Inlägg från: Förväntansfull0406 |Visa alla inlägg
  • Förväntansfull0406

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Bisolvon är ju en receptfri hostmedicin som tunnar ut slemmet i halsen. Har dock läst mycket om det och tydligen ska det ha en positiv inverkan på slemmet där nere med många har plussat när de tagit det men det kanske de gjort ändå, sånt vet man ju aldrig

• Förväntansfull0406

Kolla här!!

Bisolvonmetoden är en gammal beprövad huskur. Självklart "vet" inte tabletten att den bara ska lösa upp slem i halsen, utan fungerar slemlösande på hela kroppen.

Om det funkar? Jag hade ett antal minus bakom mig och blev gravid första månaden med bisolvon, sen om det är en slump eller inte får man välja själv!

Men tar en tablett om dagen från första mendagen till alldeles innan Äl, för efter äl vill man ha segt slem så att "befruktningen kan fastna".

Kvinnor som vet att de redan har relativt lättflytande sekret ska inte förlita sig på denna metod, då den i detta fall ger motsatt effekt."

• Förväntansfull0406

Pepsi: varför metformin??? Vad har det för inverkan menar jag?

Svårt att gå igenom alla inlägg när man läser från mobilen skriver liten snabb fråga här. Min man tar antidepressiva tabletter. Är det någon här som har erfarenheter om detta?? Kvinnor ska ju inte ta under graviditet men kan det påverka mannens spermier??

Jag blev helt förtvivlad när jag kom på detta! Tänk om liksom! Han fick ringa sin läkare och hon sa typ "nä, så många som tar såna tabletter så det borde inte påverka" Hmmm gjorde mig inte lugnare precis (

• Förväntansfull0406

Det är väl inget att skämmas över pepsi!!! Rosa flytningar är väl varning om något???? Det behöver absolut inte betyda något men vem ignorerar ett sådant "tecken"??

• Förväntansfull0406

Tveka ALDRIG att åka till gyn eller bm eller förlossningen om du känner oro. Med mitt minsta barn upptäcktes GBS grupp-B streptokocker i min urin. Detta upptäcktes genom att en dag när jag var i typ v20 så gick jag på toa, hade dessutom en del rejäla sdr, det fullkomligt forsade blod!! Fick fullständig panik. Åkte upp till förlossningen tänkte liksom att nu jävlar har moderkakan lossnat och min flicka är död..... Det visade sig att blodet var UVI inte en enda droppe kom från livmodern. De tog odling på min urin och då såg de att jag hade GBS. Detta är helt ofarligt, men många gånger behöver man äta antibiotika hela graviditeten igenom. Såna här blödningar hade jag ungefär var fjärde-femte vecka tills min dotter kom, då är det viktigt att man får Antiniotika dropp för att bebisen inte ska bli sjuk....

En lång historia men summan av detta.... Jag "bodde" typ hos min barnmorska och till sist på förl. Vi hade kämpat i ett och ett halvt år och jag blev hjälpt av pergo för att få detta lilla mirakel, inget fick gå fel! Ibland suckade barnmorskorna på förlossningen när jag kom igen för att lyssna på hjärtat..... Det struntade jag fullkomligt i! Det är deras jävla jobb att hjälpa mig/dig/oss!! Så ring alltid vid minsta oro.

• Förväntansfull0406
    hu mycket är det pepsi? Kan det vara läge för att åka in igen och kolla så att tappen är stängd? Eller det gör man kanske inte såhär tidigt?
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)