• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Idag ringde läkaren, och tydligen kan ägglossningen utebli fast man äter pergotime och haft ägglossnig av dom.
    Hon ville iallafall att jag skulle äta min sista kur och sen höra av sig igen om det inte skulle ta sig.

Hon sa iallafall att jag kommer få fler kurer av pergotime bara jag vill själv.
    Och helst vill jag försöka med det ett par gånger till innan det blir prat om IVF.
    Så nu känner jag mig mindre stressad igen :)

• Pepsi
    Gelicapelica skrev 2012-10-25 07:39:38 följande:
    hopp... ringt gyn idag igen o bokat till för vul om 12 dar...  Väntar bara på ett samtal för att se vilken dos jag ska äta denna gången.

Men har du inte haft ägglossning denna gång heller? Eller är det "bara" att det inte tar sig?
  • Pepsi
    snosan skrev 2012-10-25 19:19:34 följande:
    vad tror vi, har jag ägglossning eller är den på g?? övrebilden är idag och nedre är från en "vanlig dag"

Jag skulle absolut säga ägglossning! ;)
  • Pepsi
    snosan skrev 2012-10-25 19:40:07 följande:
    ja det är bara så att förra månaden kom den på dag 23/24 och nu 20

när jag skrivit upp när jag haft ägglossningar, så har det inte kommit exakt samma dagar.
    kan tänka mig att det är rätt vanligt att det inte gör det. Men det ser ju verkligen ut som ett possitvit ägglossningstest :)
  • Pepsi
    Gelicapelica skrev 2012-10-25 19:41:31 följande:

jo jag tror att jag haft denna gången, min monitor påstod iaf det! 
    Så det tar sig inte bara..

Men det blir en dubbel dos även nästa månad.

Jo, det var det jag tänkt, att tyvärr byter de ju bara dos om man inte fått någon ägglossning...eller inte i  mitt fall ;) Där skulle jag ta dubbel igen fast utebliven ägglossning :)
  • Pepsi

Jag måste säga det att jag går hos gyn i landstinget och de är super! Visserligen så kollar dom inte med VuL varje gång, vilket jag skulle vilja. Men har inte frågat om det heller.

Det var någon som skrev att mannen skulle lämna spermaprov nu efter alla doser med pergotime, det fick min sambo göra innan vi ens fick pregotime. Vilket jag kan tycka är bra för då vet man ju säkert vart felet ligger.

• Pepsi

Då förstår jag lite bättre varför de inte har kollats upp tidigare :)

• Pepsi
    reload79 skrev 2012-11-03 14:52:14 följande:
    Helt sjukt fick gravid 2-3 veckor i dag jag som planerade att börja med pergo nästa vecka! 3 gången gillt
    Stort Grattis och lycka till!
  • Pepsi
    CupcakeDream skrev 2012-11-06 22:20:23 följande:
    Snosan: jag tycker pergon gör att man blir alldeles knäpp:) det verkar hända massa i kroppen man inte kan förstå, har jämnt mig skit dålig senaste dagarna med oro och ångest plus depression :( just nu finns ju inget roligt typ. Men det bästa är att man har folk att prata med här:) vi har ju varandra! Har du ont i brösten?
    Jag börjar oxå tro att pergotime gör mig lite deppig faktiskt.
    Eller så är det bara för jäkligt just nu! För att just nu är det babybooom på Facebook.
    Alla bilder på nyfödda bebisar och lyckliga föräldrar och alla ultraljudsbilder spyr jag på!
    Jag vill verkligen inte känna såhär, men jag är skit trött på dessa bilder!

Droppen var väl när ett par som jag vet inte har varit tillsammans sådär jätte länge visa att de skulle ha barn en månad efter vi hade haft, om det nu hade blivit något. Då bröt jag ihop! Och i min avundsjuka kommer ju tankarna över att det säkert var ett misstag att de glömt skydda sig osv Och det känns för jävligt!

Det här är ju känslor som jag inte riktigt vet vart jag ska vända mig med, min sambo han är ju sådär super positiv att det kommer att hända för oss oxå, men just nu känns det hopplöst. Och fejjan alltså, funderar starkt på och ta bort den ett tag.

Skönt att vi har denna tråd, där man kan värka ur sig alla sina "förbjudna tankar"
  • Pepsi
    CupcakeDream skrev 2012-11-07 16:02:47 följande:
    Pepsi : jag vet hur det känns! Man känner sig så halv när man inte får till det, och man blir bara äldre och äldre. Fyller snart 27 :(
    Trodde i min ungdom att man skulle kanske skulle ha skaffat barn innan 25. Hur gammal är du?
    Jag undrar vad som är fel om man har ägglossning med pergon men det tar sig ändå inte.
    Jag är ju "bara 25" , så ska väl egentligen inte känna mig stressad och sådär. Men när man inte riktigt får till det och till sista kuren nu hade jag verkligen tänkt igenom allt så att jag inte skulle va så stressad och kände mig verkligen inte det! OCH så får jag ingen ägglossning över huvudtaget! Det var ju ett litet slag i ansiktet.

Min gynläkare sa att det kan ta tid för oss med pergotime oxå. För att är man "normal" så kan det ju ändå ta tid och bli gravida. Så fick jag förklarat.
    Fast inombords känns det ju som om alla bara blir gravida bara deras killar ser på dom :P

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)