• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

[quote=66130111][quote-nick]elith skrev 2012-08-09 16:09:00 följande:[/quote-nick]Hallå tjejer! Har precis fått en glad gubbe på CB test! Har alltså äl! Är på CD30 är det fullt möjligt!?? Här blir det ordentligt med mys ikväll!!!! :D[/quote Kör bara och lycka till!!

• Pepsi
    stumpan81 skrev 2012-08-11 15:22:37 följande:
    Okej, men alla får inte uppskjuten ÄL eller? Undrar därför att gubben ska resa bort under ÄL-veckan, han åker på dag 12 och kommer hem dag 16. Tror ni att det är någon ide att ta pergo denna månad då? Svårt att veta såklart...
    Jag fick utslag på mitt ägglossningstest dag 17...så runt där hade jag ägglossning. Svårt...Är det första gången du tar dom?
  • Pepsi
    elith skrev 2012-08-12 18:48:31 följande:
    Nej nej! Har "menskänningar" men kan det ens vara så med tanke på att jag fick utslag på äl test i torsdag!? :/
    Jag hade "mensvärk" när jag plussa oxå...Men kanske inte så tidigt! Hoppas på det bästa ;)
  • Pepsi
    elith skrev 2012-08-12 19:37:50 följande:
    Okej nä de är lite tidigt ;D min gyn sa att jag skulle ta ett grav test tidigast om 3 veckor, är ju super lång tid! Ja bara hoppas på det bästa! :(
    Det är det som är det VÄRSTA i denna jäkla bebisverkstan, denna väntan ;)
    Jag har bestämt mig att inte ta något test förens ett par veckor efter försenad mens, om det nu skulle funka igen.
  • Pepsi
    elith skrev 2012-08-12 20:07:16 följande:
    Pepsi: Ja fy hatar det! Håll modet uppe, det kommer säkert lyckas igen! Det SKA bli vårat år i år så äre bara! Vad är erat nästa steg? Pergo igen?
    Ja! Det SKA bli vårt år! :)
    Jag vet inte, har precis slutat blöda (tror ja) Skulle ju ta ett test, men vet inte om det är värt och göra det?
    Tänkte ringa gyn imorgon och se vad som händer nu, se om man ska på nån "cheek up" eller nått...Eller om det bara är o starta med provera o pergotime igen. Så jag vet inte riktigt än.
  • Pepsi
    stumpan81 skrev 2012-08-12 20:00:45 följande:
    Det är inte första gången jag tar dom, men jag vet inte när jag brukar få ÄL när jag tar dom. Har köpt ÄL-test nu för att kolla!
    Okej, då förstår jag. :)
  • Pepsi
    elith skrev 2012-08-12 21:22:03 följande:
    Pepsi, hur många gånger hade du ätit? Om det inte blir av för oss denna gång så antar jag att det blir en tredje omgång med pergo.. Man känner ju lite oro för att det ska sluta med IVF. Men är det så, så är det ju så men undra i såfall hur länge man lär kämpa med pergo utan resultat.. :/

Jag har ätit två kurer men bara en som fungerade och jag gick ägglossning och blev gravid. Så nu har jag tre kurer kvar så får man se vad läkaren säger. Jag hoppas att det går hela vägen nästa gång så man slipper det här och bara kan njuta av livet!
  • Pepsi
    lantisen02 skrev 2012-08-13 09:04:47 följande:
    jahaja, då börjar mina "härliga spottnings" som betyder menshelvetet om några dagar.....men man börjar bli van, jag funderar på att pröva zonterapi, hmmm? nån som prövat? ska ringa min klinik så fort mensen kommer och få be och börja med pergo igen, har haft 2 behandlingsfria månader nu, men som inte blivit nått resultat.... Åh va trött jag blir på allt!!! HUr går det för er andra?

Här sitter jag sjukt irriterad på gyn!! Dom har telegontid mellan 8-14 så ringer man klockan 10 och hela telegonkön är uppfylld! Så det blir och ringa efter jobbet imorgonbitti för att se vad jag ska göra här näst. Sjukt irriterad att det är flera timmar kvar och sen man får vänta tills imorgon nu :(
  • Pepsi
    Hannah8401 skrev 2012-08-13 14:52:29 följande:
    Pepsi-typiskt med telefonkö och skit. Kan man inte bara få ett direktnr? Läkare ska vara så svåra. Har du något recept kvar? Du kan väl bara ta en dubbelkur igen? Jag har hämtat ut den sista omgången nu, så ska jag prova trippelkur när mensen kommer. Är lite osäker på om jag fick äl, fick positivt test och tempen har stigit lite, men inte mycket. Ska fråga om jag kan få göra blodprov på nästa kur så man vet säkert. Är det någon här som ätit pergo men inte fått någon effekt alls?
    Hur gör ni för att stå ut när det tar sån tid? Ibland blir jag så oerhört ledsen
    Ja, iallafall när de har telefontid till klockan 14...och alla platser är upptagna. =/
    Jag har 3 omgångar kvar, men jag vill veta om jag ska kolla så allt står rätt till, för att jag ringde och fråga om jag skulle börja med pergotimen förra veckan när jag ändå blödde, men då tyckte barnmorskan jag prata med att jag skulle vänta...Så vet inte hur jag går vidare än faktiskt.
    Det är ju skit om jag ska behöva ta till provera igen och blöda yttligare, men det är väl sånt jag får ta.

Jag hoppas att vi prickar in en av dessa 3 och att det går hela vägen, annars vet jag inte vad som händer. Något hände ju denna gång iallafall.
    Får ju iallafall ägglossning av pergotime..
  • Pepsi

Hannah!

Tror att man måste vara lika stark som man är svag ibland!
    Tillåta sig att falla men samtidigt resa sig lika snabbt!

Själv peppar jag mig med att, jag inte fick ägglossning på första försöket, på andra gick det och blev gravid men det gick inte hela vägen så det kanske är likadant med graviditeten att det ska funka andra gången.
    När jag går runt och tänker på allt som hänt denna vecka har jag kommit fram till att jag och min sambo har kommit varandra ännu närmare. ( Skulle det inte funka andra gången heller, får jag hitta nått annat o peppa mig med ;)

Var medveten om att han var mannen i mitt liv innan men nu är jag tvär säker, och kanske var det meningen att skaka om oss lite. Så vi vet vad som verkligen betyder något.

Men tror det är viktigt att hitta det man blir peppad av!

Snart ska det vara våran tur att få våra eterlängtade bebisar!

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)