig hur jobbigt det är....styrkekram
    Tack! det går upp och ner! Vill bara att det ska vara över så att man kan börja om.
  • Pepsi

Tack för att ni finns tjejer!

Känns så skönt och kunna skriva av sig, pratar mycket med sambon, men när han inte är hemma det är då det mörka kommer ifatt en. Och prata med mamma tex, det går inte...blir bara arg och irriterad. Stackars mamma :P

Ja, hur går det? Jag blöder fortfarande men mycket lite, efter i måndags kan det inte vara mycket kvar och blöda ut.. Så det går åt rätt håll iallafall. Ibland ser man det positivt, att det liksom inte var meningen för att det var nått fel på´t men sen blir jag så less för att jag var så himla glad och lycklig och det raserades på bara en timma i söndags. Det saknar jag!

Nu har jag börjat peppa mig med att jag inte fick ägglossning på första försöket, men det gick på andra. Så att det är likadant med detta! Att andra gången ska gå bra! Kan ju hoppas att man har rätt!

Har varit hemma från jobbet, jobbar som undersköterska och då måste man ju alltid vara på topp, och har inte direkt känt sig på topp. Så imorgon ska jag jobba en natt sen ledig 3 nätter. Känns lite lagom.
    Mina arbetskamrater visst inget om graviditeten. Så vet inte om jag ska berätta om missfallet. Får se hur jag gör.

• Pepsi
    choklaa skrev 2012-08-09 14:06:36 följande:
    Underbara Pepsi, tanker pa dig.
    Jag haller tummarna for dig att det kommer ske ett mirakel. Kan saga att jag borjade bloda nar jag var i vecka 4-5 ca en vecka efter att jag plusade. Kom en dag sen var jag nojjig och fick vanta till vecka 7 da VUL skulle goras och dar inne lag den lilla krabaten.
    Sa ge ej upp. Det kommer ga bra for dig gumman,.
    Tack för all uppmuntran!
    Men allt talar emot att det skulle finnas något kvar hos mig. Jag blödde hemskt mycket och mycket klumpar.
    Läkaren kunde tro att det var för tidigt men det stämmer inte heller med när jag plussade.
    Vi siktar in oss på andra gången gillt istället, känns bättre på något vis. Och har läst att det kan gå lättare nu när kroppen varit inställd på och vara gravid.
    Och nu fick  man ju svart på vitt att jag kan få ägglossning och bli gravid. Så något får man vara tacksam över.
    Det finns ju faktiskt dom i tråden som inte får verken ägglossning eller blir gravida. Så ibland får man tänka så oxå. Det går ibland men ibland inte!
    Just nu vill jag bara sluta blöda och att mensvärken delux ska ge med sig. Så man kan ta kontakt med gyn så man får klartecken för att börja med tabletterna  igen.
    Men det kanske tar ett tag, vad vet jag?

Skönt att det går bra för dig och Emmie02 iallafall! :)
    Hur mår du annars?
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)