• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

elith skrev 2012-11-07 20:37:57 följande:
    Alltså även fast man får äl så kan det ju ha andra orsaker varför det inte tar sig. Mannens spermier kan ju vara för få eller simma långsamt...
    Sen har jag läst att kvinnans ägg kan ha för hårt skal så spermierna inte tar sig in. Sen är det ju så att för vissa tar det sig bara inte.

Pepsi, jag förstår hur du känner, det är som att jag skulle skrivit det själv. Visst jag är bara 22 och har tid men när alla omkring en börjar få barn och man känner sig ensam så känns det stressigt... :(
    Jag blir galen rent utsagt på baby boomen som sker här jag bor, och folks kommentarer: är det inte er tur snart? Suck...............
    För mig känns det som om det är lite förbjudet att känna så.
    Men kan ju inte rå för att jag gör det.

Ibland när man känner sig så himla extremt trött på allt och alla bilder på barn och foster som ligger på fejjan så har jag tänkt att jag ska ta ett kort på mina provera/pergotimetabletter och alla ägglossningstest och skriva nått liknande med att 4 månaden med detta ...Men det skulle jag väl aldrig göra, men har god lust ;)

Just nu sitter jag och väntar på mensen efter 10 dagar med Provera...Så vi får väl se hur det går denna gång .... Tror jag ska önska mig regelbunden ägglossning i julklapp ;)
  • Pepsi
    choklaa skrev 2012-11-07 22:36:21 följande:
    Tjejer, jag vet hur hemskt de är och hoppas och hoppas och de vill sig inte. Men ge inte upp för när jag och maken trodde att ägglossningen var missad och när vi accepterat om det inte tar sig i maj så får vi inga försök förrän i augusti/september och jag började gå på diet så plötsligt tog det sig. 10 hela dagar efter att gyn sagt att ditt ägg är moget och kommer släppa inom ett till två dygn. Så gjorde ägget inte de utan väntade i hela 10 dagar och på dag 32 sa det plus. Vi trode inte det var sant så vi var tvingna och rusa för att köpa ett digitalt. Så ge ej upp tjejer ni ska se ni kommer plussade en efter en. Men vet själv då jag varit där hur jävligt de är att sitta och se alla andra få barn och lägga upp bilder men ni ska se snart snart är de er tur.
    Tack för att du fortfarande är inne och peppar oss här inne!
    Det betyder mycket!!

Hur mår du? Börjar du bli tjock nu? :)
  • Pepsi
    Gelicapelica skrev 2012-11-09 08:25:31 följande:
    Har precis varit på vul!
    Äntligen lite bra nyheter!
    Är på dag 16 och hade en fin äggblåsa på 21-22 mm sååååå skönt!!
    Härligt! :) Jag kan känna att det bara är skönt att veta att man har chansen att lyckas samma månad :D
  • Pepsi
    Boomsan skrev 2012-11-09 00:55:35 följande:
    Hej jag har en fråga om pergotime

Som vi alla i tråden vet så ska man ta den på den 5e mensdagen. Jag har inte haft mens sen maj och har nu i 2 dagar haft bruna flytningar (spottings?)

Min fråga är: Ska jag räkna dem som mensdagar eller börjar man räkna från den dagen då det kommer färskt blod?

Och till er med PCO/PCOS:
    Våra hormoner spökar ju runt lite så jag undrar om ni "ofta" känner er gravid? Som tex ömma bröst osv. Har känt mig gravid sen Juni men jag är inte gravid. Har även hört från TV (osäker källa) att PCOSare plussar senare än "vanliga", vad tror ni om det? 

(ursäktar för att jag använder ett ordval som "vanliga", hoppas att ingen tar illa upp av det ordvalet men ni förstår nog vad jag menar) 

Hej Boomsan!
    Jag plussade på bmi -2 och har pco.
    Gravid, vet jag inte om jag känt mig. Tror mer att min hjärna spelat mig spratt.  För att man så gärna vill va gravid.
    Men öma bröst kan jag ha lite då och då.

• Pepsi

Gelicapelica;
    Det förstår jag :) Skönt o få bra besked ibland! Lycka till nu! :)

• Pepsi
    elith skrev 2012-11-09 16:31:46 följande:
    Fick sms från min läkare idag, så nu väntar vi på röret så vi kan göra sperma prov, och sen våran remiss!
    Känns på något vis lite skönt att inte äta pergo nu, och slippa känna stressen och kunna njuta av att vi kan sexa utan att känna tvånget. Fast det är lite ironiskt att vi har mer sex nu när vi inte är "tvungna" men jag tänker försöka släppa hoppandes och bara slappna av och vänta och ser vad vi ska ta för steg härnäst.
    Kan vara skönt och slippa stressen ett tag!
    Jag hoppas ni får reda på vad som är fel, om det är någon som är fel snart.

• Pepsi
    choklaa skrev 2012-11-11 21:01:42 följande:
    Pepsi: läser jag rätt att du fått ett plus????
    haha, nej tyvärr..men mensen kom efter 10 dagar provera...Nått får man va glad över ;)
  • Pepsi

Jag har för mig att vi skrivit om att äta pergotime samtidigt som man äter penicillin. Någon som gjort det eller blivit  avråd att äta båda samtidigt?

• Pepsi
    choklaa skrev 2012-11-14 08:16:19 följande:
    Hej tjejer, insamband med att jag städade hemma hittade jag 4 digitala ägglossningstesta samt 4 från rsfu om det är någon som vill ha dom så kan jag skicka dom till er. Då jag har ej någon nytta av dom.
    Vad vill du ha för dom? Kanske är intresserad :)
  • Pepsi
    choklaa skrev 2012-11-14 21:49:37 följande:
    Pepsi: då jag inte behöver dom så kan du få dom gratis. Bättre att dom används än att som slängs då jag själv vet hur mycket pengar jag la på dessa test för att se om man har ägglossning.
    Skicka bara privat din adress så kan jag posta dom till dig

Inboxat och klart!
    Tusen tack! Hoppas vi bara att pergotime tabletterna gör det dom ska den här månaden!

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)