Inlägg från: Förväntansfull0406 |Visa alla inlägg
  • Förväntansfull0406

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Jag har bestämt mig för minst en månads paus från pergon. Min man mår inte bra just nu och vårt förhållande mår givetvis inte heller bra då känns fruktansvärt trist alltihop men vi skulle gifta oss nu den 20/7 och alltihop är avblåst. Vårt förhållande kommer bli bättre men när jag blir gravid så vill jag att han ska känna samma lycka som mig. Mycket tårar just nu, det var inte alls såhär det skulle vara.

• Förväntansfull0406

Där kom Mensen..... Även om det nog var bäst så hade man ju ändå blivit glad. Ni vet ju hur man är. Mitt plus kommer väl någon gång.... Men inte under sommaren.

• Förväntansfull0406

Hörni tjejer, en snabb fråga! Jag ville hoppa över pergo denna månaden men hörde att man kunde ta en halv tablett. Jag skulle börja igår egentligen tror ni det är helt kört att ta första tabletten idag?

• Förväntansfull0406

Ägglossning och mens hör inte alltid ihop. Man blöder ut slemhinnan som ägget fäster i. Och denna växer ju även om man inte fått ägglossning. Så därför kan det dröja evigheter för oss med pco mellan våra blödningar, slemhinnan växer sig stor och tillslut släpper det. Och då (som jag gjorde) blödde jag i evigheter med....

• Förväntansfull0406

Ja. Har du inte haft äl kan det dröja ett tag innan du får mens. Slemhinnan ska bli tillräckligt tjock. Man kan däremot få något för att börja blöda (metformin tror jag) därefter börjar man med ny pergokur. Förra omgången jag ville bli gravid 2008 så hade jag cyklar uppemot 50 dagar. Pergon reglerade detta med en gång dock men jag fick ju äl av pergon. Du får nog testa dubbelkur kanske?

• Förväntansfull0406

Har så jävla ont i "magen" mår verkligen inget vidare av pergon känns som någon sliter ut mina äggledare eller vad fanken det är som gör så ont.... Någon mer som vet varför man kan få så ont? Har haft det sedan måndags, började med pergon i söndags. Har väl äl på tis enligt beräkningarna.

Jag såg att du skrivit Pepsi. Jo det var ju så att vi skulle ligga lite lågt med bebistillverkningen och det gör vi med på sätt och vis. Jag valde att ta pergo denna månaden ändå för att underhålla ägglossningen... Blir aldrig gravid ändå under själva kuren eftersom jag blir så vansinnigt överstimmulerad. Mina ägg blir bara cystor, däremot efter jag tar pergon (månaden) jag gör uppehåll så får jag normal ägglossning. Och jag och sambon pratade om detta i söndags att blir jag gravid så blir jag. Men så ont som jag har nu redan innan äl så är jag INTE lockad att ta fler kurer ändå på ett tag.... Skitjobbigt

• Förväntansfull0406

Nej nej! absolut inte köra med dubelkur, då blir du bara överstimulerad (antingen som jag som får cystor eller fööör många ägg) Kör absolut på enkelkur igen. Du ska inte göra som jag? testa att hoppa över en månad? jag har ju äl den månaden efter jag tagit pergon med så har blivit ordinerad att ta pergo varannan månad.

• Förväntansfull0406

Fast får man äl av enkelkur så varför ta bubbel? Ägglossning är ju det man vill uppnå med pergon. Jag har upplevt som du skrev snosan, kändes som att mina äggstockar ska explodera! smärtan var olidlig vid överstimulering och detta får jag av enkelkur. Och risken är stor att det inte blir befruktningsbara ägg utan bara cystor.

Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)