Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)
Med överstimmulering menar jag också att det blir cystor (vilket däremot verkar ovanligt) inte bara flerbörd!
Med överstimmulering menar jag också att det blir cystor (vilket däremot verkar ovanligt) inte bara flerbörd!
Längtar
Lilla vän
Jag längtar efter dig
Och önskar med hela mitt hjärta
Att du längtar
och vill komma till mig
Dagarna känns långa och himmelen känns grå
Utanför hörs fåglar, och himmelen är blå
Minuter rullar sakta, länge varar en sekund
Man önskar att man kunde tänka på annat för en stund
Men alltid finns den där, längtan efter ett barn
Trots att åren går, blir man aldrig van
Omkring en växer magar, en sån man ville ha
Istället för ren glädje, mår man aldrig bra
Och ständigt kommer frågan: "Varför inte ni?"
Det är väl klart vi längtar tills lyckan står oss bi
Men nåt som för så många, är så väldigt lätt
Är svårt för många andra, trots att man gör rätt
Så rullar månader på igen
Och magen växer på ens vän
Månader som blir till år
Och vännens bebis syskon får
Själv står man där ledsen när alla frågar
Förstår ni inte att det mig plågar?
Vi kämpar för det ni klagar på
Ska det vara så svårt att förstå?
Illamående, värk och smärta jag tar
Om jag med det får en bebis kvar
Gråt, blöjor, sena nätter, jag bryr mig ej
Om det betyder att den stannar hos mig
Men frågorna kommer med tiden ändå
För det var längesen dags att "skaffa" små
Kanske vänder cirkeln en dag
Och den som går med mage är jag
Men tills dess kryper tiden sakta fram
Man känner en djup och oförklarlig skam
Ska vi få barn, kommer vi att hinna?
Varför kan jag inte vara en helt normal kvinna?
I gemenskapen är vi utanför, sånt är livet
På grund av nåt andra tar för givet
Får vi barn blir de yngre än andras ändå
Lekkamrater är inget att hoppas på
Gemenskapen att vänta barn med en väninna
Kommer vi heller aldrig att hinna
Månad efter månad, tempar och testar man
Livet är en plåga för de som inte kan
Hmm hela texten är ju inte med??
Nä jag har hittar den på nätet ⤠tyckte den passade här. Önskar er verkligen all lycka. Hoppas jag snart jag är en av er igen.
Ja, så kan det gå haha stort grattis rue
Jag vill berätta för er att jag testade pos idag.... Fattade typ nada!!! Jag skakade när testet visade svaret. Vi körde gör sjutton säkert!!! Hade äl på tisdagen tror jag, sexade bara på lördagen. Har verkligen inte ens tänkt att jag skulle kunnat vara gravid!!! Har druckit lite cider och rökt lite på sista tiden. Har bara gjort allt som man gör när man inte planerar barn. Lever. Och ikväll tog jag ett CB, slog in det ihop med en boddy och gav sambon, trodde mitt hjärta skulle slå ur kroppen på mig så nervös jag var! Mina tårar sprutade när han öppnade paketet. Han blev jätteglad men sa att det var mycket att ta in. Vi satt och kramades lääänge. Men han blev glad. Han har ju dessutom mått såååå mycket bättre sista veckorna med. Min älskade sambo är tillbaka
Ja just det!!! Jag köpte hem en burk med vitaminer, men struntade i att ta dom. Är det inte försent nu med folsyra?
Tack till era grattis..... är fortf i chock kan jag säga.
Btw ni som blivit gravida. Har ni någon tråd ni hänger i?? typ vi som plussat med pergo eller så?? känns ju som ett måste
Annars tänkte jag starta en tråd. Jag vill gärna hänga kvar här och följa er resa som är kvar givetvis, men förhoppningsvis följas upp allesammans i nya gravidtråden? ![]()
I Will!! Mailar er adressen, man får väl inte länka i trådar??
Haha
Jag kan rek att testa bisolvon tabletter med! Jag har läst väldigt mycket om det, jag tog det förra månaden men plussa denna, vet inte om det hjälpte mig men man vet ju aldrig. Vi sexade dessutom bara på lördagen och jag hade äl på tisdagen, så den har verkligen väntat in! Har läst mycket om just detta med bisolvonmetoden.
Det räcker!! Vi sexade på lördagen, hade äl på tisdagen. SNOPET! Här hade man legat i som kaniner runt äl..... Det kan ligga kvar länge och vänta in ägget de små rockarna.
Rackarna ska det stå haha