Inlägg från: Förväntansfull0406 |Visa alla inlägg
  • Förväntansfull0406

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Hejhej! Närmar mig äl nu (tisdag) men försöker ändå inte tänka så mycket. Har precis tagit examen och njuter fortf av vetskapen att jag är behandlingsassistent!!! Unnade mig lite cider och vin igår, njutning!!

Planerar massa inför kommande bröllop nu så man försöker underhålla hjärnan med det istället. Hoppas ni haft en bra helgN

• Förväntansfull0406

Vet inte hur många av er som tagit pergo innan men vill bara varna er för att man kan få extrema "sken-gravid-tecken"  Jag var helt övertygad om att jag var gravid, riktigt ömma och svullna bröst. illamående, och har fått galet mycket finnar. ( Jag är en sådan som aldrig får så mycket till PMS innan mens (förutom humör) Vill mest bara varna er som inte tagit dom innan.... detta är min andra omgång pergo, tog 2009 med och det var samma skit då, men..... det var ju värt det i slutänden

• Förväntansfull0406

Ja men då är det lugnt för din del kanske? Jag har liksom inte haft tillstymmelse till symptom så givetvis gick jag upp i skyhöga förväntningar när alla symptom hopade sig, i min hjärna var jag typ gravid..... Men som en klocka på dag 28 kom den j****** >.

• Förväntansfull0406

Under mina graviditeter har jag haft en sjujävlars mensverk. Dock inte i underlivet. Men fram till v 12-13 är detta normalt.... Eller ja kanske inte direkt smärta men rejäl molande mensverk är normalt. Det växer så otroligt fort därinne, sedan efter v12-13 så kommer livmodern upp liksom och växer mer utåt. Svårt att förklara :-/

• Förväntansfull0406

Förra månaden hade jag fruktansvärda biverkningar..... Dock inte såååå mycket huvudverk och så denna gången. Men hade hemskt mycket graviditetstecken. Rejält illamående, ihärdigt molande i magen, brösten var så ömma att jag knappt kunde röra vid dom. Jag var heeeelt hundra på att jag var gravid. Men.... Nej. Så jag säger till er att inte ha alldeles för höga förväntningar om no har såna här symptom mellan äl och mens.

• Förväntansfull0406

Mizzi. Nä man känner inget normalt sätt av pergon förän precis vid äl, dagen innan och samma dag som ägget släpper. Men biverkningar kan man få tyvärr ganska fort efter avslutad kur.

• Förväntansfull0406

För att ett äl-test ska vara giltigt så ska båda strecken vara lika starka eller test-strecket starkare. Man kan få ganska starka streck hela månaden tyvärr framförallt när man tar pergo. Och det är alldeles för tidigt för äl redan tyvärr.

• Förväntansfull0406

Jag tog pergo 2009 med och fick då sjuk huvudverk, nästan olidligt var det. Denna gången har jag haft helt andra biverkningar. Efter förra månadens ägglossning så fick jag fruktansvärt ömma bröst, illamående.... Ja allt vad som hör en graviditet till i princip men Mensen kom som vanligt. Detta är tyvärr vanliga biverkningar med pergo.

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)