• Pepsi

Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)

Emmie02 skrev 2012-05-16 17:23:59 följande:
    Men nästan lite läskigt vad lika vi har de :p haha vad roligt hoppas vi plussar båda i slutet av denna månad också :)
    Det låter som en bra ide :) Det kör vi på ;)
  • Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-05-16 17:50:19 följande:
    Vad kul att de hänt nåt för dig fast du inte trodde det :) är jätte glad för din skull och än är det inte kört har läst runt och från dag 12-16 eller 17 kan det hända mycket :) är mest orolig för min slemhinna att den ska växa på sig för är inte den bra spelar det ingen roll om jag får äl för de kan endå inte fastna nå på den :/ vi får se på fredag :)
    Okej,då hoppas jag bara att vi är lite sena av oss :)
    Slemhinnan var ju fin iallafall :P
    Jag jobbar ju natt så jag ska direkt efter jobbet på fredagmorgon.
    Ska även ta ett blodprov den 26:e...
  • Pepsi
    choklaa skrev 2012-05-16 17:54:07 följande:
    Jag håller tummarna för er :) Hoppas ett av de tre äggen lossar och blir till en bebis för er.

Själv pratade jag med min gyn i går och berättade att inget ägglossningstest visat något och frågade även de med PCO och att inte testa.

Hon sa till mig att om man har PCO kan de visa att man har ägglossning fast man inte har de, och fler gånger. Men hon tycker att man ska testa, för även om man har perfekta äggblossor kan man som PCO'are inte ha någon ägglossning även om de visar på VUL.

Så för att vara 100% att man har någon överhuvudtaget ska man testa.

Men då det under 10 dagar inte har visat något på ägglossningstesten ska jag nästa månad få en dubbel kur. För att få en ägglossning. Så nu är det bara att vänta på mensen om det inte skett ett mirakel att testet helt enkelt varit fel på :)
    Tack! :) Ett "litet" (normalt) ynka ägg kan väl lossa.
    Jag frågade om dubbelkur, men det svarade hon inte på. Så hon var väl hoppfull att det skulle växt till sig till på fredag.

Mirakel kan hända! Och hoppas det har hänt dig!
    Håller tummarna :)
  • Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-05-16 18:09:05 följande:
    Jag frågade om blodprov men de var inget de gjorde där jag går vilket jag tyckte var konstigt :/ aja håller tummarna till på fredag :)
    Ja, det var konstigt. Hon jag var hos idag, har inte haft samma. Vilket jag tycker är lite tråkigt.
    Men hon ville att jag skulle komma tillbaka på fredag och ta ett blodprov veckan efter det.
    Konstigt att de inte har blodprov.
    Vi håller alla tummar och tår för att det ska bli ett litet ägg åtminstone ;)
  • Pepsi

Jahapp, då sitter man och väntar på att det ska bli dags och åka på andra VUL:et denna vecka. Får se om det är något ägg som växt sig stort nog.

Magkänslan säger att det kommer se ut som i Onsdags, men vi får se. :)

• Pepsi

Då har man varit på andra VUL:et och nu hade ena ägget växt från 8 till 10, lite litet var det ju men läkaren var mycket positiv. Till att det skulle bli en ägglossning ändå. :)
    Så skönt med en positiv läkare!

Så nästa lördag ska jag ta blodprov och se om ägget släppt eller inte ... :) Så nu kommer nästa väntan :)
    Men vi hoppas på ett plus... :)
    Nu gäller det och ligga i :P

• Pepsi
    lillaregnbågsbebis skrev 2012-05-18 09:57:55 följande:
    Har just plussat efter andra pergokuren!
    Är så tacksam!
    JÄTTE GRATTIS!! =)
  • Pepsi
    Annie Sc skrev 2012-05-18 10:26:12 följande:
    Får man hoppa in i den här tråden?

Jag slutade med p-piller i april 2011, men fick inte tillbaka mensen. Var på besök hos landstinget i oktober och gjorde VUL, troligen PCO. Fick provera en omgång men ingen ÄL. Var tillbaka i februari, gjorde VUL och pergotime kunde jag inte få förrän det gått ett år eller efter sommaren. SUCK, ville inte vänta ytterligare ett halvår...

RIngde då till en privatklinik, gick på en första undersökning, en andra med sambon och fick då pergotime. Nu har jag tagit andra kuren och hoppas få ÄL i slutet av nästa vecka! Var på VUL i onsdags, men var lite för tidigt så ska tillbaka på måndag och förhoppningsvis ser man ett ägg då!
    Klart du får :)
    Hur gick det första kuren? Blev det någon ägglossning?
  • Pepsi
    Annie Sc skrev 2012-05-18 15:48:23 följande:
    Ja det blev ÄL med första kuren. Lyckades dock pricka in de två dagarna med högst fertilitet när jag var iväg med jobbet 3 dagar, men även om vi var tillsammans precis innan och efter så blev det inget plus den gången. Nu kommer vi vara hemma när det förhoppningsvis blir ÄL med den här kuren!
    Gu vad typiskt :P
    Då håller vi tummarna för att det blir ett plus denna gång istället :)
  • Pepsi
    Emmie02 skrev 2012-05-18 18:11:35 följande:
    Hej tjejer :) var tillbaka på VUL idag, hinnan hade inte vuxit nå mer var fortfarande på 4 mm dock hade ägget som var 10 mm i onsdags vuxit till 13 mm. De andra två som var 8 mm hade inte vuxit något. Hon trodde att eftersom att jag har så långt mellan mina mens cyklar så ägglossar jag antagligen senare än vanligt så hoppas på det, fortsatt det i den här takten så skulle jag ha ägglossning i början eller mitten av nästa vecka.

Hon var positiv för även om det växer så är det inte säkert att det släpper men det trodde hon att de skulle göra nu när det blivit så stort, så hoppas verkligen det. Annars skulle jag ta dubbelkur nästa gång :)
    Det låter ju toppen! Jag hoppas det lossar ;)
    Jag är bara glad att jag svara på första kuren...Sen får vi se om mitt ägg växer till sig och lossar :)
    Du skulle inte ta nått blodprov?
Svar på tråden Pregotime-start...Utbyte av tankar och erfarenheter... :)